sharepoint gegevens herstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-05-2024
goede dag

ik heb even een vraagje ik ben aan het overstappen van sharepoint server naar sharepoint online maar ik heb dus gegevens op een niet gekoppelde mdf bestand of tenminste een oude admin content staan maar nu is mijn vraag hoe krijg ik die eraf of is er wel een mogelijkheid om die er af te halen

ik hoor graag van jullie

met vriendelijke groet Tobias Kasander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik neem aan dat je migratie tools gebruikt om alles 1-op-1 te kopiëren naar sharepoint online, dus wat is dan nog je vraag en wat heeft een mdf bestand daarmee te maken?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
Nou ik heb dus een andere sharepoint admin content waar mijn bestanden op staan die niet gekoppeld is aan mijn huidige sharepoint config dat is het probleem maar ik kan dus niet meer bij mijn bestanden ivm ik niet verder kan

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet Tobias Kasander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
Een mdf bestand staat sharepoint server op dus waar mijn server en bestanden op staan een mdf bestanden is een sql bestand en sharepoint server draait op sql server die op een mdf bestand staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tobiasvan1000 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:10:
Nou ik heb dus een andere sharepoint admin content waar mijn bestanden op staan die niet gekoppeld is aan mijn huidige sharepoint config dat is het probleem maar ik kan dus niet meer bij mijn bestanden ivm ik niet verder kan

Ik hoor graag van jullie

Dus je hebt https://docs.microsoft.co...sharepoint-migration-tool al gelezen en dan kun je niet verder? Je hebt kennelijk nu de verwachting dat je het .mdf-bestand gewoon kunt kopiëren naar de nieuwe server en dat het dan allemaal goed komt. Dat is niet het geval. Alle inhoud moet zorgvuldig uit het .mdf-bestand ge-extract worden, samen met de opgeslagen sql-informatie en ieder bestand moet individueel geupload worden naar de nieuwe server, ook weer samen met de bijbehoren sql-informatie. Dat kun je automatiseren; daar zijn tools voor. Maar je moet toch echt veel concreter zijn. "Ik kom niet verder" is bij lange na niet concreet genoeg

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
goede dag sorry voor de laten reactie was deze week heel erg druk dus kon even niet eerder reageren dan vandaag maar goed nee ik kom dan helaas niet verder ivm ik mijn bestanden niet kan zien omdat die op een andere sharepoint server bestand staan want sharepoint server werkt met sql server en sql server werkt weer met een mdf bestand en juist op die mdf bestand staat denk ik mijn gegevens op

ik hoor graag van jullie

met vriendelijke groet Tobias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 22:02

skate master

Autodesk Educator Expert

tobiasvan1000 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:15:
goede dag sorry voor de laten reactie was deze week heel erg druk dus kon even niet eerder reageren dan vandaag maar goed nee ik kom dan helaas niet verder ivm ik mijn bestanden niet kan zien omdat die op een andere sharepoint server bestand staan want sharepoint server werkt met sql server en sql server werkt weer met een mdf bestand en juist op die mdf bestand staat denk ik mijn gegevens op

ik hoor graag van jullie

Ik denk dat al veel helpt om eens normale zinnen te maken met punten en komma's.
Dit is gewoon niet te volgen.
Vervolgens schrijf je eens stap voor stap op wat je gedaan hebt en waar je vast loopt.
Misschien dat we je dan kunnen helpen

Misschien moet je eens op de volgende pagina kijken
https://sharepoint.stacke...prem-to-sharepoint-online

[ Voor 9% gewijzigd door skate master op 15-07-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
goede dag.

ik loop er tegenaan dat ik mijn bastanden probeer terug te halen.

omdat de bestanden om een oude sharepoint sql server bestand staat, maar waar ik tegen aan loop, is dat dat ik een nieuwe configuratie heb gemaakt en de oude configuratie heb weg gegooid, behalve dus die admin content. maar op die oude admin content staan dus mijn gegevens op, waar ik dus niet bij kan. en waar ik dus tegenaanloop, is dus dat er op mijn huidige sharepoint server geen bestanden heb staan. en dan heb ik ook geen file share zoals een back up nas. dan blijft er nog maar 1 optie over, en dat is json or csv file for bulk migration maar dat weet ik even niet hoe dat zit.

ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
tobiasvan1000 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:15:
goede dag.

ik loop er tegenaan dat ik mijn bastanden probeer terug te halen.

omdat de bestanden om een oude sharepoint sql server bestand staat, maar waar ik tegen aan loop, is dat dat ik een nieuwe configuratie heb gemaakt en de oude configuratie heb weg gegooid, behalve dus die admin content. maar op die oude admin content staan dus mijn gegevens op, waar ik dus niet bij kan. en waar ik dus tegenaanloop, is dus dat er op mijn huidige sharepoint server geen bestanden heb staan. en dan heb ik ook geen file share zoals een back up nas. dan blijft er nog maar 1 optie over, en dat is json or csv file for bulk migration maar dat weet ik even niet hoe dat zit.

ik hoor graag van jullie.

Waarom maak je niet een nieuwe sharepoint ongeving waar je die database in gaat gebruiken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvan1000
Want hoe ga ik dat doen want als ik de database toevoeg in de admin Panel krijg ik mijn bestanden nog steeds niet terug omdat die er niet tussen staan of als ik een nieuwe web app maak met de database staat er iedere keer access denied niet zo gek ook want ik mijn pc moest resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 21:54

jurroen

Security en privacy geek

Het is moeilijk om je verhaal te volgen, omdat je vrijwel geen interpunctie gebruikt. En los daarvan komt het ook wat onsamenhangend over.

Hebben zowel de on-prem Sharepoint en de bijbehorende database op jouw eigen computer gedraaid? Welke versie van Windows hebben we het over, welke versie van SQL Server, heb je backups gemaakt van die databases?
tobiasvan1000 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:07:
staat er iedere keer access denied niet zo gek ook want ik mijn pc moest resetten
Heb je de rechten goed gezet? Wat zijn de relevante logregels? En wat bedoel je met 'resetten' (powercycle, reinstall) en waarom moest dat?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
tobiasvan1000 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:07:
Want hoe ga ik dat doen want als ik de database toevoeg in de admin Panel krijg ik mijn bestanden nog steeds niet terug omdat die er niet tussen staan of als ik een nieuwe web app maak met de database staat er iedere keer access denied niet zo gek ook want ik mijn pc moest resetten
Zet je binnen SQL je rechten op je database wel goed zodat sharepoint erbij mag.

code:
1
Mount-SPContentDatabase "MyDatabase" -DatabaseServer "MyServer" -WebApplication https://sitename -NoB2BSiteUpgrade

En vervolgens op je SQL DB de rechten goed zetten kom je er dan wel bij?

Als dat allemaal niet lukt kan je proberen de data direct uit de database te trekken via SQL Server Integration Services (SSIS) and the ‘SharePoint List Adapter’ components for exporting SharePoint data bijvoorbeeld. (link)

Of gewoon direct vanuit SQL je data trekken via bijvoorbeeld dit: https://mikesdatawork.wor...point-documents-with-sql/

Heb je naast de database ook de de Transaction Logs?

[ Voor 46% gewijzigd door HKLM_ op 16-07-2022 19:18 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
tobiasvan1000 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:10:
Ik hoor graag van jullie

Pssst: niet meer doen. Zie ook de faq.
Pagina: 1