Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik gebruiken voor mijn studie (Advanced Technology) en Gamen. Vanuit de Universiteit wordt deze laptop* aangeboden/aangeraden voor €1119:
*Alleen dan met 32GB ram en een 1 TB ssd ipv. 512GB
Ik ben op zoek naar een laptop die ik naast mijn studie ook voor gamen kan gebruiken. De laptop van de universiteit valt dus af op de gpu, dus ga ik een andere kopen. Ik ben van plan om binnenkort een 4k beeldscherm te halen i.c.m. een PS5, dus een laptop die ook op 4k kan gamen, zij het met wat lagere settings en/of dlss/fsr is gewenst.
Wat is je budget?
€~1600
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet elke dag mee in de trein, maar gewicht maakt mij niet zo heel veel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb geen merkvoorkeuren, maar hou niet zo van al te "gamerige" laptops.
Zelf lijkt één van deze twee laptops mij wel wat, alleen hebben deze beide 16GB ram terwijl de Thinkpad 32GB ram heeft. Ik vraag me dus af of 16GB genoeg is of dat het verstandiger is om toch voor 32GB te gaan. Ook hebben beide laptops een cpu uit de 5xxx serie terwijl de 6xxx serie er inmiddels ook al is.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Is 16GB ram genoeg?
Zie ik nog andere goede (nieuwere) laptops over het hoofd?
Bij voorbaat dank
De laptop ga ik gebruiken voor mijn studie (Advanced Technology) en Gamen. Vanuit de Universiteit wordt deze laptop* aangeboden/aangeraden voor €1119:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | Lenovo ThinkPad P15v Gen 2 (21A90022MH) | € 1.499,- | € 1.499,- |
Totaal | € 1.499,- |
*Alleen dan met 32GB ram en een 1 TB ssd ipv. 512GB
Ik ben op zoek naar een laptop die ik naast mijn studie ook voor gamen kan gebruiken. De laptop van de universiteit valt dus af op de gpu, dus ga ik een andere kopen. Ik ben van plan om binnenkort een 4k beeldscherm te halen i.c.m. een PS5, dus een laptop die ook op 4k kan gamen, zij het met wat lagere settings en/of dlss/fsr is gewenst.
Wat is je budget?
€~1600
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet elke dag mee in de trein, maar gewicht maakt mij niet zo heel veel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb geen merkvoorkeuren, maar hou niet zo van al te "gamerige" laptops.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008W | € 1.599,- | € 1.599,- |
1 | Laptops | Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QQMH) | € 1.699,- | € 1.699,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.298,- |
Zelf lijkt één van deze twee laptops mij wel wat, alleen hebben deze beide 16GB ram terwijl de Thinkpad 32GB ram heeft. Ik vraag me dus af of 16GB genoeg is of dat het verstandiger is om toch voor 32GB te gaan. Ook hebben beide laptops een cpu uit de 5xxx serie terwijl de 6xxx serie er inmiddels ook al is.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Is 16GB ram genoeg?
Zie ik nog andere goede (nieuwere) laptops over het hoofd?
Bij voorbaat dank