Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2023
Hey tweakers,

Model: LG 55UN71006LB

Ik weet dus niet zeker maar in specificaties lees ik dat het EARC heeft. maar op sticker staat alleen ARC.

Dus ik wou soundbar aanschaffen maar heeft deze tv wel of geen EARC?

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/nrVDoGN6V6N5/538x1200.jpg

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

staat gewoon op de website hoor :)
eARC / ARC (Audio Return Channel) ARC (HDMI 2)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

DarkSide

theres no place like ::1

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-55un71006lb

daar zie ik weer HDMI 2.0 staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Microkid schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:21:
staat gewoon op de website hoor :)

[...]
Oke maar als ik zoek op EARC afbeeldingen van andere tv's zie je wel sticker van EARC/ARC.

Daarom twijfel ik of deze wel EARC heeft, dus als ik de specificaties mag geloven is dus de ARC aansluiting ook EARC op dit model?
Jah EARC is toch hdmi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

DarkSide

theres no place like ::1

Voor Earc heb je 2.1 nodig idd.
En meestal staat dat dan ook op de sticker genoemd op het toestel zelf.

Jouw foto die je post is niet je eigen toestel gezien de tekst.
Weet niet of ze regio model verschillen hebben.

Wat wil je exact luisteren waar je earc op je soundbar voor nodig hebt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
DarkSide schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:29:
Voor Earc heb je 2.1 nodig idd.
En meestal staat dat dan ook op de sticker genoemd op het toestel zelf.

Jouw foto die je post is niet je eigen toestel gezien de tekst.
Weet niet of ze regio model verschillen hebben.

Wat wil je exact luisteren waar je earc op je soundbar voor nodig hebt?
Jawel foto komt van bol.com met bijhorende modelnummer en ziet er compleet het zelfde uit.
Is europees model.

Samsung 2021 HW-Q600A die hoop meer biedt omdat EARC heeft dus films/games/muziek vooral en het verschil tussen ARC-EARC minder kwaliteit zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Welke specificaties?

Jouw tv heeft drie HDMI poorten, waarvan HDMI 2 ARC ondersteunt. eARC wordt dus niet ondersteunt (anders had er 'eARC/ ARC' gestaan).

Verder heb je voor eARC niet per se HDMI 2.1 nodig, sinds een aantal jaar heb je ook tv's met HDMI 2.0 die ondersteuning bieden voor eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Ik zag dat iemand anders ook topic had geopend met soortgelijke vraag. daarom mag deze wel dicht

Ik heb nog verder doorgezocht en lg website geeft aan dat het geen dolby atmos dus geen EARC

(Audio Codec AC4, AC3 (Dolby Digital), EAC3, HE-AAC, AAC, MP2, MP3, PCM, WMA, apt-X
(Refer to manual))

Nu weet ik niet of het verschil te horen is, of ik moet een nieuwe tv willen voor EARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Freshouttheoven schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:39:
Verder heb je voor eARC niet per se HDMI 2.1 nodig, sinds een aantal jaar heb je ook tv's met HDMI 2.0 die ondersteuning bieden voor eARC.
Heb je daar een linkje van? Ik ken HDMI eARC over HDMI 2.0b alleen van receivers.
hmck9ni schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:57:
...geen dolby atmos dus geen EARC
Die conclusie is wel erg kort door de bocht. Dolby Atmos is metadata die bij een track wordt verzonden, het is geen vaste track zoals Dolby Digital. Dolby Atmos over Dolby Digital wordt Dolby Digital Plus en gaat over HDMI ARC. Wil je Dolby Atmos over Dolby TrueHD dan moet je inderdaad naar HDMI eARC. Dolby Digital is AC3, Dolby Digital Plus is EAC en dat zie ik in de specs.

Of je aan HDMI ARC afdoende hebt hangt van je input af. Ga je Netflix en Disney+ kijken dan kom je met HDMI ARC gewoon weg omdat die diensten niet verder dan Dolby Digital Plus gaan. Het valt of staat met je input. Waarbij het inderdaad ook de vraag is wat de toegevoegde waarde is van Atmos en/of HD Audio over een sound bar.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 10-07-2022 13:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Bedankt FEAR ik heb gelezen dat idd tv's met hdmi 2.0 ook Earc kunnen bieden.

Ik lees idd dat het verschil niet perse hoorbaar zal zijn, toch ga ik in de toekomst eens kijken naar een nieuwe televisie. even sparen. toch koop ik alvast de soundbar want kan niet zonder toegevoegde geluid.

Is niet alleen netflix vooral ook muziek via youtube etc toch bedankt voor de toevoeging dat het daar niet echt merkbaar op is.

Thanks voor jullie reactie's ik weet het nu wel zo goed als zeker dat het geen EARC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

hmck9ni schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:23:
Is niet alleen netflix vooral ook muziek via youtube etc toch bedankt voor de toevoeging dat het daar niet echt merkbaar op is.
Niet merkbaar? Sterker, het wordt niet eens aangeboden via die bronnen. YouTube is zelfs alleen stereo. Als je een losse mediaspeler neemt, een previous- of current gen game console heb je iets aan HDMI eARC. Die bronnen kunnen namelijk HD Audio versturen als bitstream of surround LPCM. Waarbij het ook weer aan de TV ligt of alles überhaupt door wordt gestuurd. DTS naar een LG TV is namelijk al een no-go.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 10-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
FeaR schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:13:
[...]

Heb je daar een linkje van? Ik ken HDMI eARC over HDMI 2.0b alleen van receivers.
Met de juiste HDMI kabel en ondersteuning/ implementatie is dit mogelijk.

Bijv. de Sony XG95, de LG A1, of de Samsung Q60T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Freshouttheoven schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:10:
[...]
Met de juiste HDMI kabel en ondersteuning/ implementatie is dit mogelijk.

Bijv. de Sony XG95, de LG A1, of de Samsung Q60T.
Nice. Ik dacht alleen dat bepaalde merken van receivers dit hadden geïmplementeerd. Naar mijn weten zou het altijd moeten kunnen. HDMI eARC is een extra pin (die normaal wordt gebruikt voor netwerk over HDMI) toewijzen aan ARC. Goede zaak want een HDMI 2.1 TV moeten kopen voor alleen HDMI eARC als je geen 4K 120 Hz en andere HDMI 2.1 eigenschappen gebruikt is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
samsung q700a besteld toekomst maar eens richting op een nieuwe TV met betere specificaties.hoop dat bevalt. bedankt nogmaals voor alle inormatie.met mijn kwestie voel me voldoende geholpen.

Geen verdere vragen van mij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper1977
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
Hallo,ik heb voor mn game kamer ook een lg tv genomen nl de lg oled 55 cs6la ,die kwam icm met de denon dht-s517 dolby atmos soundbar, maar ookal ben ik geen leek,ik kryg er niet de e-arc ondersteuning en de dolby atmos opties werkend op,beide devices hebben earc aansluiting netjes en goed gedaan,zie ik een optie over het hoofd of ligt het gewoon aan de combi,heb nl in woonkamer de lg oled evo 65 c25lb icm met de lg soundbar van meridian en daar kan gewoon alle opties gebruiken wie heeft oplossing/tip,bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

@Casper1977
Wederom, topics kicken en kapen is niet de bedoeling. Voor eigen problemen zijn eigen topics. Waarbij goede topics ook bestaan uit leesbare zinnen en niet één lange zin zonder onder andere hoofdlettergebruik. Het issue is mij ook alles behalve duidelijk. Voor Dolby Atmos heb je bijvoorbeeld niet eens per se HDMI eARC nodig...

[ Voor 59% gewijzigd door FeaR op 17-03-2023 13:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.