Beste mede tweakers ,
Heb diverse offertes binnen voor een systeem en zie door de bomen het bos niet meer. Even mijn situatie ik heb een oost west opstelling en wil graag 4 panelen op oost en 6 panelen op west dan heb ik van ochtend vroeg tot in de avond opbrengst. nu is mij geadviseerd om rec alpha 405wp icm Enphase IQ7A te nemen
Nu begrijp na het lezen van dit forum "https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2101598 "
dat de enphase maar tot 295watt gaan in deze opstelling klopt dat?
Ook de geadviseerde enphase 3f envoy standard lijkt me ook niet correct als ik voor een opslag wil gaan in de toekomst en dan zou ik een envoy metered moeten hebben.
Wat kan er beter in dit advies? En zou ik het niet beter zelf kunnen aanleggen?
Zelf heb ik een verbruik van 2400kw per jaar en een systeem van rond de 4000 wp zou voor mij perfect zijn ivm de donkere dagen.
De aansluiting is 3x 25A
OOST zou ik 4 portait in de top willen ivm bereikbaarheid overige dak
:strip_exif()/f/image/Yc0OEE84csfTaWgUXdibsUUl.jpg?f=fotoalbum_large)
WEST 6 portrait De cv rookgas kan ik lager maken ben zelf loodgieter.
Heb diverse offertes binnen voor een systeem en zie door de bomen het bos niet meer. Even mijn situatie ik heb een oost west opstelling en wil graag 4 panelen op oost en 6 panelen op west dan heb ik van ochtend vroeg tot in de avond opbrengst. nu is mij geadviseerd om rec alpha 405wp icm Enphase IQ7A te nemen
Nu begrijp na het lezen van dit forum "https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2101598 "
dat de enphase maar tot 295watt gaan in deze opstelling klopt dat?
Ook de geadviseerde enphase 3f envoy standard lijkt me ook niet correct als ik voor een opslag wil gaan in de toekomst en dan zou ik een envoy metered moeten hebben.
Wat kan er beter in dit advies? En zou ik het niet beter zelf kunnen aanleggen?
Zelf heb ik een verbruik van 2400kw per jaar en een systeem van rond de 4000 wp zou voor mij perfect zijn ivm de donkere dagen.
De aansluiting is 3x 25A
OOST zou ik 4 portait in de top willen ivm bereikbaarheid overige dak
:strip_exif()/f/image/Yc0OEE84csfTaWgUXdibsUUl.jpg?f=fotoalbum_large)
WEST 6 portrait De cv rookgas kan ik lager maken ben zelf loodgieter.
:strip_exif()/f/image/ybRdSb07dNQhtuGE3Sn2AZnH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t8HpeevwbnlzlSxlELpDHKG7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/igkbkVjJQF6lmHHRJjUVKqG1.png?f=fotoalbum_large)