Dakgoot vegen door bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Ik heb vandaag een flyer in de bus gevonden waarbij een bedrijf uit Den Bosch de diensten aanbied in de regio Rotterdam. Het aanbod is vegen plus inspectie voor 20 euro.

Het nut van de dakgoot vegen snap ik, maar ik ben even benieuwd naar wat tips om oplichting te voorkomen (bron: 2 andere topics).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Niet ingaan op flyers in je brievenbus en in plaats daarvan gaan rondvragen bij bekenden of die iemand kennen is een manier. Of op internet reviews afgaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:54
de oplichting? ze vinden een lek wat er niet is en willen dat wel even dichten.
zullen we gelijk het lood van de schoorsteen even fixen? etc. etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:47:
Niet ingaan op flyers in je brievenbus
En al helemaal niet van dakdekkers, glazenwassers, etc. uit Den Bosch. Tenzij je opgelicht / genaaid wilt worden.
en in plaats daarvan gaan rondvragen bij bekenden of die iemand kennen is een manier.
Precies.
Of op internet reviews afgaan.
Mwah. Het commerciële tuig is het gewiekst met de SEO (zie slotenmakers, etc). Deze zijn ook handig in reviewmanipulatie.

Als je het internet al gebruikt probeer dan een lokale kandidaat te vinden en check daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:34:

Het nut van de dakgoot vegen snap ik, maar ik ben even benieuwd naar wat tips om oplichting te voorkomen (bron: 2 andere topics).

***members only***
Flyer weg gooien. Nummer uit je telefoon halen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Drm, de lokale glazenwasser kan dit doorgaans ook voor je doen.... gewoon vragen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Is toch helder:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Melding maken dat ze de NEE/NEE sticker negeren zou ik eventueel nog tijd aan willen besteden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sterker nog: wanneer je een buur hebt met een ladder die hoog genoeg komt kun je best zelf (of een buur die je vertrouwt) even omhoog. Afhankelijk van de omgeving is het de moeite niet waard. Hier 5 jaar geleden gedaan in een rijtje van 5 woningen. Was een uurtje werk met een zelfgemaakte veger aan een stok. Kwam weinig uit behalve veel zand, daar gaat de boel niet zo 1-2-3 van verstoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 18:29

Sebazzz

3dp

sypie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:18:
Sterker nog: wanneer je een buur hebt met een ladder die hoog genoeg komt kun je best zelf (of een buur die je vertrouwt) even omhoog.
Dan moet je wel een flinke ladder hebben. Ik ben toen ze de PV installatie gingen leggen even op de steiger omhoog geklommen.
Afhankelijk van de omgeving is het de moeite niet waard. Hier 5 jaar geleden gedaan in een rijtje van 5 woningen. Was een uurtje werk met een zelfgemaakte veger aan een stok. Kwam weinig uit behalve veel zand, daar gaat de boel niet zo 1-2-3 van verstoppen.
Nou bij mij groeide er wel een half bosgrond in, en dan staat mijn huis nog niet eens onder een boom 8)7 Ik heb toch aardig wat mos weggehaald. Het probleem is niet het verstoppen van een afvoerpijp, het probleem is dat het op een bepaald moment uit de dakgoot komt zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:16:
Is toch helder:

***members only***

Melding maken dat ze de NEE/NEE sticker negeren zou ik eventueel nog tijd aan willen besteden.
De NEE/NEE sticker is weggehaald, omdat we de lokale promoties wel willen ontvangen.

Maar dank voor de link :)

Ik zat sowieso even te rekenen hoe de piep het rendabel kon zijn om met 1 of meerdere busjes even naar Regio Rotterdam te komen en elk adres te doen voor 20euro/adres.

Al helemaal omdat een PV montagepakket tussen de 1250 en 2250 euro/dag kost.

[ Voor 26% gewijzigd door D_Jeff op 11-07-2022 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@D_Jeff

Ik weet niet in wat voor een huis je woont én of dat genoeg opbergruimte hebt maar een degelijke 3x12 Altrex ladder kost uiteindelijk vaak al minder dan één 'veeg beurt' via zo'n 'bedrijfje'.
True schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:16:
Is toch helder:

De Nee-Nee sticker is tegenwoordig ook (al?) niet meer geldig. Je moet jezelf digitaal afmelden voor die 'meuk'.

[ Voor 55% gewijzigd door Will_M op 11-07-2022 19:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@D_Jeff Waarschuw je buren ook even tegen deze praktijken, laat ze hier niet mee in zee gaan... Kleine moeite maar groot plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30
D_Jeff schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:30:

Ik zat sowieso even te rekenen hoe de piep het rendabel kon zijn om met 1 of meerdere busjes even naar Regio Rotterdam te komen en elk adres te doen voor 20euro/adres.

Al helemaal omdat een PV montagepakket tussen de 1250 en 2250 euro/dag kost.
De legitieme variant doet er 10 per uur als ze allemaal in dezelfde straat zijn. Niet slecht voor iemand met enkel een ladder en een lange bezem. Als je het goed wilt doen red je misschien vijf klanten per uur op rij. Of je doet het op de bekende manier, twee klanten per uur maar elke klant heeft een defect die je wel voor 200.- kan repareren. Aangezien de dakgoot nog nooit schoon gemaakt is heb je een minieme kans dat de klant het werk controleert. Dus je loopt nog even voor de vorm twee keer de ladder op, slaat ergens met een hamer op en incasseert 200.- _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Will_M schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:39:
@D_Jeff

Ik weet niet in wat voor een huis je woont én of dat genoeg opbergruimte hebt maar een degelijke 3x12 Altrex ladder kost uiteindelijk vaak al minder dan één 'veeg beurt' via zo'n 'bedrijfje'.

[...]

De Nee-Nee sticker is tegenwoordig ook (al?) niet meer geldig. Je moet jezelf digitaal afmelden voor die 'meuk'.
Ligt aan de gemeente.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@D_Jeff

[...]

Voor de prijs van een appeltaartje (of gelijkwaardig) kan ik in de straat zo'n type ladder lenen -- Maar heel happy voel ik mij niet op zo'n ding.

Sta liever op zoiets (maar voor 5m hoogte ben ik die nog niet tegengekomen):
Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/23686/123

[ Voor 3% gewijzigd door D_Jeff op 11-07-2022 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Andersom. Het is nu opt-in geworden ipv opt-out. Dus je moet je aanmelden voor die meuk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02

EiT

Plaatselijke hovenier vragen of diegene die het doen voor huurhuizen in de buurt.

Hier deed Flora Nova de huur huizen in de buurt, 20 euro aangeboden en ze hebben mijn goten ook gelijk gedaan.

Dakgoten schoonmaken is voor niemand een corebusiness, behalve voor oplichters.

[ Voor 17% gewijzigd door EiT op 12-07-2022 08:12 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:12
Soms is het ook 20 euro per strekkende meter aan goot, en dat vergeten ze dan even te vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
iketot schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:12:
Soms is het ook 20 euro per strekkende meter aan goot, en dat vergeten ze dan even te vertellen..
Geen ervaring met dakgoten maar we kregen hier een keer een glazenwasser langs waar de vorige bewoners een contract mee hadden. Die betaalden extra voor een tweede verdieping, kozijnen afnemen en weet ik wat nog meer. Die was snel weer weg. Ik kan me goed voorstellen dat er bij die 20 euro nog wel de nodige extra kosten komen (want lastig bereikbaar enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Ze proberen je een dure reparatie aan te smeren. Als je sterk in je schoenen staat dan kan je goedkoop je dakgoot laten vegen. Ik doe het meestal zelf maar af en toe laat ik het voor 10 euro doen.Ze komen dan met allemaal dingen die je zou moeten fixen voor een paar 100 euro. Niet op in gaan en je hebt voor 10 euro je dakgoot schoon. Ze kunnen wel wat aggresief overkomen als blijkt dat je niet iets anders wilt laten doen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
Glazenwassers met ladders zien we hier in de stad niet meer, alleen met een sproeier op een absurd lange uitschuifbare stok. Is dit niet iets voor een drone? Dan kun je zelf zien hoe het er voorstaat. Ik wacht ook nog op een drone die de ruiten kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door torp op 12-07-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon lekker zelf doen ipv een bedrijf vragen. Kan je zelf beter en goedkoper.

Hier een tijd geleden glazenwassers uit Zaandam door de straat (moet dat van zo ver? helemaal in Friesland?). Konden voor 20 euro per keer het hele huis schoonmaken. Had het in eerste instantie toegezegd maar kreeg argwaan, dus afgezegd, samen met de hele straat die inmiddels ook argwaan hadden. Eentje zat niet in de buurtapp, zijn ze langs geweest, in 5 minuten klaar met hele huis...

Vervolgens heeft iemand een glazenwasser uit de buurt geregeld, die hebben hier de boel "schoon" gemaakt, maar hoeft van mij niet weer te komen. Week na het wassen zonwerende folie geplakt op het raam van de dakkapel, dan zie je het van dichtbij... om te huilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
_JGC_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:52:
Gewoon lekker zelf doen ipv een bedrijf vragen. Kan je zelf beter en goedkoper.

Hier een tijd geleden glazenwassers uit Zaandam door de straat (moet dat van zo ver? helemaal in Friesland?). Konden voor 20 euro per keer het hele huis schoonmaken. Had het in eerste instantie toegezegd maar kreeg argwaan, dus afgezegd, samen met de hele straat die inmiddels ook argwaan hadden. Eentje zat niet in de buurtapp, zijn ze langs geweest, in 5 minuten klaar met hele huis...

Vervolgens heeft iemand een glazenwasser uit de buurt geregeld, die hebben hier de boel "schoon" gemaakt, maar hoeft van mij niet weer te komen. Week na het wassen zonwerende folie geplakt op het raam van de dakkapel, dan zie je het van dichtbij... om te huilen.
Klinkt als een creatieve manier voor inbrekers om zich door de latere slachtoffers te laten betalen voor het voorwerk dat ze moeten doen om te kijken waar wat te halen valt...

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 18:25
Ik ben een keer op zo’n deur-tot-deur aanbod ingegaan. Kwam twee man sterk (samen op 1 ladder staand) de goot leegvegen. En op het eind “het lood van uw afdak boven de voordeur is wel aan vervanging toe…”.

Afdak was drie maanden oud… heb ze vriendelijk bedankt en jaar daarop zelf een ladder geleend en gebruikt. En dan weet ik tenminste zeker dat de goot leeg is…

Er zullen vast wel goede mensen tussenzitten, maar geen idee hoe je dat van tevoren kan weten. Dus dan maar zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Glenfiddich schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Klinkt als een creatieve manier voor inbrekers om zich door de latere slachtoffers te laten betalen voor het voorwerk dat ze moeten doen om te kijken waar wat te halen valt...
Dat was mijn idee ook, maar het werkelijke verhaal is dat ze in 5 minuten 20 euro verdienen en dat handje contantje zwart komen ophalen. Hoeven ze alleen maar met een telescoopsteel even langs het raam en het kozijn en dan is het "schoon".
Voor dat geld kan een eerlijke glazenwasser die netjes met facturen werkt niet aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
D_Jeff schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Voor de prijs van een appeltaartje (of gelijkwaardig) kan ik in de straat zo'n type ladder lenen -- Maar heel happy voel ik mij niet op zo'n ding.

Sta liever op zoiets (maar voor 5m hoogte ben ik die nog niet tegengekomen):
[Afbeelding]
Die ga je ook niet vinden.

Zelf doe ik alles zelf, behalve echt daadwerkelijk op het schuine dak lopen, en dat gaat prima met een Altrex 3x12, echt top.

Zo al een aantal dakpannen e.d. vervangen etc, ja het beweegt als je helemaal bovenaan staat, maar dat is een kwestie van gewenning... Ik heb ze weleens zo over de dakgoot zien klimmen vanaf de ladder en weer terug :+

Mijn grootste tip, koop een altrex trapafhouder of iets soortgelijks, dat maakt het een stuk prettiger werken op hoogte en zorgt ervoor dat je niet om de dakgoot heen hoeft te buigen met alle mogelijke risico's... (ja... ook gedaan, totdat een buurman met zo'n ding aan kwam zetten, ik wist niet eens dat het bestond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
randommen schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Die ga je ook niet vinden.

Zelf doe ik alles zelf, behalve echt daadwerkelijk op het schuine dak lopen, en dat gaat prima met een Altrex 3x12, echt top.

Zo al een aantal dakpannen e.d. vervangen etc, ja het beweegt als je helemaal bovenaan staat, maar dat is een kwestie van gewenning... Ik heb ze weleens zo over de dakgoot zien klimmen vanaf de ladder en weer terug :+

Mijn grootste tip, koop een altrex trapafhouder of iets soortgelijks, dat maakt het een stuk prettiger werken op hoogte en zorgt ervoor dat je niet om de dakgoot heen hoeft te buigen met alle mogelijke risico's... (ja... ook gedaan, totdat een buurman met zo'n ding aan kwam zetten, ik wist niet eens dat het bestond)
Kan je eens een plaatje en/of linkje posten naar een voorbeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• randommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 18:25
Wat betreft zo’n afstandhouder: meet vooraf even of je goot er niet te breed voor is. Anders kan ‘ie een dag later weer op marktplaats. |:(

* vanaalten is ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
De ladder hoeft toch niet perse boven de goot uit te steken? Als je hem eronder uit laat komen tegen de muur, moet het prima lukken met een beetje normale dakgoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 09-06 18:57
sypie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:18:
Sterker nog: wanneer je een buur hebt met een ladder die hoog genoeg komt kun je best zelf (of een buur die je vertrouwt) even omhoog.
Zou ik niet doen zonder ervaring. 5 tot 6 meter verkeerd vallen en je bent dood. Mensen vinden zichzelf erg handig en erg behendig, ik ook, maar mij zul je niet op een ladder of in een boom vinden. Er zijn voldoende mensen die dit voor je willen doen. Misschien wel die het doen voor een tarief lager per uur dan voor hoeveel je jezelf bij je werkgever wegzet. En al helemaal als je risico’s mee neemt.

Nu ben ik wel zo’n kneus die een helm opzet op de fiets, zijn gordel draagt zonder uitzondering en zijn full gear (schoenen, bril, handschoenen, broek, helm) aandoet om iets in de tuin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
worldfastest schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:34:
Ze proberen je een dure reparatie aan te smeren. Als je sterk in je schoenen staat dan kan je goedkoop je dakgoot laten vegen. Ik doe het meestal zelf maar af en toe laat ik het voor 10 euro doen.Ze komen dan met allemaal dingen die je zou moeten fixen voor een paar 100 euro. Niet op in gaan en je hebt voor 10 euro je dakgoot schoon. Ze kunnen wel wat aggresief overkomen als blijkt dat je niet iets anders wilt laten doen.
Zo heb ik het ook gedaan. Lood ingescheurd? Het zal, zit al jaren zo. Nokvorst zit los? Is er met de stormen dit voorjaar niet afgewaaid. Dakgoot lekt? Lekker laten lekken. Geen extra "diensten" afnemen, en voor die 2 tientjes die lui het gammele laddertje opsturen om de goot schoon te maken. Kan ik het zelf niet voor doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

randommen schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:57:
De ladder hoeft toch niet perse boven de goot uit te steken? Als je hem eronder uit laat komen tegen de muur, moet het prima lukken met een beetje normale dakgoot
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit, op hoogte, op een ladder gestaan? Als je op die manier een ladder tegen je huis zet dan zit de sport (trede) waar je zelf op staat meestal ook nog binnen de afstand van de goot tot het huis én moet je dus achterover gaan leunen om IN de goot te kunnen kijken / vegen. Niet de meest veilige manier van werken welke je dan voor jezelf creëert.

Je ladder tegen een (simpele) kunststof goot laten leunen is ook niet veilig en daarvoor zijn die 'goot-afstandhouders' dus bedacht.

Om mijn goot en de goot bij de buren te inspecteren gebruik ik hier sinds een aantal jaren een "Drone" maar met alle huidige wet en regelgevingen aangaande dat soort apparaatjes mag ik dat eigenlijk ook niet meer doen omdat ik geen vergunning/vliegbrevet heb voor m'n DJI Spark :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-07-2022 10:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randommen
@Will_M

Jawel... en ja... dat weet ik maar al te goed. Voorheen had ik niet eens een afstandshouder omdat zoals ik zei niet wist dat het bestond ;-).

Dat iets niet veilig is betekent niet dat het niet kan, of het verstandig is even daargelaten, nood breekt soms wet.
Pagina: 1