hoe schakel ik de DOS driver in mn autoexec.bat uit? Er staat "set blaster" blah blah in en soms blijft mn PC daar hangen. Rem ervoor zetten werkt ook niet
in apparaat beheer sb16 emulatie uitzetten en alles met soundblaster uit je autoexec.bat en config.sys verwijderen.
maar volgens mij heeft een sblive geen echte dos drivers. set blaster dient ervoor dat dos programma's kunnen zien op welke irq/ i/o /dma de kaart zit.
je zegt dat hij hangt op set blaster, maar dat is niet zo. het staat nog gewoon in beeld, maar windows is dan allang bezig met laden.
maar volgens mij heeft een sblive geen echte dos drivers. set blaster dient ervoor dat dos programma's kunnen zien op welke irq/ i/o /dma de kaart zit.
je zegt dat hij hangt op set blaster, maar dat is niet zo. het staat nog gewoon in beeld, maar windows is dan allang bezig met laden.
Verwijderd
D'r staat wel meer in je autoexec dan die ene regel.
'k heb net ff gekeken, bij mij staat er
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6
SET CTSYN=C:\WINDOWS
C:\PROGRA~1\CREATIVE\SBLIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM
Die eerste twee regels setten alleen maar een environment variabele, het is de derde regel die de SB16 emulatie drivers voor DOS laadt.
Die derde regel moet je er dus uitslopen.
'k heb net ff gekeken, bij mij staat er
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6
SET CTSYN=C:\WINDOWS
C:\PROGRA~1\CREATIVE\SBLIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM
Die eerste twee regels setten alleen maar een environment variabele, het is de derde regel die de SB16 emulatie drivers voor DOS laadt.
Die derde regel moet je er dus uitslopen.
1) een SBlive! heeft WEL echte dos drivers. en 2) met die dosdrivers is inderdaad niets mis, maar er is iets van windows dat conflicteerd met die dos drivers, vandaar dan je systeem hangt.Op zondag 26 augustus 2001 16:06 schreef weareborg het volgende:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Bij mij bleef dat ook steeds terugkomen, erg irritant! Ook al gaf ik aan in mscongif dat ik autoex... en zo niet wilde laten starten.
Bij mij was de oplossing: opnieuw installeren die rotzooi, en dan kom je geloof ik vanzelf ergens een schermpje tegen waarin je kan selecteren of je die drivers wel hebben ja of nee. FFFff af-checken dat hokje dus......
Bij mij was de oplossing: opnieuw installeren die rotzooi, en dan kom je geloof ik vanzelf ergens een schermpje tegen waarin je kan selecteren of je die drivers wel hebben ja of nee. FFFff af-checken dat hokje dus......
een REM ervoor werkt _altijd_. Als je systeem nog steeds hangt ligt het dus gewoon aan een andere regel.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
NEE!!! De windows-sb driver checkt je autoexec voordat je afsluit en haalt die rem weer weg. Je zal dus het booten moeten onderbreken (f8) rem plaatsen en verder booten.Op maandag 27 augustus 2001 01:09 schreef dreeke het volgende:
een REM ervoor werkt _altijd_. Als je systeem nog steeds hangt ligt het dus gewoon aan een andere regel.
Maar zoals DUIDELIJK IN DE HELP VERMELD STAAT (daar heb ik het namelijk ook gewoon in gelezen) moet je gewoon in device manager je sb compatability (of hoe het ook heet, ik draai nu w2k) DISABELEN (dus zo'n rood kruisje er doorheen). Dan zal die driver die regel niet meer in autoexec plaatsen.
Pagina: 1