Weigering toegang to internet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:27
Goedenavond,

een vriend van mij heeft last van zijn buren zoals wel meerdere mensen hier op tweakers.
de situatie zit als volgt:
het huis bestaat uit 3 verschillende huurders, ieder zijn eigen kamer maar de keuken,badkamer en wc worden gedeeld.

voor het gemak en de privacy noem ik mijn maat even Huurder A en de andere 2 huurders B en C.
Huurder B heeft een abbonoment afgesloten voor het internet, hier betalen huurder A en C aan mee.
Nu heeft Huurder B dmv mac blocking (of hoe het ook heet) Huurder A zijn apparaten geblokkeert. dit terwijl Huurder A gewoon netjes zijn rekeningen betaalt.

Huurder A en Huurder B hadden al een niet zo goede band (waarom is niet relevant).
Huurder A had de router gerestart omdat hij dacht dat er internet problemen waren, waarop Huurder B boos uit zijn kamer kwam en hem bedreigde met aangifte van vernielen van huurder B's eigendom en heeft hier ook laten weten dat hij Huurder A heeft geblokkeert omdat huurder A zijn rekening niet had betaald, dit terwijl huurder A dit wel had gedaan en hier de bank afschrift als bewijs voor heeft, hierna heeft Huurder B het geld van Huurder A terug gestort naar Huurder A.

nu is mijn vraag eigenlijk heel simpel, Mag Huurder B dit zomaar doen? het lijkt mij tegenwoordig best wel van belang dat mensen toegang hebben tot het internet met alle verschillende zaken die online gebeuren tegenwoordig

en wat zou Huurder A hier kunnen doen om toch weer toegang te krijgen tot het internet?

[ Voor 3% gewijzigd door energydrank op 10-07-2022 17:20 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Zelf internet afsluiten? Via kabel of adsl ligt er aan wat die andere huurder heeft.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
TheDudez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 05:18:
Zelf internet afsluiten? Via kabel of adsl ligt er aan wat die andere huurder heeft.
andere huurder heeft glasvezel, niet zeker of er nog een ADSL of kabel naast ligt.
en is dat uberhaupt mogelijk? heb je niet iets van een "1 internet pakket per voordeur?"

[ Voor 13% gewijzigd door energydrank op 10-07-2022 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Wat staat er in de huurovereenkomst, of is het soort van onderhuur?

Als huurder B glasvezel heeft is er wellicht nog een coax of DSL aanwezig om internet op aan te vragen.
Voor beide technieken kan er op de sites van de providers een postcode check gedaan worden.

Wat rechten zijn voor huurder B ten opzichte van huurder A is lastig te zeggen, dat zal in de onderlinge huurovereenkomst moeten staan

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
MarchelHoek schreef op zondag 10 juli 2022 @ 06:37:
Wat staat er in de huurovereenkomst, of is het soort van onderhuur?

Als huurder B glasvezel heeft is er wellicht nog een coax of DSL aanwezig om internet op aan te vragen.
Voor beide technieken kan er op de sites van de providers een postcode check gedaan worden.

Wat rechten zijn voor huurder B ten opzichte van huurder A is lastig te zeggen, dat zal in de onderlinge huurovereenkomst moeten staan
in de huur overeenkomst staat niks over het internet, dit moest zelf worden gefixt door de Huurders.
het betreft een studenten huis, in dit geval huur je 1 kamer en de andere 2 kamers zijn voor andere huurders.

[ Voor 8% gewijzigd door energydrank op 10-07-2022 06:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

energydrank schreef op zondag 10 juli 2022 @ 05:19:
[...]

andere huurder heeft glasvezel, niet zeker of er nog een ADSL of kabel naast ligt.
en is dat uberhaupt mogelijk? heb je niet iets van een "1 internet pakket per voordeur?"
Is geen probleem zolang het maar gescheiden is. Dus coax, adsl, glasvezel.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDudez op 10-07-2022 06:54 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
TheDudez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 06:53:
[...]

Is geen probleem zolang het maar gescheiden is. Dus coax, adsl, glasvezel.
zal even kijken de volgende keer dat ik daar ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VampireInspecto
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2023
Wat een vervelende situatie! Is Huurder B die blijkbaar het beheer voert over het modem ook de huurbaas? Anders zou je eens een gesprekje met de huurbaas hierover kunnen hebben om te kijken of het via hem/haar te regelen valt.

Als je minder gedoe wilt en Huurder A kan het betalen dan zou je zonder al te veel moeite ook voor T-Mobile thuis pakketje kunnen gaan van 35/40 eurie per maand. Als dat te duur is wat ik me kan voorstellen, dan zou je misschien je internet abonnement van je telefoon kunnen upgraden naar onbeperkt?

Wat ook zou kunnen is als Huurder A goede banden met Huurder C heeft, dat hij daar zijn eigen accesspoint plaatst en de kosten weer deelt met die Huurder C ?

Misschien kent Huurder A iemand die thuis een Ziggo abonnement heeft? Als er dan in het studentenhuis een "Ziggo" Spot met goede ontvangst is, dan zou hij via het abonnement van die ander hierop kunnen meesurfen. Ik heb dit jaren zo gedaan tot er bij mij thuis glasvezel kwam, en dat werkte prima. Had een laptop die het Ziggo signaal van de buren oppakte (met een goede antenne) en doorgaf als hotspot onder mijn eigen WiFi-naam voor mijn eigen apparaten. 10Mbit down 3 Mbit up bleek in de praktijk heel goed bruikbaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
VampireInspecto schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:27:
Wat een vervelende situatie! Is Huurder B die blijkbaar het beheer voert over het modem ook de huurbaas? Anders zou je eens een gesprekje met de huurbaas hierover kunnen hebben om te kijken of het via hem/haar te regelen valt.

Als je minder gedoe wilt en Huurder A kan het betalen dan zou je zonder al te veel moeite ook voor T-Mobile thuis pakketje kunnen gaan van 35/40 eurie per maand. Als dat te duur is wat ik me kan voorstellen, dan zou je misschien je internet abonnement van je telefoon kunnen upgraden naar onbeperkt?

Wat ook zou kunnen is als Huurder A goede banden met Huurder C heeft, dat hij daar zijn eigen accesspoint plaatst en de kosten weer deelt met die Huurder C ?

Misschien kent Huurder A iemand die thuis een Ziggo abonnement heeft? Als er dan in het studentenhuis een "Ziggo" Spot met goede ontvangst is, dan zou hij via het abonnement van die ander hierop kunnen meesurfen. Ik heb dit jaren zo gedaan tot er bij mij thuis glasvezel kwam, en dat werkte prima. Had een laptop die het Ziggo signaal van de buren oppakte (met een goede antenne) en doorgaf als hotspot onder mijn eigen WiFi-naam voor mijn eigen apparaten. 10Mbit down 3 Mbit up bleek in de praktijk heel goed bruikbaar 8)
Dat is een hele goeie, ik heb zelf inderdaad ziggo dus dat is sowieso een tijdelijke oplossing.

Huurder B is gelukkig niet de huisbaas, dit pad wouden we zelf ook al inslaan om te kijken of hier iets te regelen valt inderdaad, maar aangezien het internet door de huurders zelf geregeld moest worden denken we dat hierin niet veel mogelijkheden zijn.

Wat betreft de long term oplossing moeten we inderdaad even kijken naar de ADSL/Kabel of tmobile thuis oplossing kijken.
Helaas is Huurder C ook een beetje een Huurder B geval, beiden zijn helaas niet erg vriendelijk dus dat zal hem helaas niet worden denk ik. toch bedankt voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door energydrank op 10-07-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 19:48

lordsnow

I know nothing

Merk op dat DSL wordt uitgefaseerd. Als er glasvezel ligt van KPN dan wordt xDSL binnen enkele maanden tot enkele jaren afgesloten. Sommige Providers bieden hier door geen DSL-abonnementen meer aan als glasvezelbeschikbaar is op het betreffende adres.

Als huurder B nu glasvezel heeft dan zou huurder A kunnen kijken of kabelinternet (Ziggo) beschikbaar is.

Verhuizen is ook altijd een optie.

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 10-07-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16
Tmobile Unlimited nemen en dan gewoon via mobiel hotspotten?
Heb ik ook een tijdje gedaan toen ik thuis in afwachting van internet (6 weken) was.
Was prima internet.
Is onhandig als je hele dag wilt streamen, maar voor alle overige taken (ook online fps gamen) was het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
Weet niet of je iemand kent met Ziggo (ouders) dan is het misschien ook nog mogelijk te doen met de ziggospots functie :z

Kost je dan geen drol, mits je het signaal kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Kan hij daar niet mee delen dan? Anders wordt het een 4/5G oplossing als er dekking is of vdsl als het er is. Of verhuizen als hij met niemand overweg kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 10-07-2022 08:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:23
Waarom niet aan een 1 van de buren van de woning/appartement ernaast vragen of je vriend op diens Wifi punt mag. Signaalsterkte zal iets minder zijn maar dan betaal je alsnog niet de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 13:55

SpamLame

niks

Marzman schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:27:
[...]

Kan hij daar niet mee delen dan? Anders wordt het een 4/5G oplossing als er dekking is of vdsl als het er is. Of verhuizen als hij met niemand overweg kan.
Nee , de andere huurder in die reply is de enige huurder met vast internet in het huis.

@energydrank mac filtering is te omzeilen door je apparaten steeds een ander mac te geven (indien mogelijk)
Maar daar wordt je niet vrolijk van afhankelijk van het aantal devices en opties.

Andere opties zijn al aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SpamLame schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:35:
[...]

Nee , de andere huurder in die reply is de enige huurder met vast internet in het huis.

@energydrank mac filtering is te omzeilen door je apparaten steeds een ander mac te geven (indien mogelijk)
Maar daar wordt je niet vrolijk van afhankelijk van het aantal devices en opties.

Andere opties zijn al aangedragen.
Oh, dat is dezelfde persoon, dan zal er nog wel coax of vdsl zijn en dan neem je dat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
energydrank schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:35:
[...]
Helaas is Huurder C ook een beetje een Huurder B geval, beiden zijn helaas niet erg vriendelijk dus dat zal hem helaas niet worden denk ik. toch bedankt voor het meedenken!
Maat van je vragen even kritisch naar zichzelf te kijken, ligt het echt aan de twee anderen of toch ook stiekem aan hem?

Zo niet, dan tijd om iets anders ergens anders te gaan huren?

En als ie er toch wil blijven (gezien de krapte) dan zelf een mobiel abonnement afsluiten en dat als hotspot gebruiken zoals eerder genoemd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53
dangerpaki schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Maat van je vragen even kritisch naar zichzelf te kijken, ligt het echt aan de twee anderen of toch ook stiekem aan hem?
Zonder mededeling beslissen de router te resetten is rode vlag voor mij.
energydrank schreef op zondag 10 juli 2022 @ 04:57:

nu is mijn vraag eigenlijk heel simpel, Mag Huurder B dit zomaar doen? het lijkt mij tegenwoordig best wel van belang dat mensen toegang hebben tot het internet met alle verschillende zaken die online gebeuren tegenwoordig

en wat zou Huurder A hier kunnen doen om toch weer toegang te krijgen tot het internet?
Ja, dit mag, er is geen formele afspraak, internet is nu niet meer dan een gunst die elk moment ingetrokken kan worden. Internet is zeker een noodzaak, maar niemand is verplicht internet toegang aan jou te verlenen. Zelf iets regelen vanaf nu. En afblijven van apparatuur die niet van jou is.

[ Voor 57% gewijzigd door pennywiser op 10-07-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je kan mac-adressen spoofen. Als je die van anderen spooft dan sta je ook gelijk in een wventuele whitelist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
dangerpaki schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Zo niet, dan tijd om iets anders ergens anders te gaan huren?

En als ie er toch wil blijven (gezien de krapte) dan zelf een mobiel abonnement afsluiten en dat als hotspot gebruiken zoals eerder genoemd.
Dat lampje ging bij mij ook branden, medehuurders zijn niet opeens los van elkaar onvriendelijk naar dezelfde persoon.

Klinkt alsof hij toch wat sociale cues mist ofzo. Nooit te laat dat te fixen, pak een krat bier; 'gasten, ik heb het gevoel dat... Tell me, dit werkt niet chill'.

Ik heb situaties gezien waarin sommigen zo'n plaat voor de kop hadden dat het resulteerde in rekeningen over en weer niet betalen tot banden lek steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Huis"baas" wil rust in de tent
Een voorstel dat er internet bij het appartement komt zou positief ontvangen moeten worden.
Gas/water/electra zal nu al een onderdeel van de te betalen prijs zijn, daar kan post internet prima bij, is eenmaling contract en kosten specificatie aanpassen voor toekomstige huurders en een nieuwe specificatie en prijs sturen naar de zittend huurders, maar omdat het de prijs gaat veranderen kan B dan weer moeilijk doen en daar zou een verhuurder natuurlijk geen zin in hebben.
Als je het kan verkopen met termen als veiligheid (verhuurder bepaald dan namelijk de installatie ipv onwetende huurders die wat kunnen gaan prutsen), en toekomst bestendig maken daar internet net zo vitaal is geworden als water/electra/gas zou verhuurder er in mee kunnen gaan, maar het lastig

Studenten, dan zou je ook eens kunnen gaan zoeken naar kamerruil
Vast wel een student te vinden met vergelijkbare kamer wbt prijs en faciliteiten
Dat geeft ook gedoe, kan zijn dat de verhuurder daar ook geen zin heeft wat weer een duwtje richting toch zelf dat internet maar gaan aanbieden.

Denk dat ik zou zoeken naar nieuwe kamer en tot die tijd gewoon router resetten en zelfde naam en ww voor wifi instellen als B niet thuis is, wie checkt nou elk dag of de blokkades van de router nog goed staan?
Je kan in de router jouw pc ook een andere naam geven die lijkt op de naam van huurder C , mocht B het dan toch checken dan iet ie niet direct dat je er gewoon opzit, blok je je gsm dan ziet ie dat er een apparaat van jou geblokt is en issie blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SpamLame schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:35:
Ligt eraan hoe het is ingesteld, zoals ik het lees is het als 'geen toegang tenzij het mac adres voor komt in de lijst', dan kan je switchen vaoveel je wilt, maar toegang krijg he niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
andere huurder heeft glasvezel,
En wie zegt dat huurder B deze glasvezel zichzelf mag toeeigenen? Ik ga er van uit dat de glasvezel toehoort aan de woning en dus voor de verhuurder is. Dan zou ofwel de verhuurder internet moeten aanbieden in het contract (of als extra optie), ofwel het wordt geregeld door een huurder. En indien huurder B het regelt (ik neem aan met toestemming van de verhuurder) moet hij niet moeilijk doen over de andere huurders, als daar netjes voor betaald wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 10-07-2022 10:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het echte probleem is duidelijk niet het internet, maar de manier waarop er met elkaar omgegaan wordt. Huurder A die zelfstandig even de router reset terwijl andere huurders (en tevens eigenaar huurder B ) gewoon thuis is zegt natuurlijk al genoeg.

Met een t-mobile thuis of Ziggo abonnement is je probleem niet opgelost. Het volgende probleem wordt de kookplaat, de koelkast, de sleutel of wat dan ook.

Je woont met z’n drieën in hetzelfde huis. Dat betekent niet dat je elkaar allemaal lief moet vinden, maar wel dat er een modus is om gezamenlijk naast elkaar te leven. Ik denk dat met die insteek het gesprek aangaan de eerste stap moet zijn. Werkt dat niet, ga dan eens kijken naar een andere kamer. Als je al een kamer hebt is het in de regel via vrienden, studiegenoten of verenigingsgenoten geen hele ingewikkelde zoektocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

OMD

Dit ruikt eerder naar een niet toegestane verkamering van een huis/appartement. Internet hoort door de huisbaas geregeld te zijn. DIt is uiteraard niet wettelijk maar meeste studentenhuizen werken zo. Je krijgt dan ook geen gezeur met onderline huurders + als er een student vertrekt is er niets aan de hand. Het is echt een gezeik als nu Huurder B weg gaat en het weer naar een nieuwe huurder moet. De meeste huisbazen (die ik ken) kiezen daarom ook om internet in de prijs te stoppen van de huur.

Zijn het aparte adressen? Dus woonstraat 1A 1B 1C. Of het is woonstraat 1 met 3 verschillende bellen met namen?

In het laatste geval heb je pecht. Diegene die de hoofkabel krijgt is de eigenaar van internet. Het is lullig maar this is the way.

[ Voor 53% gewijzigd door OMD op 10-07-2022 10:54 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48

Yucon

*broem*

Heeft B ook nog voorwaarden aan unblocking gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door FlowSnake op 10-07-2022 11:06 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
We verhuurden en hadden 2 etages met 3 kamers.
Soms ging het geweldig, dan werden de drie bewoners echt vrienden en veranderde 1 kamer in een soort woonkamer waar ze hingen en die ook niet meer op slot ging.
Soms ging het niet lekker, 1 keer kregen er twee echt enorme ruzie.
UIteraard gingen de te betalen prijzen via de puntentelling en elke etage had twee grotere en een kleinere kamer.
Dus in totaal 4 grote kamers met redelijk vergelijkbare prijs (en faciliteiten) en 2 kleiner.
Ik hoorde eens ruziemaken in de zomer toen wij 3 verdiepingen lager in de tuin zaten, ik vroeg of ik even langs mocht komen, ja dus naar boven en eens praten.
Het werd duidelijk dat het allemaal klein spul was, irritaties en ook dat dit moeilijk opgelost kon worden.
Niemand zat echt fout het ging alleen gewoon niet en beidde stoorde zich aan minidingetjes van de ander.
Dus toen heb ik bij de andere verdieping eens gevraagd of iemand naar de andere etage wilde.
En ja iemand aan de voorkant zonder balkon wilde graag een kamer omlaag met heerlijk avondzonnig balkon en wilde de twee tientjes extra huur wel betalen daarvoor. En zo geschiedde.
Bleek gouden oplossing want daarna werd die kamer met het zonnige balkon lange tijd de "woonkamer" en die drie werden erg goede vrienden die heel veel samendeden buiten de deur ook, ze zijn uiteindelijk met zn drieeen gelijktijdig vertrokken want ze hadden een groter appartement in West gehuurd met lift en grote woonkamer, volgens mij woonden ze daar nog jaren.

Punt is dus dat niemand een plaat voor zn kop hoeft te hebben maar dat het desondanks mis kan gaan.
Hierboven zei iemand, g eens met een kratje bier erbij het gesprek aan met B en C en kijk of de hele boel wat genormaliseerd kan worden, een mea culpa voor de dingen die je weet dat je zelf niet goed hebt gedaan is dan een mooie start en de wil om water bij de wijn te doen moet er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Microkid schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:47:
[...]

En wie zegt dat huurder B deze glasvezel zichzelf mag toeeigenen? Ik ga er van uit dat de glasvezel toehoort aan de woning en dus voor de verhuurder is. Dan zou ofwel de verhuurder internet moeten aanbieden in het contract (of als extra optie), ofwel het wordt geregeld door een huurder. En indien huurder B het regelt (ik neem aan met toestemming van de verhuurder) moet hij niet moeilijk doen over de andere huurders, als daar netjes voor betaald wordt.
Welke formele regels bestaan hiervoor? Maw hoe kan A dit dan afdwingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
Veel berichten voor iets wat vrij simpel aan te pakken is.

1 glasvezel voor 1 pand met 3 kamers dus NIEMAND van die 3 kamers mag deze kabel voor zichzelf claimen.
De huurbaas is verantwoordelijk voor de glasvezel en dat 1 student het alsnog zelf regelt is prima maar dat wilt niet zeggen dat die dan maar het internet mag blokkeren van een andere huurder.

That being said: ik heb ook de glasvezel geregeld voor dit pand waar 3 andere bewoners op aangesloten zitten en als iemand dan zomaar de modem reset zou ik ook pissig worden.

Als je 100% zeker weet dat huurder A een goede buur is en geen gezeik veroorzaakt dan moet je de huurbaas bellen, maar iets zegt mij dat huurder A zich niet aan de algemene huur regels houd (en dat is dat je een goede buur moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:40:

1 glasvezel voor 1 pand met 3 kamers dus NIEMAND van die 3 kamers mag deze kabel voor zichzelf claimen.
De huurbaas is verantwoordelijk voor de glasvezel en dat 1 student het alsnog zelf regelt is prima maar dat wilt niet zeggen dat die dan maar het internet mag blokkeren van een andere huurder.
Welke wet of regel moet A gebruiken om dit af te dwingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
pennywiser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Dat ligt echt aan de huurovereenkomst, mogelijk staat daar in dat het pand gebruik kan maken van het glasvezel internet maar durf te wedden dat er niet in staat dat 1 huurder mag bepalen wie internet krijgt en wie niet.

Als huurder A zeker weet dat die een goede en nette huurder is dan is het echt aan de huurbaas om hier wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
pennywiser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:51:
[...]

de regel die in elk standaard huurcontract staat: iemand dient zich als goed huurder te gedragen.
Geld terugstorten en internet afsluiten zou je als dit breken kunnen aanmerken.

Maar goed er is meer aan de hand dus als de relatie tussen A en B beter gemaakt zou kunnen worden dan zal dat internet ook wel weer open gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Dat ligt echt aan de huurovereenkomst, mogelijk staat daar in dat het pand gebruik kan maken van het glasvezel internet maar durf te wedden dat er niet in staat dat 1 huurder mag bepalen wie internet krijgt en wie niet.

Als huurder A zeker weet dat die een goede en nette huurder is dan is het echt aan de huurbaas om hier wat aan te doen.
En als daar niets over in staat? De huurovereenkomsten die ik op kamers had waren vaak een knip en plak mess want het opmaken ervan mag uiteraard niets kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Silent7 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:05:
[...]

de regel die in elk standaard huurcontract staat: iemand dient zich als goed huurder te gedragen.
Geld terugstorten en internet afsluiten zou je als dit breken kunnen aanmerken.
Hoe dan? Staat op naam huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
pennywiser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:06:
[...]

En als daar niets over in staat? De huurovereenkomsten die ik op kamers had waren vaak een knip en plak mess want het opmaken ervan mag uiteraard niets kosten.
In dat geval dient huurder A zich te houden aan de overeenkomst en dat is een goede buur zijn (dus zich gedragen), iets zegt mij dus dat die zich daar niet aan houd.

Houd die zich daar wel aan dan vraag ik mij af of er niet een oude DSL aansluiting aanwezig is naast glasvezel, zo ja dan kan die daar het internet zelf regelen.

Huurder B gaat echt niet zomaar het internet van huurder A blokkeren hoor, er moet sowieso iets vooraf gegaan zijn dat dit is gedaan. En gezien huurder C ook niet al te blij is met huurder A lijkt het mij meer dat huurder A gewoon iets heeft geflikt waardoor die van het internet is gegooid.

Dus nogmaals: als huurder A zeker weet dat het niet aan hem/haar ligt dan moet die contact opnemen met de huurbaas en vragen om advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 16:11

Crazy-

Best life ever

Ik zou kijken of je met C het voor elkaar kan krijgen dat verhuurder dit gaat regelen; uiteraard tegen vergoeding per maand.

Het is een beetje kul hoe B zich nu gedraagt; asociaal zelfs.

Dit moet je in mijn ogen niet willen als huurder noch verhuurder.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Crazy- schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:47:
Ik zou kijken of je met C het voor elkaar kan krijgen dat verhuurder dit gaat regelen; uiteraard tegen vergoeding per maand.

TS heeft al gezegd dat huurder C ook niet blij is met huurder A dus dat kan die vergeten, huurder A moet toch even nadenken of het oorzaak/gevolg is in zijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazy- schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:47:

Ik snap huurder B wel. Zomaar apparatuur van een ander resetten omdat je zelf problemen ervaart is ook niet netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:35

aap

Er wordt m.i. wel heel makkelijk een beeld van huurder A geprojecteerd, omdat hij het niet met zijn beide medehuurders kan vinden. Natuurlijk kan dat aan huurder A liggen, maar daarvoor hebben we veel te weinig informatie.

Enkele reageerders hier noemen het ongevraagd resetten van het modem als een grens die overschreden is. Ja, dat is niet leuk als de huisgenoten net midden in een internetsessie zaten, maar als dit een eenmalig incident was, dan lijkt me dat toch niet voldoende om huurder A maar gelijk helemaal af te sluiten.
In mijn tijd in een studentenhuis gebeurde er wel raardere dingen. (Toen hadden we nog geen internet.)

Ik denk dat huurder A in goed gesprek moet gaan met huurder B, Mocht daar niets uitkomen, stap dan naar de verhuurder. En als die zich er niet mee wil bemoeien, dan zou ik een andere woning gaan zoeken. Want je wilt toch niet wonen in een huis waar je structureel buitengesloten wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

OMD schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:49:
Dit ruikt eerder naar een niet toegestane verkamering van een huis/appartement. Internet hoort door de huisbaas geregeld te zijn. DIt is uiteraard niet wettelijk maar meeste studentenhuizen werken zo.
Niet per se.

Genoeg studentenhuizen waarbij de internetverbinding zelf door de bewoners wordt geregeld, en niet door de huisbaas. Daar is niets mis mee, dan kan je als bewoner ook zelf bepalen wat voor een internetprovider/-pakket je neemt in plaats van dat dat wordt opgelegd door de huisbaas.

Uiteraard moet dat dan wel in overleg met alle huisgenoten gedaan worden en moet het niet zo zijn dat één huisgenoot zich de verbinding 'toeeigent' (zoals @Microkid al zei) en kan het niet zo zijn dat in een gezamenlijk huishouden zomaar iemand wordt afgesloten.

Zoals @eLScha al zei denk ik dat het internet niet de bron van het probleem is. In een studentenhuis ben je geen "buren" met elkaar, maar huisgenoten, en deel je veel zaken samen. Als dat met internet niet lukt gaat dat met andere dingen ook niet lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 10-07-2022 20:59 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aap schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:29:
\

Enkele reageerders hier noemen het ongevraagd resetten van het modem als een grens die overschreden is. Ja, dat is niet leuk als de huisgenoten net midden in een internetsessie zaten, maar als dit een eenmalig incident was, dan lijkt me dat toch niet voldoende om huurder A maar gelijk helemaal af te sluiten.
In mijn tijd in een studentenhuis gebeurde er wel raardere dingen. (Toen hadden we nog geen internet.)
Het resetten van een router is wat anders dan het opnieuw laten opstarten van een router. Met het resetten ben je alle settings kwijt, mag je de default login weer gaan zoeken en moet je alles opnieuw instellen. Daar zou ik ook flink kwaad om worden ja.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Is het niet mogelijk om op de modem een router aan te sluiten zodat TS zelf ook dingen kan beheren? Hij betaald tenslotte voor het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
even om wat dingen op te klaren: de reden waarom huurder B en C huurder A niet mogen is niet relevant in dit geval, dit ook omdat hier teveel persoonlijke data mee wordt gedeelt en dat niet gewenst is.

Huurder A is een normale nette huurder,betaalt netjes zijn huur, houdt geen feestjesmet luide muziek of wat dan ook en houdt het huis netjes schoon, grotendeels van de tijd is hij zelfs degene die het wc papier op de wc voorziet terwijl de rest hier allemaal gretig gebruik van maakt zonder ook maar iets te betalen.

het router incident betreft inderdaad opnieuw opstarten en niet resetten,dit was een foutje van mijn kant, en ik heb dit in de ts aangepast..

[ Voor 11% gewijzigd door energydrank op 10-07-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:47:
Is het niet mogelijk om op de modem een router aan te sluiten zodat TS zelf ook dingen kan beheren? Hij betaald tenslotte voor het internet?
ooh dat is een slimme, met UTP een wifiroutertje eraanhangen, stopcontact met afstandsbdiening dat je m uit zet als je er niet bent, alle routermeuk uit behalve wifi, ssid met naam huisnummer buren dat het lijkt op burenrouter, zoiets.

en @energydrank jammer dat je niet ingaat op de vaker genoemde optie een ontspannen gesprek met B en C aan te gaan om de algemene lucht te klaren, daar lijkt de echte oplossing te zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• locke960
  • Laatst online: 26-09 09:58
energydrank schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:20:
de reden waarom huurder B en C huurder A niet mogen is niet relevant in dit geval
In tegendeel, ik denk dat dit juist het enige relevante aan dit probleem is. De verziekte relatie is duidelijk de oorzaak van de ellende.
Je hoeft hier het verhaal niet te plaatsen, maar als de internetverbinding echt van B is, gaat A hier nooit toegang toe krijgen zonder het relatie probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
locke960 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:35:
[...]

In tegendeel, ik denk dat dit juist het enige relevante aan dit probleem is. De verziekte relatie is duidelijk de oorzaak van de ellende.
Je hoeft hier het verhaal niet te plaatsen, maar als de internetverbinding echt van B is, gaat A hier nooit toegang toe krijgen zonder het relatie probleem op te lossen.
Er is op deze manier wel een scheve machtsverhouding en het is dus wenselijk daar omheen te werken. Eventuele problemen in de relationele sfeer kunnen hier dan buiten opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
M.l. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:41:
[...]

Er is op deze manier wel een scheve machtsverhouding en het is dus wenselijk daar omheen te werken. Eventuele problemen in de relationele sfeer kunnen hier dan buiten opgelost worden.
Als huurder A veel problemen veroorzaakt (weet niet of dit echt zo is) dan snap ik heel goed dat B zoiets heeft van 'krijg de vulmaar in'.

Maar TS meld dat huurder A een nette huurder is en dat zegt mij weer dat die nooit overlast veroorzaakt, maar waarom zou zowel huurder B als C dan een probleem hebben met A? vind dit nogal tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

energydrank schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:20:
even om wat dingen op te klaren: de reden waarom huurder B en C huurder A niet mogen is niet relevant in dit geval, dit ook omdat hier teveel persoonlijke data mee wordt gedeelt en dat niet gewenst is.

Huurder A is een normale nette huurder,betaalt netjes zijn huur, houdt geen feestjesmet luide muziek of wat dan ook en houdt het huis netjes schoon, grotendeels van de tijd is hij zelfs degene die het wc papier op de wc voorziet terwijl de rest hier allemaal gretig gebruik van maakt zonder ook maar iets te betalen.

het router incident betreft inderdaad opnieuw opstarten en niet resetten,dit was een foutje van mijn kant, en ik heb dit in de ts aangepast..
Het gaat niet zozeer om de reden dat B en C bewoner A niet mogen. Er wordt meer bedoelt dat er meer speelt waardoor deze reactie gekomen is. Dat zal niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen. De reactie van B is dan ook waarschijnlijk best wel begrijpelijk nadat A de router had gereset omdat hij dacht dat dat de oplossing was voor het issue dat hij toen ervaarde zonder te overleggen.

Als het dus wel meer een huishouden is van Jan Steen (A betaald schijnbaar voor WC papier waar de rest weer van profiteert e.d.), lijkt het mij logischer om die issues de wereld uit te helpen. Dan komt toegang tot internet vast ook. ;)

Wil je iets neutraals voor het internet, zal de verhuurder zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, simpel zat.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Als huurder A veel problemen veroorzaakt (weet niet of dit echt zo is) dan snap ik heel goed dat B zoiets heeft van 'krijg de vulmaar in'.

Maar TS meld dat huurder A een nette huurder is en dat zegt mij weer dat die nooit overlast veroorzaakt, maar waarom zou zowel huurder B als C dan een probleem hebben met A? vind dit nogal tegenstrijdig.
Maar waarom zou dit allemaal te maken moeten hebben met toegang tot internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
M.l. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Maar waarom zou dit allemaal te maken moeten hebben met toegang tot internet?
Als de huurder daad werkelijk problemen veroorzaakt waar huurder B last van heeft dan gun je huurder A helemaal niks meer, dus ook geen internet. Maar dat houd in dat er schijnbaar al langer problemen waren en huurder B uiteindelijk zoiets heeft van 'fuck you'. Maar dit zijn echt aannames.

Ik heb zelf ook al enige tijd veel last van een huurder naast mij die tevens ook internet van mij af neemt en ik denk dat ik 'als ik het echt zat ben en de verhuurder er ook niks aan doet' dan ook het internet zou blokkeren en diegene het zelf maar moet uitzoeken :X verschil is wel dat diegene nog een abo via DSL kan afsluiten :P

but that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Als de huurder daad werkelijk problemen veroorzaakt waar huurder B last van heeft dan gun je huurder A helemaal niks meer, dus ook geen internet. Maar dat houd in dat er schijnbaar al langer problemen waren en huurder B uiteindelijk zoiets heeft van 'fuck you'. Maar dit zijn echt aannames.

Ik heb zelf ook al enige tijd veel last van een huurder naast mij die tevens ook internet van mij af neemt en ik denk dat ik 'als ik het echt zat ben en de verhuurder er ook niks aan doet' dan ook het internet zou blokkeren en diegene het zelf maar moet uitzoeken :X verschil is wel dat diegene nog een abo via DSL kan afsluiten :P

but that's another story.
Dat je iemand soms iets minder gund is begrijpelijk, maar welk recht heb je om iemand vaste internettoegang te ontnemen (en vooral als er een overeenkomst is om de kosten te delen)? In jouw geval zou je dat niet doen want de andere persoon kan zijn eigen aansluiting nemen, maar als je een overeenkomst hebt kan de ander jou daar alsnog aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
M.l. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Dat je iemand soms iets minder gund is begrijpelijk, maar welk recht heb je om iemand vaste internettoegang te ontnemen (en vooral als er een overeenkomst is om de kosten te delen)? In jouw geval zou je dat niet doen want de andere persoon kan zijn eigen aansluiting nemen, maar als je een overeenkomst hebt kan de ander jou daar alsnog aan houden.
Een overeenkomst is iets wat is vast gelegd maar geloof in het geval van TS dat daar geen sprake van is, maar het is idd zo dat TS dan helemaal geen internet meer heeft en mja dat lijkt mij wel nogal cru.

Daarom kom ik weer terug op de vraag of huurder A echt een nette huurder is of dat er al heel lang iets speelt en huurder A het wel heel bond heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Een overeenkomst is iets wat is vast gelegd maar geloof in het geval van TS dat daar geen sprake van is, maar het is idd zo dat TS dan helemaal geen internet meer heeft en mja dat lijkt mij wel nogal cru.

Daarom kom ik weer terug op de vraag of huurder A echt een nette huurder is of dat er al heel lang iets speelt en huurder A het wel heel bond heeft gemaakt.
Een overeenkomst hoeft niet te worden vastgelegd, het is echter wel handig om dit later aan te kunnen tonen. Op basis van getuigen en/of bankafschriften en het feit dat internet heeft gewerkt kan de overeenkomst wel worden aangetoond.

Wat ook belangrijk is is het huurcontract. Als hier iets in staat over eht delen van internet hebben de huurders zich hier aan te houden.

De vraag over de wel of niet nette huurder is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
M.l. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Een overeenkomst hoeft niet te worden vastgelegd, het is echter wel handig om dit later aan te kunnen tonen. Op basis van getuigen en/of bankafschriften en het feit dat internet heeft gewerkt kan de overeenkomst wel worden aangetoond.

Wat ook belangrijk is is het huurcontract. Als hier iets in staat over eht delen van internet hebben de huurders zich hier aan te houden.

De vraag over de wel of niet nette huurder is irrelevant.
ah oke duidelijk.

Maar ik ben het eerlijk gezegd niet met je eens dat wel of geen nette huurder irrelevant is, denk echt dat er een lange tijd iets speelt en daarom zowel B als C problemen hebben met A. Actie/reactie toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:24:
[...]

ah oke duidelijk.

Maar ik ben het eerlijk gezegd niet met je eens dat wel of geen nette huurder irrelevant is, denk echt dat er een lange tijd iets speelt en daarom zowel B als C problemen hebben met A. Actie/reactie toch?
We praten wat langs elkaar heen en ik denk dat ik weet waarom.

In de algehele situatie is het relevant hoe de huurder zich gedraagt en het kunnen internetten heeft dan ook een klein aandeel in de algehele situatie.

Echter, puur om te bepalen of iemand wel of niet recht heeft op internet is de relatie tussen A, B en C niet relevant.

Ik heb het over het laatste geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iets blokkeren in een woning waar je nog tig andere dingen deelt klinkt echt als een goed idee... Dit gaat alleen maar verder uit de hand lopen.

Of het echte probleem (de slechte relatie) oplossen of verhuizen. Andere opties wordt alleen maar meer drama...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Laatst online: 21:05
Ongeacht wat er gebeurd is vantevoren: Als A de router reboot (zie energydrank in "Weigering toegang to internet." ) zonder dit even bij de -2- andere gebruikers te melden, dan zit A fout. Stel dat ze net in een tentamen zitten of met een belangrijke file-transfer bezig waren etc etc. Wordt er gebeld via VOIP, dan kan een telefoongesprek zomaar afgekapt zijn.

Simpel : A zit fout... Als B na een excuus van A nog niet deblokkeert dan wordt het tijd om te verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
M.l. schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:01:
[...]

We praten wat langs elkaar heen en ik denk dat ik weet waarom.

In de algehele situatie is het relevant hoe de huurder zich gedraagt en het kunnen internetten heeft dan ook een klein aandeel in de algehele situatie.

Echter, puur om te bepalen of iemand wel of niet recht heeft op internet is de relatie tussen A, B en C niet relevant.

Ik heb het over het laatste geval.
ja ok heb je gelijk in.
bvdbos schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:12:
Ongeacht wat er gebeurd is vantevoren: Als A de router reboot (zie energydrank in "Weigering toegang to internet." ) zonder dit even bij de -2- andere gebruikers te melden, dan zit A fout. Stel dat ze net in een tentamen zitten of met een belangrijke file-transfer bezig waren etc etc. Wordt er gebeld via VOIP, dan kan een telefoongesprek zomaar afgekapt zijn.

Simpel : A zit fout... Als B na een excuus van A nog niet deblokkeert dan wordt het tijd om te verhuizen...
verhuizen?? iets vinden is in de huidige markt erg lastig dus dat is geen optie voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:53
mugenmarco schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:54:
[...]
Dat hoeft helemaal niet tegenstrijdig te zijn. Er komen best veel reacties voorbij van de strekking "B en C hebben moeite met A, dus dan moet het haast wel aan A liggen!" En dat is natuurlijk best mogelijk, maar absoluut geen zekerheid.
Er zijn ook ontzettend veel gevallen waar een persoon in een groep totaal onterecht te maken krijgt met pestgedrag. Wij kennen de situatie niet, dus we moeten het doen met wat TS ons meldt.

Desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat dit sociale probleem een oplossing in de weg staat zolang A van B afhankelijk is voor internet. En natuurlijk sowieso het woongenot niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Lapa schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:26:
[...]

Dat hoeft helemaal niet tegenstrijdig te zijn. Er komen best veel reacties voorbij van de strekking "B en C hebben moeite met A, dus dan moet het haast wel aan A liggen!" En dat is natuurlijk best mogelijk, maar absoluut geen zekerheid.
Er zijn ook ontzettend veel gevallen waar een persoon in een groep totaal onterecht te maken krijgt met pestgedrag. Wij kennen de situatie niet, dus we moeten het doen met wat TS ons meldt.

Desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat dit sociale probleem een oplossing in de weg staat zolang A van B afhankelijk is voor internet. En natuurlijk sowieso het woongenot niet ten goede komt.
dat vind ik een erg goede manier van dit probleem uitleggen, pestgedrag, er is namelijk niet echt een reden waarom Huurder B en C zo doen tegenover A, maar ik zal het beknopt uit proberen te leggen wat de reden die B aangeeft als "het probleem" is. het huis heeft nogal dunne muren (zoals vele studentenhuizen) en daardoor is alles best goed te horen, waardoor Huurder B last heeft van zowel A als C.
hier was A al zo vroeg mogelijk duidelijk over als B hier last van ervaarde om gewoon even rustig aan te kloppen en te vragen of het zachter kan.
B kwam nooit rustig aan maar begon altijd direct met de "hou je bek of krijg de vul maar in" waardoor het woongenot van A nogal daalde, C is hierin meegegaan om wat voor reden dan ook en beide zijn ze eigenlijk gewoon A aan het wegpesten.

B en C zijn ook nogal het ruige/aggressiefe type die niet erg van het praten zijn, waardoor een rustig gesprek om eruit te komen er niet echt in zit, dit is eenmaal geprobeerd door A, en dat is een 1x en dan nooit meer geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17
antwoord of het wel of niet mag heb ik niet voor je maar ik denk dat het antwoord niets uitmaakt.

Stel: er komt uit dit topic dat het (wettelijk?) niet mag om internet te blokkeren voor A.

En dan? Dan klop je aan en zeg je “he dit mag volgens tweakers niet!111”. En dan zegt B sorry en zet internet weer aan?

Ik denk eerder dat de schouders worden opgehaald en het niets gaat oplossen.

Die ruzie moet gefixt worden, het probleem en niet het symptoon. Makkelijker gezegd dan gedaan trouwens ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:48

Yucon

*broem*

energydrank schreef op maandag 11 juli 2022 @ 05:06:
[...]

dat vind ik een erg goede manier van dit probleem uitleggen, pestgedrag, er is namelijk niet echt een reden waarom Huurder B en C zo doen tegenover A, maar ik zal het beknopt uit proberen te leggen wat de reden die B aangeeft als "het probleem" is. het huis heeft nogal dunne muren (zoals vele studentenhuizen) en daardoor is alles best goed te horen, waardoor Huurder B last heeft van zowel A als C.
hier was A al zo vroeg mogelijk duidelijk over als B hier last van ervaarde om gewoon even rustig aan te kloppen en te vragen of het zachter kan.
B kwam nooit rustig aan maar begon altijd direct met de "hou je bek of krijg de vul maar in" waardoor het woongenot van A nogal daalde, C is hierin meegegaan om wat voor reden dan ook en beide zijn ze eigenlijk gewoon A aan het wegpesten.

B en C zijn ook nogal het ruige/aggressiefe type die niet erg van het praten zijn, waardoor een rustig gesprek om eruit te komen er niet echt in zit, dit is eenmaal geprobeerd door A, en dat is een 1x en dan nooit meer geval.
Ik vind het van een afstand moeilijk te beoordelen of je echt ergens van schuld kan spreken. De manier waarop beschreven werd dat ze 'gretig gebruik van z'n wc papier maken'.. tja, ik weet het niet, maar ik krijg ook niet zo'n fijn gevoel bij een dergelijke beschrijving.

Het klinkt meer alsof er gewoon totaal incompatible karakters in dat huis wonen. Dus dan kun je je afvragen of het de moeite waard hard te werken om een warme oorlog in een koude om te zetten.. of dat het beter is als iedereen zich dat werk bespaart en er toch conclusies getrokken gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Overgaan op Apple in instellingen zetten public wifi dan gebruikt hij iedere keer een ander Mac adres succes met blokkeren.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17
Frogmen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:29:
Overgaan op Apple in instellingen zetten public wifi dan gebruikt hij iedere keer een ander Mac adres succes met blokkeren.
helaas, je krijgt een random mac adres PER wifi profiel.
Dus je hebt dan wel een ander mac adres, maar die blijft hetzelfde op dit ssid.

Overigens:
Ik ken de details natuurlijk niet maar ik heb persoonlijk wel moeite met de houding:
"Als je overlast hebt, dan bel aan dan doe ik het rustiger"

Als je een gehorig huis hebt, dan moet je naar preventief rekening mee houden en niet aanpassen als er iemand piept.

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 11-07-2022 10:48 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1