Ik zoek een?
10-16 (18?) poorts managed switch die lokaal gemanaged kan worden en geen internet verbinding nodig heeft of zelfs maar zoekt, eventueel PoE maar zeker fanloos en gezien de beschikbare ruimte niet groter dan 1/2 rack breedte.
Wat is je budget?
tot zo'n €300,- afhankelijk van de mogelijkheden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur maar ik probeer wel op het verbruik te letten. Momenteel kost 1W extra verbruik €3.20/jaar. Goedkoop kan dus duurkoop zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Komt in de meterkast of op/onder bureau. 10 poorten is het minimum maar gezien de groei van het aantal apparaten is 12-16(18?) is beter.
Op mijn zoektocht ben ik, als niet netwerker, vooral in de specificaties en (on)mogelijkheden inmiddels het overzicht kwijt en is wat hulp welkom.
Momenteel kijk ik naar deze PoE switches:
en deze zonder PoE:
Als ik het goed zie hebben deze allemaal 10 bruikbare RJ45 Gb poorten.
Concreet: Zijn dit goede, lokaal te managen switches, zijn er (relatief) betere, fanloze, met eventueel 16(18?) poorten? Ik zie andere merken die ik niet ken en waar ik dus niet zomaar geld voor wil neerleggen. Als gezegd: bomen en bos..
Alvast bedankt!
10-16 (18?) poorts managed switch die lokaal gemanaged kan worden en geen internet verbinding nodig heeft of zelfs maar zoekt, eventueel PoE maar zeker fanloos en gezien de beschikbare ruimte niet groter dan 1/2 rack breedte.
Wat is je budget?
tot zo'n €300,- afhankelijk van de mogelijkheden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur maar ik probeer wel op het verbruik te letten. Momenteel kost 1W extra verbruik €3.20/jaar. Goedkoop kan dus duurkoop zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Komt in de meterkast of op/onder bureau. 10 poorten is het minimum maar gezien de groei van het aantal apparaten is 12-16(18?) is beter.
Op mijn zoektocht ben ik, als niet netwerker, vooral in de specificaties en (on)mogelijkheden inmiddels het overzicht kwijt en is wat hulp welkom.
Momenteel kijk ik naar deze PoE switches:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | Cisco CBS250-8P-E-2G-EU | € 252,- | € 252,- |
1 | Netwerk switches | ZyXEL GS1920-8HPv2 | € 245,- | € 245,- |
en deze zonder PoE:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | Cisco CBS250-8T-E-2G-EU | € 168,19 | € 168,19 |
Als ik het goed zie hebben deze allemaal 10 bruikbare RJ45 Gb poorten.
Concreet: Zijn dit goede, lokaal te managen switches, zijn er (relatief) betere, fanloze, met eventueel 16(18?) poorten? Ik zie andere merken die ik niet ken en waar ik dus niet zomaar geld voor wil neerleggen. Als gezegd: bomen en bos..
Alvast bedankt!