Advies over laptop gezocht :-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo,

Ik zou graag een beetje hulp willen met mijn laptop-keuze.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik windows en wil officepakketten kunnen gebruiken, internetten en filmpjes kijken ed.

Wat is je budget?
max 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
hij wordt vooral gebruikt via externe monitor, slechts zelden voor onderweg gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil graag een laptop die heel veel jaren mee gaat. Mijn huidige laptop is circa 10 jaar, maar al reeds drie/vier jaar nauwelijks meer te gebruiken voor simpel internetten/office-werk ed. Ik wil dus een laptop die veel langer mee gaat. Scherm maakt niet veel uit omdat ik werk via losse monitor.

Deze laptop leek me een goede prijskwaliteit te hebben, omdat deze volgens de CPU benchmark best een vlotte processor heeft: pricewatch: HP 15s-eq2440nd

Maar ik heb geen idee waar verder op te letten. Iemand nog tips voor geen goed betaalbare laptop die lang mee gaat?

[ Voor 68% gewijzigd door martijnz op 11-07-2022 09:58 . Reden: er is iets mis gegaan :-) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:43
Voor jouw doeleinden is eigenlijk iedere moderne laptop geschikt. Benchmarks van de CPU zijn niet zo interessant. Ik zou vooral kijken naar formaat (15.6" is een redelijk lomp bakbeest; als je toch met een losse monitor werkt zou ik voor die keren dat je hem wel meeneemt een wat kleiner formaat willen) en de bouwkwaliteit/gewicht (behuizing van metaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De HP genoemd in de TS is Zen2, te herkennen aan de 5x00 serie waarbij de x een oneven getal is.
5600U en 5800U zijn Zen3.
Helaas zijn de Zen3+ laptops dun bezaaid of niet/slecht leverbaar, anders kun je nog kijken naar de 6600U en de 6800U. Die hebben RDNA2 graphics i.t.t. GCN 5th gen, waarbij deze laatste techniek mijn inziens toch al weer wat verouderd is (>5 jaar)

Dit is ook een optie:
pricewatch: HP ProBook 455 G8 (4K7A8EA)
Degelijke bouwkwaliteit, want ProBook en geen Pavilion of vaag modelnummer. Wel een extra 8 GB module meebestellen, eenvoudig zelf in te bouwen als je een Philips #1 schroevendraaier hebt liggen.

Iets kleiner scherm, maar wel meteen 16GB RAM als je niet wilt knutselen:
pricewatch: HP Pavilion Aero 13 be0533nd

Intel Alder Lake kan natuurlijk ook. ;)
pricewatch: HP Pavilion 15-eg2551nd

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 11-07-2022 13:37 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-07-2022
Bedankt voor de adviezen allemaal :-) ik kom hier mee verder!