Sonique---de Winamp killer?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik gebruik nu een paar dagjes het proggie Sonique en ik moet zeggen: Het is een geil dingetje (pardonner mijn taalgebruik). Ik weet nog niet of ie alles kan wat winemp kan, maar tot nu toe wel. Hij is vooral erggug gelikt en lijkt meer opties te hebben.
Ik vroeg me af wie dit proggie nog meer gebruiken, en hoe het bevalt en of je nog leuke pluginns hebt. Bijv voor mp3encoderen.
Of leuke skins ofzo.
Of commentaar.
Ik zeg: down m effe en bekijk hem een tijdje en doe er wat mee. Hij is iig het bekijken waard, mark my woorden...
Site: www.sonique.com
Download: hi ero!
Skins: skins.sonique.com

PS: Ik werk niet voor ze hoor ;)

Toch nog effe een plaatje tot slot:
Afbeeldingslocatie: http://216.32.170.44/screenshots/4-16-99mid.jpg

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb deze player dus ook een keer gehad, ik vind het maar een BRAKKE player.... en de styling lijkt nergens op! :r :r

Winamp is the best for me... ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Sonique heerst (sorry) over winamp...hoewel ik het ook al gebruikte toen Sonique nog slechter was, maar ja...je moet wat over hebben om niet met de massa mee te gaan...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik vind Sonique er superranzig uit zien (ik hou van simpel, doeltreffend uiterlijk), ik heb het zelf een paar dagen gebruikt, ik vind de bediening absoluut niet even makkelijk als in winamp, moet hele tijd zoeken naar functies. Dus geef mij winamp maar.

Bovendien heb ik voor winamp een IR-ontvanger zodat ik winamp met mijn afstandbediening van mijn stereo kan bedienen en zolang dat niet met Sonique kan, zal ik het nooit meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Sonique is even wennen maar daarna leuker dan winamp alleen op mijn nt bak op het werk had ie een cpu belasting van 40% en das 10x zoveel als winamp dus ik gebruik nu winamp weer want dan kunnen mijn koeitjes beter grazen. En zoveel verschil maakt het ook niet waarmee je het afspeelt, hoor geen verschil hier en zien doe ik het toch niet want het staat ergens achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Sonique regeert ende is geil! En als je zit te trutten over dat de bediening kut is en dat je functies niet kan vinden ben je een stugge tukker en ga je maar fijn weer winamp gebruiken. Like whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Hans, voordat je iemand uitschelt voor stugge tukker, lees dan eerst zijn prefs. Ik ben namelijk geen Tukker

Ik neem tenminste aan dat je het tegen mij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
persoonlijk geef ik dus zelf ook de voorkeur aan winamp, is kwa design gewoon veel logischer opgebouwd, enne, je kan er een irman op aansluiten, je eigen skin geven

en heeft inderdaad een veel betere cpu belasting dan de soniq

wat tukkers betrefd, ik studeer wel in enschede, maare, ik zal dus nooit een tukker zijn. maak alleen gebruik van de studiemogelijkheden hiero. Ik blijf op en top genieten van de gooise matras HILVERSUM

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 16:04
hans: 't is best dat jij sonique fijner vindt, maar daarom zijn winamp liefhebbers nog geen tukkers!
ik gebruik veel liever winamp (heb sonique heel ff uitgeprobeerd... vind het persoonlijk zwaar klote). voordelen van winamp vind ik de zeer eenvoudige bediening, en de mogelijkheid van skins veranderen (alhoewel ik dat niet meer doe.. ik kijk toch niet naar het proggie... luister alleen naar de muziek :) )
dus nu ff: ieder zijn eigen smaak, maar ik kies toch echt voor winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Het enige wat ik van Sonique kreeg was fatalo's. :)

Maar dat kan natuurlijk een conflikkie wezen met andere proggie's, zo te horen ben ik tenminste de enige die er last van heeft. :)

En ik hoef alleen maar een playlist te kunnen spelen, ik gebruik verder geen enkele functie whatsoever, winapm voldoet dus prima.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Als het net zo fijn minimaliseert als winamp is het misschien wel iets voor mij, want de enige keer dat ik de layout te zien krijg is bij het starten of wisselen van een geluidje.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Sonique kan je toch skinz veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Laatst online: 17-09 17:27

Anton

NetApp Implementation Engineer

Sonique is ook heel makkelijk klein te maken hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.avbohemen.demon.nl/zooi/sonicklein.jpg

En de sneltoetsen van Winamp (oa. Z, X, C, V, B) werken ook in Sonique. Ik gebruik sinds kort ook Sonique omdat Winamp toch wel eens vast liep. Sonique heeft dat nog nooit gedaan. Sonique heeft ongeveer net zoveel cpu-belasting (zonder plugins) als Winamp, dus daar doe ik het niet voor. Ook heeft Sonique een slechtere foutcorrectie. Maar hij gaat wel non-stop door. Volgens mij denken ze bij Sonique ook beter na voor ze een nieuwe versie uitbrengen. Als je ziet hoe snel ze (vroeger) nieuwe versies van Winamp uitbrachten omdat er bugs in zaten...

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jaaaaa, ik moet je zeggen dat ik in het begin zoiets had van : "Rubzert, wat LUL jij nou man ? WinAmp is toch gewoon the cream of the crop..?!?!?"
Maar goed.. toch maar ff gedownd om het zelf te ervaren.
(Mijn levensleus luidt nl. "Oordeel nooit over iets voordat je het zelf hebt ervaren." ;) )
En nu moet toch wel toegeven dat ik toch wel ff aan het twijfelen ben man.. Het design is toch wel kewler dan winamp en ook best (na ff wat acclimatiseren) chill werkt...
Doop hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Met sonique kun je juist heel goed skins veranderen, bij winamp veranderd alleen de kleur bij sonique veranderd alles als je een andere skin erover zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik denk dat we het er wel ongeveer over eens zijn dat Sonique mooier is maar dat WinAmp gebruiksvriendelijker is. :7
Ik er trouwens kotsmisslijk van dat van WinAmp zowat elke dag een nieuwe versie uitkomt. En dan proppen ze er ook nog een kilometers lang bugfix lijst bij. Stoppen ze bij elke release er soms 50 bugs in zodat ze de dag daarop weer met een nieuwe release kunnen komen? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Ik vind sonique anders ook gebruikersvriendelijker, niet allemaal van die klote-menuutjes...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Sorithong eens. Kan je downloaden bij Tucows.
Dat is pas een vette MP3-player. Coole skins, en hele handige Musicmanager. Je kan er enorm veel mee, en je kan zelfs de Lyrics in je MP3 tags saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 00:00
beetje omslachtige user-interface...winamp ziet er misschien niet zo vet uit maar als ik muziek luister en ik draai Geiss (volgens mij heeft sonique deze prachtige plugin niet) geef ik niet veel om het uiterlijk van mn mp3-proggie.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Leek meer op soristotter :(
even wat anders doen en het geluid is weg, blijf wel winamp gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05 14:46
Ik gebruik nu ook Sonique (met Nautilus skin) en ik vind het een superhandig proggie. Als je erg gehecht bent aan de standaard drop downmenuutjes moet je het inderdaad maar beter links laten liggen, maar persoonlijk vind ik deze interface superhandig en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Geef mij maar winamp, al is het inderdaad alleen maar om het prachtige Geiss.
Overigens is sinds 8 december Geiss 4.20 uit..HEERST!!!!!!!

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geis staat gewoon als plugin bij winamp.com?

JA

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
Wow! Geiss is space!
Pagina: 1