Afwerken wandpanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoi,

In mijn nieuwe huis zijn de binnenwanden HSB met spaanplaat/HDF panelen. Ik ben er alleen nog niet uit hoe deze afgewerkt gaat worden.

De betonnen buitenwanden zullen van een dun pleisterwerk voorzien worden om ze zo mooi glad te krijgen. Ik begreep echter dat deze wanden hier niet voor geschikt zijn. Nu zijn de panelen op zich netjes glad, er zit enkel een lelijk randje tussen die ik graag dicht zet. Hier kan ik alleen weinig informatie over vinden. Gips ertussen smeren lijkt geen optie. Ik las dat kit een optie is, maar ook dit is niet echt strak te noemen.

Iemand een suggestie hoe deze wel af te werken?

Als afwerking zal ik de muren spuiten met latex.

Alvast bedankt!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:33
Renovlies/glasvlies een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit koopt je zelf in bij een houtbouwer ofzo? Heeft die geen handleiding cq. oplossing? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze normaal voorzien worden van gipsplaten en afstucen of naden smeren.

Voor prefab kappen heb je wel van die kunststof afdekstrippen, maar die komen een paar mm naar binnen, lijkt me voor een wand niet echt mooi. Renovlies gaat mijns inziens ook niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 11-07-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
The Fatal schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:31:
Renovlies/glasvlies een goede optie?
Hier heb ik ook aan zitten denken, maar ben bang dat dit erg kwetsbaar bij de "randjes" van de panelen omdat dit dan natuurlijk hol is. Enig idee of dit problemen gaat geven?
Cheesy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:10:
Dit koopt je zelf in bij een houtbouwer ofzo? Heeft die geen handleiding cq. oplossing?
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht. Dit is een prefab huis waarbij de buitenwanden betonbouw zijn en HSB panelen binnenwanden. Deze panelen zijn afgewerkt. Het nadeel is dat je precies de randen tussen de wanddelen ziet zitten. De bouwende partij zegt dat dit de manier van afwerken is die ze hanteren, iets wat ik niet echt mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-09 19:23
Naadjes vullen met renoband of soortgelijk zodat het vlak is en dan renovlies of glasvezel behang.

Mooiste maar ook duurste optie is er gipsplaten overheen schroeven en laten stucen en sauzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
tomboo91 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:35:
[...]
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht. Dit is een prefab huis waarbij de buitenwanden betonbouw zijn en HSB panelen binnenwanden. Deze panelen zijn afgewerkt. Het nadeel is dat je precies de randen tussen de wanddelen ziet zitten. De bouwende partij zegt dat dit de manier van afwerken is die ze hanteren, iets wat ik niet echt mooi vind.
Wie is die bouwende partij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomboo91
Chalk schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:48:
[...]
Wie is die bouwende partij?
Volker Wessel, het Morgenwonen concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:40
ligt het aan mij of is dewebsite van volkerwessels uit de lucht... ik heb nu meerdere browsers geprobeerd maar kom er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomboo91
mananddog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:38:
ligt het aan mij of is dewebsite van volkerwessels uit de lucht... ik heb nu meerdere browsers geprobeerd maar kom er niet op.
Het ligt zo te zien niet aan jou. ;)
Pagina: 1