Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
HI allemaal,

Voor de woning van mijn broer ben ik gevraagd om een beveiligingscamera te installeren.
Na het lezen van het grote beveilingscamera topic ben ik inmiddels een stuk wijzer geworden, maar toch heb ik nog een aantal vragen resterend waar ik het antwoord niet goed op kan vinden.

Ik zoek een?
Een dome/eyeball/turret IP beveiligingscamera van ultra hd kwaliteit+ NVR om de beelden te kunnen archiveren en op afstand te kunnen bekijken.
Het systeem moet uitbereidbaar zijn zodat in de toekomst extra camera's op het terrein kunnen worden toegevoegd.

Wat is je budget?
Het gaat om de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Camera van ongeveer 200 euro en een NVR van ongeveer 250 euro. Is flexibel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op Tweakers heb ik veelal Reolink, Dahua en Hikvision voorbij zien komen.
Bijvoorbeeld de Reolink RLC-822A, overige merken heb ik nog geen in het budget passende cameras gevonden met de juiste lens.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De camera moet gemonteerd worden op de woning en gericht worden op een toegangshek dat op ongeveer 25 meter van de woning bevind. Dit is een belangrijk punt ivm infrarood bereik en de lens (8mm). Heldere beelden in de nacht zijn een belangrijke eigenschap.
Voorkeur gaat uit naar POE en een varifocale lens zodat we ter plekke de camera correct kunnen afstellen.
Goed werkende bewegingsdetectie zou een waardevolle toevoeging zijn, dit kan echter lastig zijn door de aanwezigheid van bomen en struiken die veel waaien.

De beelden moeten lokaal opgeslagen worden en het zou prettig zijn als dit een NVR betreft die van afstand te benaderen is door een minder technische gebruiker. Bijvoorbeeld door een mobiele webinterface of een mobiele applicatie. Daarnaast zou het prettig zijn als de beelden op de tv te bekijken zijn terwijl de NVR op een andere (onzichtbare) locatie geplaatst is. Het hoeft niet persee een set te zijn van hetzelfde merk mits dit goed werkt met bijvoorbeeld ONVIF. Zodat later eventueel nog camera's van andere merken toegevoegd kunnen worden.

Ervaringen en advies zijn van harte welkom!

[ Voor 1% gewijzigd door rutje1 op 11-07-2022 20:50 . Reden: Toevoeging mbt nachtzicht ]