De zoektocht naar een huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbol
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05-2024
Sinds een paar maanden zoek ik naar een betaalbare woning. Mijn maandelijkse brutoinkomen is €3000, waarboven nog vakantiegeld en 13e maand komt.

In samenspraak met mijn vriendin, is besloten dat ik een eigen woning zoek. Ik ga deze huurwoning dus uit.

Echter is te merken dat er weinig middeldure huurwoningen beschikbaar zijn. Ik vraag mij af waar ik middeldure huurwoningen het beste kan vinden. Ik kijk dagelijks op Pararius, Funda en naar websites die nieuwbouwprojecten aanbieden (welke ik weet zijn Vorm en Bouwinvest).

Hebben jullie nog tips welke sites ik kan raadplegen of hoe de zoektocht beter kan worden aangepakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Facebook en anders via-via, particulier huren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 22:12
Persoonlijk ben ik ooit via een makelaar aan een huurwoning gekomen. Dat was uiteindelijk particuliere huur. Met de websites had ik destijds geen succes. Toen ik binnenliep had ik redelijk snel een woning. Uiteindelijk kon ik drie woningen bekijken en zat daar één leuke woning tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zenomyscus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:32:
Persoonlijk ben ik ooit via een makelaar aan een huurwoning gekomen. Dat was uiteindelijk particuliere huur. Met de websites had ik destijds geen succes. Toen ik binnenliep had ik redelijk snel een woning. Uiteindelijk kon ik drie woningen bekijken en zat daar één leuke woning tussen.
Het is nu wel een andere tijd misschien.

Ik heb ook altijd redelijk snel woningen gevonden. De eerste duurde een week (woningbouw, antikraak), de tweede meteen (woningbouw), de derde meteen (particulier) en nu een koopwoning.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 11-07-2022 15:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 06:46
De bottleneck bij particulier huren is voor mij vaak het salaris. Zit zelf op 3500+ bruto p/m en vaak worden er belachelijke inkomsten gevraagd (5000+ waarvan het aandeel van de partner maar voor de helft gerekend wordt) en zodoende dus alweer snel naast de pot pis..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Particulier huren wordt lastig met dat loon, bij een woonvereninging praat je over een wachtrij van 12+ jaar in de randstad ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Meestal is het 4x de maandhuur. Heel soms 3,5 voor beneden de 1000 euro huur. Je verdient 3000 euro. Je komt dan een beetje in de categorie van 850 euro. Gefeliciteerd, jij en 10000 anderen in je directe omgeving willen een huis in die prijsklasse.

Het is gewoon een rot tijd. Kijken of je via via iets kan huren of gewoon reageren op particuliere huur en een goed verhaal proberen te verkopen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1