Advies nodig TV diensten (e-fiber glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Ik heb de mogelijkheid internet, tv, e.d., via glasvezel (van E-Fiber) te krijgen. De deadline is officieel vandaag om geen vastrecht te hoeven betalen.
Afgelopen week ben ik bezig geweest met diverse TV diensten om te kijken wat handig is. Het volgende heb ik getest:
Ziggo TV via mediabox (wat wij nu gebruiken);
ZiggoGo via Nokia Streaming Box 8000 (Google TV);
NLZiet proef abbo via Nokia Streaming Box 8000 (Google TV);
Canal Digitaal Proef abbo via Nokia Streaming Box 8000 (Google TV).

Een andere bewoner wil persee BBC One ontvangen, dus NLZiet valt helaas af. Een app om BBC te kunnen kijken heb ik niet kunnen vinden. De kwaliteit van ZiggoGo is acceptabel (wel minder dan via Mediabox van Ziggo want signaal wordt geupscaled).
Volgens mij is het zo dat iedere ISP via E-Fiber TV van Canal Digitaal aanbied. Nu heb ik vandaag een proef abonnement afgenomen en de kwaliteit is onderdemaats. Mijn vraag is of dit ook zo is bij gebruik van de Aminobox? Ik lees daar wel wat dingetjes over maar niets specifieks. Dus hoe verhoudt de beeldkwaliteit van CD zich ten opzichte van Ziggo via mediabox met upscaler en NLZiet?

En welke (IP)TV dienst sluit het beste aan bij onze wensen?

Verder ben ik benieuwd hoe dat gaat met de TV in de slaapkamer. Hoe moet die worden aangesloten als ik geen IPTV wil (vanwege slechte kwaliteit van de CD app).
Ik heb de klantenservice van CD gebeld maar die zegt dat ik daarvoor bij de ISP moet aankloppen. Vragen over resolutie en bitrate kapte hij ook af. Ook wilde ik mijn proef abonnement gelijk opzeggen maar dat blijkt onmogelijk. Volgens diverse bronnen is opzeggen bij CD nogal een dingetjes dus dat gaat misschien nog wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:19
Als BBC zo belangrijk is, wat let je dan om middels een VPN virtueel te verhuizen naar het VK zodra je BBC wil zien? Dan gebruik je iPlayer, kan alleen niet op de TV zonder je telefoon/tablet/laptop met een kabeltje aan te hangen. Stuk goedkoper dan dure TV-diensten over glas.

(Weet niet of bespreken van VPN om region locks te omzeilen hier toegestaan is, maar op Youtube mogen sponsors er mee promoten, dus ik waag 't erop)

[ Voor 22% gewijzigd door BeefHazard op 10-07-2022 01:59 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 10 juli 2022 @ 01:57:
Als BBC zo belangrijk is, wat let je dan om middels een VPN virtueel te verhuizen naar het VK zodra je BBC wil zien? Dan gebruik je iPlayer, kan alleen niet op de TV zonder je telefoon/tablet/laptop met een kabeltje aan te hangen. Stuk goedkoper dan dure TV-diensten over glas.

(Weet niet of bespreken van VPN om region locks te omzeilen hier toegestaan is, maar op Youtube mogen sponsors er mee promoten, dus ik waag 't erop)
Het is voor een wat oudere gebruiker die niets met techniek heeft. Het liefst dus alles in één app. Verder denk ik niet dat iPlayer Nederlandse ondertiteling aanbied en de iPlayer eist een tv license die £159 per jaar kost. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop. VPN is leuk totdat een ip-adres wordt geblokkeerd en dan begint het uitzoekwerk en herconfigureren. Naast de videokwaliteit en gebruiksvriendelijkheid is dus ook beschikbaarheid belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Zomaar op 10-07-2022 02:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 21:40
Waarom hou je niet voor 18 euro ofzo kabelTV van Ziggo ernaast voor de tv? En neem je een jaar glas voor je internet, die iets meer kosten zijn dan te overzien vs geen aansluitkosten nu. En heb je een jaar de tijd om een goede WAF oplossing te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ dat doe ik ook en is een prima oplossing. Kost 21 euro per maand. Daarnaast Tweak 1Gbps internet only voor 410 euro per jaar. Is een prima combo.

@Zomaar Andere oplossing: E-fiber heeft meestal ook Trined als provider. Die doet geen Canal Digitaal én bied (onlangs nog, tenminste) de mogelijkheid om ook TV via coax te kunnen kijken, zoals Ziggo dus.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 10-07-2022 09:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Zomaar schreef op zondag 10 juli 2022 @ 02:17:
[...]

Het is voor een wat oudere gebruiker die niets met techniek heeft. Het liefst dus alles in één app. Verder denk ik niet dat iPlayer Nederlandse ondertiteling aanbied en de iPlayer eist een tv license die £159 per jaar kost. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop. VPN is leuk totdat een ip-adres wordt geblokkeerd en dan begint het uitzoekwerk en herconfigureren. Naast de videokwaliteit en gebruiksvriendelijkheid is dus ook beschikbaarheid belangrijk.
Eh, ik denk niet dat je ergens BBC programma's kan kijken met NL subs...
Kent die persoon wel BBC First? Beperkte programmakeuze maar wel NL subs.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Theswitch schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:47:
Waarom hou je niet voor 18 euro ofzo kabelTV van Ziggo ernaast voor de tv? En neem je een jaar glas voor je internet, die iets meer kosten zijn dan te overzien vs geen aansluitkosten nu. En heb je een jaar de tijd om een goede WAF oplossing te vinden
Terug kunnen kijken is een must en dat gaat volgens mij niet met kabelTV voor €20,95. Dan betaal je gelijk €29,45 p/maand voor 1 mediabox. Dan moet er nog een extra CI+ module bij. Ik vind dat te duur. Ik had gehoopt om Ziggo Go te kunnen gebruiken maar zonder internet van Ziggo op het huisadres te ontvangen kan dat blijkbaar niet (Bron1 ; Bron2). Het vreemde is dat op de webpagina van kabeltv wél staat dat Ziggo Go erbij zit ("Online TV met Ziggo GO"). Ik vermoed dat dit dan niet thuis zal werken met een Android box maar enkel op een mobiel apparaat zoals een smartphone.

Ik heb nog steeds geen beeldmateriaal kunnen vinden van Canal Digitaal via de Aminobox. Ik vind het momenteel dus te risicovol om nu voor TV via CD te kiezen. De glasvezelverbinding wordt volgens planning pas eind dit jaar opgeleverd maar ik moet wel uiterlijk vandaag een keuze maken om geen vastrecht te betalen.
remco_k schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:04:
^^ dat doe ik ook en is een prima oplossing. Kost 21 euro per maand. Daarnaast Tweak 1Gbps internet only voor 410 euro per jaar. Is een prima combo.

@Zomaar Andere oplossing: E-fiber heeft meestal ook Trined als provider. Die doet geen Canal Digitaal én bied (onlangs nog, tenminste) de mogelijkheid om ook TV via coax te kunnen kijken, zoals Ziggo dus.
Van welk systeem maakt Trined gebruik? Niet dat dit een verkapte Canal Digitaal blijkt te zijn onder een andere naam. Trined is ook een stuk duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door Zomaar op 10-07-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Provider vragen passen beter in IH, move daarheen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Zomaar Trined maakt gebruik van eigen TV dienst en hebben eigen app. Als je moet vergelijken dat lijkt TV van Trined vooral op dat van Ziggo.
Volgens mij is het zo dat iedere ISP via E-Fiber TV van Canal Digitaal aanbied.
De meeste wel ja. Rapidxs biedt echt alleen internet aan. Plinq heeft dacht ik ook een eigen TV dienst.

Tweak heeft in elk geval Canal Digitaal. Dit doet Tweak om aan de vraag te voldoen, want Tweak is eigenlijk gewoon een provider met internet only.

[ Voor 59% gewijzigd door RobbyTown op 11-07-2022 00:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk besloten om het niet te doen. Voor ons waren er te veel dingen waar we het niet mee eens waren. De kleine lettertjes uit de algemene voorwaarden van e-fiber m.b.t. vastrecht gaven uiteindelijk de doorslag. Er is naar ons gecommuniceerd alsof je daar niet voor hoeft te betalen maar daar zijn weldegelijk voorwaarden aan verbonden. Tot nu toe hebben we alleen maar ellende met e-fiber gehad zoals een sterk gebrek aan communicatie. Ze zeggen mensen op de hoogte te houden en kaartjes in de brievenbus te doen maar niets van dat in de praktijk. Wel om 07:00 uur aanbellen of de auto aan de kant kan, dat dan weer wel. Ook klopte het adres wat op de flyer staat voor de informatiebijeenkomst niet. Wellicht komt er een keer een andere glasvezelaanbieder. Als ik nog met e-fiber nog in zee zou gaan dan mogen anderen in de wijk proefkonijn zijn en doe ik het later wel. De meesten in de wijk doen het ook niet. Ik ken er geen een die het wel neemt (via e-fiber) eigenlijk. Vastrecht zou ik dan toch afbetalen i.p.v. zo'n raar verkapt abonnement (de kleine lettertjes waar ik het over had). Misschien als NLZiet BBC One ondersteunt of als ik Ziggo Go kan nemen op een niet-Ziggo netwerk én als de proefkonijnen tevreden zijn. Voor nu houden we het zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vastrecht is volgens mij vrij duidelijk.

Nog voor ze in de straat zijn geweest is het gratis, wel ergens een abbo afsluiten. Zeg je nu nee en wil je later toch glasvezel dan word het betalen (450 euro ofzo). Bij Ziggo weet je 1 ding zeker namelijk een jaarlijkse prijsverhoging.

Wil je glasvezel zonder abbo. Helaas dat doen ze niet.

Kortom Tweak voor 1 jaar (410 euro) al gebruik je het niet is goedkoper dan het achteraf te laten leggen, want dan komt er nog eens 450 bij omdat er speciaal even voor 1 man de stoep open moet :p.

Dat communicatie bagger is. Lang leven de onderaannemers ;).

offtopic:
Bij andere partijen gaat ook zo. Zo was in Helmond ook een bijeenkomst/ info avond per wijk. Men vertelde dat de aansluiting in de meterkast kwam en nu een soort animo check was. Echter later in het verhaal Helmond heeft in 2025 in zijn geheel glasvezel kortom al zegt 4% ja er komt hoe dan ook glasvezel want afspraken waren al gemaakt met de aannemers :). Gezien alles (Ziggo en KPN) al in de woonkamer zat en de wc voor de meterkast zit leek het mij zeer sterk dat de glasvezel in de meterkast zou komen. Inderdaad het kwam dus in de woonkamer.

[ Voor 42% gewijzigd door RobbyTown op 11-07-2022 00:52 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:40:
Vastrecht is volgens mij vrij duidelijk.

Nog voor ze in de straat zijn geweest is het gratis, wel ergens een abbo afsluiten. Zeg je nu nee en wil je later toch glasvezel dan word het betalen (450 euro ofzo). Bij Ziggo weet je 1 ding zeker namelijk een jaarlijkse prijsverhoging.

Wil je glasvezel zonder abbo. Helaas dat doen ze niet.

Kortom Tweak voor 1 jaar (410 euro) al gebruik je het niet is goedkoper dan het achteraf te laten leggen, want dan komt er nog eens 450 bij omdat er speciaal even voor 1 man de stoep open moet :p.

Dat communicatie bagger is. Lang leven de onderaannemers ;).
Uit de AV van e-fiber:
De vastrechtovereenkomst voor het gebruik van de glasvezelaansluiting geldt voor een periode van minimaal 24 maanden vanaf de ingang van het abonnement met een provider voor de levering van breedbanddiensten via de glasvezelaansluiting. Na het verstrijken van deze initiële contractstermijn van 24 maanden, wordt deze vastrechtovereenkomst automatisch verlengd.

De vastrechtovereenkomst blijft gelden zolang je een overeenkomst hebt voor de levering van breedbanddiensten via de glasvezelaansluiting met een provider op het netwerk van E-Fiber. Indien je voor het adres van de glasvezelaansluiting overstapt naar een andere provider op ons netwerk, wijzigt de vastrechtovereenkomst met ons dus niet behalve dat de vastrechtvergoeding door ons via de opvolgende provider in rekening wordt gebracht.

Indien je het abonnement met de provider van de breedbanddiensten opzegt danwel annuleert zonder dat je overstapt naar een andere provider van breedbanddiensten op ons netwerk, dan eindigt de vastrechtovereenkomst met ons niet automatisch. Wij zijn dan gerechtigd om gedurende de maanden dat geen abonnementsvergoeding voor het gebruik van breedbanddiensten via ons netwerk door enige provider in rekening wordt gebracht rechtstreeks een vastrechtvergoeding van €10,00 per maand aan je in rekening te brengen. Deze maandelijkse vastrechtvergoeding wordt niet in rekening gebracht indien je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid om de vastrechtvergoeding eenmalig af te kopen.
Zo simpel als jij het zegt is het dus niet. Dat dacht ik aanvankelijk ook. Totdat ik de algemene voorwaarden ben gaan lezen. Ik vind die voorwaarden zelf nogal achterlijk. Dus ook al zou ik 1 jaar internet van Tweak nemen (of langer) dan nog krijg ik daarmee het vastrecht niet.
Als ik de enige gebruiker zou zijn had ik enkel internet afgenomen van Tweak maar ik heb rekening te houden met de andere bewoners. Momenteel zijn er te veel onzekerheden en eerder genoemde partijen (E-Fiber, CD, NLZiet) hebben mij niet kunnen overtuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zomaar op 11-07-2022 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10
Vastrecht betaal je bij Ziggo ook, dat zit bij Ziggo alleen verborgen in de abonnementskosten en zijn voor de eindgebruiker niet zichtbaar omdat het netwerk van Ziggo nog niet is opengesteld.

Toen Tele2 heel even op de kabel van Ziggo verkrijgbaar was, toen werd duidelijk welke vastrechtvergoeding Ziggo doorberekende. Zie nieuws: Tele2 kan analoog pakket aanbieden op Ziggo-kabel

Vastrecht is alleen een vast basis bedrag voor het gebruik van de kabel. Dat ze die vermelden maakt het alleen maar meer transparant. Bij bedrijven als Ziggo betaal je dat ook, maar zie je dat niet als een aparte post op de rekening, daar zie je alleen een totaalbedrag.

Vastrecht betaal je dus ook niet als je geen gebruik meer maakt van de glasvezel, dus als je na 1 jaar besluit om toch weer ziggo te nemen dan betaal je niks meer voor de glasvezel (tenminste als je die dan opzegt natuurlijk).

Het lijkt erop dat jij eigenaar wilt worden van de glasvezelkabel, dat gaat nooit gebeuren. Je bent ook geen eigenaar van de telefoonlijn en Ziggo lijn die bij je binnen komt.

Bij ADSL zie je bij sommige providers ook uitgebreide specificaties op de rekening, daar zie je dan ook wat de vastrechtvergoeding is. De meeste laten alleen de totale abonnementsprijs zien (waar de vastrechtvergoeding dus al bij zit).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
DutchKel schreef op maandag 11 juli 2022 @ 02:22:
Vastrecht betaal je dus ook niet als je geen gebruik meer maakt van de glasvezel, dus als je na 1 jaar besluit om toch weer ziggo te nemen dan betaal je niks meer voor de glasvezel (tenminste als je die dan opzegt natuurlijk).

Het lijkt erop dat jij eigenaar wilt worden van de glasvezelkabel, dat gaat nooit gebeuren. Je bent ook geen eigenaar van de telefoonlijn en Ziggo lijn die bij je binnen komt.
Vastrecht via e-fiber gaat per 24 maanden. Dus na 1 jaar glasvezelinternet opzeggen moet je dus nog 12 x 10 euro per maand betalen. Dat blijf je overigens doen als je weer bijv. over 5 jaar weer internet neemt voor 1 jaar.
Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.

Ik hoef verder geen eigenaar te worden van de glasvezelkabel maar wil dus liever wel vastrecht om niet aan de eerder genoemde voorwaarden van e-fiber verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 07:59
Zomaar schreef op maandag 11 juli 2022 @ 02:34:
[...]

Vastrecht via e-fiber gaat per 24 maanden. Dus na 1 jaar glasvezelinternet opzeggen moet je dus nog 12 x 10 euro per maand betalen. Dat blijf je overigens doen als je weer bijv. over 5 jaar weer internet neemt voor 1 jaar.
Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.

Ik hoef verder geen eigenaar te worden van de glasvezelkabel maar wil dus liever wel vastrecht om niet aan de eerder genoemde voorwaarden van e-fiber verbonden te zijn.
Wat er staat is dat je het minimaal 24 maanden moet afnemen, daarna kun je opzeggen ben bij een later abonnement weer opnieuw afsluiten. Dat geldt bij iedere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35
joop99 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:43:
[...]

Wat er staat is dat je het minimaal 24 maanden moet afnemen, daarna kun je opzeggen ben bij een later abonnement weer opnieuw afsluiten. Dat geldt bij iedere aansluiting.
Ik heb er de voorwaarden even bij genomen:

https://www.e-fiber.nl/algemene-voorwaarden/

Zoals ik het lees verwacht e-fiber na aanleg dat je minimaal 24 maanden gebruik maakt van de aansluiting, je kunt tussendoor wel van provider veranderen. Als je tussentijds geen abonnement bij een provider hebt rekenen ze €10,00 per maand aan vastrecht vergoeding. Dit komt te vervallen na 24 maanden. Jij stelt nu dat je na die eerste twee jaar bij een later abonnement opnieuw die vergoeding betaalt wat uiteraard in de abonnementskosten zitten. Ik neem aan dat die 24 maanden dan niet opnieuw gaan lopen toch? Anders zou je steeds met tweejarige contracten zitten.

Overigens komt dit verhaal ook voor mij een beetje als een verrassing, hier is al vaker gezegd dat je gewoon een jaartje fiber kunt nemen en daarna kunt opzeggen zonder gevolgen terwijl dat dus niet het geval is. Het zit wat verstopt in de kleine lettertjes maar ik denk dat mensen hierdoor wel verrast gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:32
@Zomaar,

Ik ken iemand die heeft TV van Trined en is daar heel tevreden over. Het beeldkwaliteit is uitstekend en beweerd dat het zelfs beter is dan Ziggo TV.

Ik weet niet hoe het zit. Maar mag E-Fiber dit wel doen door het alleen in de algemene voorwaarden te zetten en nergens anders? Bijv: https://www.e-fiber.nl/10...de-vragen-over-glasvezel/

Staat netjes dat je moet betalen als je later meedoet. Prijs staat er dan weer niet...

[ Voor 47% gewijzigd door king006 op 11-07-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Wellicht nog nuttig voor mensen met dezelfde vraag. Ik las dit topic en ik vroeg me ook al hoe dat nou zat met die vastrechtvergoeding van de "netwerkprovider" E-Fiber.

Mijn situatie. Ze hebben nu bij ons net de kabels in de straat aangelegd en moeten de huizen nog aansluiten.
Omdat ik eigenlijk wel de mogelijkheid wil hebben, en waarschijnlijk ook wel wil overstappen, heb ik dus ook Tweak als provider aangevraagd.
Maar ik wil niet verrast worden door die vreemde vastrechtvergoeding...en het contract is zoals gezegd totaal onduidelijk, met vooral die 24 maanden, en 10 euro per maand. Want die klopt volgens mij niet.
Dus tweak maar even zwart op wit gevraagd:
Beste,

De voorwaarden van E-Fiber zijn niet duidelijk.
Ik wil graag zwart op wit dat ik de vastrechtkosten niet hoef te betalen. Echter de voorwaarden van E-Fiber zeggen iets heel anders. Dat er bijvoorbeeld 10 euro p/maand zal worden gefactureerd als ik het abonnement van de "leverancier"in dit geval Tweak zou opzeggen.
Ik ga er van uit dat ik voor 410 euro minimaal één jaar de diensten van Tweak heb, en dat daarbij inbegrepen de vastrechtvergoeding zit (en daarmee is afgekocht!).

Graag een reactie.
Bedankt voor uw bericht!

Bij deze geef ik u aan dat de kosten van jaarlijks 410 euro voor een internet only abonnement en de 25 euro aan administratiekosten de enigste kosten zijn die u kunt verwachten mits u het gehele eerste jaar bij tweak blijft. Maandelijkse vastrechtkosten zijn verder niet van toepassing bij ons.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:49:
Wellicht nog nuttig voor mensen met dezelfde vraag. Ik las dit topic en ik vroeg me ook al hoe dat nou zat met die vastrechtvergoeding van de "netwerkprovider" E-Fiber.

Mijn situatie. Ze hebben nu bij ons net de kabels in de straat aangelegd en moeten de huizen nog aansluiten.
Omdat ik eigenlijk wel de mogelijkheid wil hebben, en waarschijnlijk ook wel wil overstappen, heb ik dus ook Tweak als provider aangevraagd.
Maar ik wil niet verrast worden door die vreemde vastrechtvergoeding...en het contract is zoals gezegd totaal onduidelijk, met vooral die 24 maanden, en 10 euro per maand. Want die klopt volgens mij niet.

[...]

[...]
psy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:49:

[...]

[...]
Tweak betaalt e-fiber die de eigenaar van de kabel is voor het kunnen leveren van abonnementen aan haar klanten. Zij hebben niets met voorwaarden omtrent vastrecht te maken zoals is omschreven in de algemene voorwaarden bedoelt voor de eindgebruiker. Het is dan ook niet een provider zoals Tweak die je mogelijk kosten in rekening zal brengen omtrent vastrecht, maar e-fiber. Je hebt je vraag dus aan de verkeerde partij gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:44
Na de overname van E-Fiber door Open Dutch Fiber is het hele systeem van vastrechtvergoeding aan de kant geschoven. Je gaat deze dus nooit betalen, dus ook niet aan E-Fiber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
JohDB schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:25:
Na de overname van E-Fiber door Open Dutch Fiber is het hele systeem van vastrechtvergoeding aan de kant geschoven. Je gaat deze dus nooit betalen, dus ook niet aan E-Fiber.
Dan zit het dus gewoon in je maand prijs... glasvezel leggen ze echt niet gratis aan. Iemand moet het betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Inmiddels ook bericht van E-Fiber gekregen;
Goedemiddag,

Bedankt voor uw email.
Wij belasten geen kosten als vastrechtkosten aan u door. Onze website moet nog aangepast worden in deze.
De enige kosten die u betaald is aan de provider (Tweak).

Fijn weekend gewenst.

Met vriendelijke groet/Kind regards,

J***** | van Team E-Fiber

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06:44
GrooV schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:57:
[...]
Dan zit het dus gewoon in je maand prijs... glasvezel leggen ze echt niet gratis aan. Iemand moet het betalen
Dat klopt, de vergoeding voor het glasvezelnetwerk zit in de maandprijs van de provider.

Je betaalde alleen extra vastrechtvergoeding als je na de inschrijfperiode alsnog een aansluiting wilde hebben. Maar dat is dus niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
JohDB schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:25:
Gek dat ze dat dan nog steeds niet hebben aangepast. Vorig jaar had ik dezelfde vraag aan e-fiber gesteld en toen kreeg ik min of meer hetzelfde antwoord maar de algemene voorwaarden op de website is nooit aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:32
Zomaar schreef op zondag 16 juli 2023 @ 01:08:
[...]

Gek dat ze dat dan nog steeds niet hebben aangepast. Vorig jaar had ik dezelfde vraag aan e-fiber gesteld en toen kreeg ik min of meer hetzelfde antwoord maar de algemene voorwaarden op de website is nooit aangepast.
Nog vreemder, in nieuwe gebieden blijven ze gewoon adverteren (zowel mondeling als flyers en gidsen) dat als je voor X datum meedoet, er geen vastrecht wordt gerekend 🤷‍♂️

[ Voor 3% gewijzigd door king006 op 16-07-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
king006 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Nog vreemder, in nieuwe gebieden blijven ze gewoon adverteren (zowel mondeling als flyers en gidsen) dat als je voor X datum meedoet, er geen vastrecht wordt gerekend 🤷‍♂️
Ik zag ze van de week door de straat lopen terwijl het vorig jaar in december al was opgeleverd bij de eerste proefkonijnen. Na de zogenaamde deadline kreeg ik een melding dat er €500 in rekening gebracht zou worden voor de aanleg. Maar als ik nu kijk dan krijg ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Laatst online: 25-04 17:08
Bij ons is de afgelopen maanden door E-fiber (eigenlijk dus Open Dutch Fiber) aangelegd in de straat en zijn de draadjes tot aan de voordeur gebracht.

Er staat bij de FAQ nog wel degelijk iets over "Vastrechtvergoeding". De term is wat verwarrend, want het is eigenlijk meer een "Aansluitvergoeding". Die is €450 als je later alsnog wil aansluiten (max 9 meter kabel). Ik moet zeggen dat ik dat heel erg logisch vind, omdat ze dan later alsnog weer een ploeg moeten laten komen om de verbinding te maken. Eerlijk gezegd is € 450 dan zelfs niet heel erg duur, maar dat komt waarschijnlijk doordat het Roemenen zijn die in een loods ergens slapen en iedere dag 50m kabel moeten aanleggen...

Als je binnen een jaar opzegt dan geldt de aansluitvergoeding alsnog. Ook dat is logisch, anders zou je na 1 maand kunnen besluiten om op te zeggen en heb je min of meer gratis een aansluiting. Overigens zijn alle overeenkomsten met de providers ook minimaal 12 maanden.

Ik heb overigens niet een overeenkomst met E-Fiber, maar met Tweak (daarover straks meer). Dus alles loopt via de Internetprovider. Er is dus geen sprake van betalen aan E-Fiber achteraf, want ik heb geen overeenkomst met ze. Wel zijn in de voorwaarden van Tweak de voorwaarden van E-Fiber van toepassing verklaard.

Dan het volgende probleem. Tweak is overgenomen door ODIDO en stopt per begin 2024. Ik moet dus nu een andere provider kiezen. Gevoelsmatig liever niet ODIDO, maar ze hebben wel een stuntprijs voor 10 maanden. Ik kan verder nog kiezen uit Freedom, Fiber, SNLR, Stipte, Glasnet en ONVI. Over TV en bellen twijfel ik nog (wellicht is overstappen op NLZiet een optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Zomaar heb je ook IPtv van KPN overwogen, volgens bijna iedereen is dat beter dan canal digitaal
hun abo sluit je tegenwordig ook zonder internet (van kpn) af dan betaal je geloof ik iets van 15 euro (dus al weer goedkoper dan ziggo), dan krijg je één internetbox (android tv) maar als je een modernere tv hebt werkt (na activatie) de kpn APP op bijvoorbeeld tv, tablet pc of appleTV kennelijk ook.

de constructie is er eentje van settop boxen die je huurt (eerste gratis).

kwa zenderaanbod kom je er vast wel zelf uit wat ze bieden en of dat genoeg voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
i-chat schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 01:53:
@Zomaar heb je ook IPtv van KPN overwogen, volgens bijna iedereen is dat beter dan canal digitaal
hun abo sluit je tegenwordig ook zonder internet (van kpn) af dan betaal je geloof ik iets van 15 euro (dus al weer goedkoper dan ziggo), dan krijg je één internetbox (android tv) maar als je een modernere tv hebt werkt (na activatie) de kpn APP op bijvoorbeeld tv, tablet pc of appleTV kennelijk ook.
KPN wordt in mijn regio helaas niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
Iptv van kpn is sinds een tijdje ook los leverbaar dus ook (zelfs) via de coax van ziggo of caiway
En werkt dan dus gewoon net als andere diensten zoals nlziet of canaldigital

[ Voor 28% gewijzigd door i-chat op 26-10-2023 05:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
i-chat schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 05:56:
Iptv van kpn is sinds een tijdje ook los leverbaar dus ook (zelfs) via de coax van ziggo of caiway
Vertel, ben benieuwd! Wie, wat, waar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35
i-chat schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 05:56:
Heb je linkje oid? Ik kan een los IPTV abonnement bij KPN niet direct vinden maar wellicht kijk ik er overheen of hebben ze het goed op de website verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
https://www.kpn.com/televisie.htm

Je hoeft daar geen internet bij te kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Helaas, klopt niet wat je zegt. Als je naar deze pagina gaat en dan naar onderen dan staat er het volgende;
KPN TV+ is alleen te bestellen in combinatie met een KPN Internet abonnement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEf3MH5Ig7nlvTdG3kF5SHZMhKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PfnZaog5yRSMKkFTz7Y1phLz.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1