Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/5
Verwijderd
Maxtor 7200 RPM ATA 100 40 GB = fl 360,00 ongeveer
de 20 GB uitvoering kost fl 285,00
ga voor een 7200 rpm voor maximaal 500 piek moet je wel een 40 gig 7200rpm kunnen krijgen...Op zondag 26 augustus 2001 15:34 schreef McFlipp het volgende:
maaruh is 5700 (bedoel je niet 5400?) rpm niet wat traag? liever 7200 rpm dacht ik of maakt dat niet zo veel uit?
waarschijnlijk voor veel minder geld zelfs
Seagate 40GB (Barracuda III, 7200rpm)
goed idee?
cache geheugen dacht ik.....Op zondag 26 augustus 2001 15:37 schreef McFlipp het volgende:
in de pricewatch staan twee maxtor 40 gb schijven die bijna het zelfde zijn behalve bij de een staat er 2mb achter, wat betekent dit?
Specs zijn goed... je hebt alleen kans dat die het minder lang uithoudt dan een IBM of Maxtor.Op zondag 26 augustus 2001 15:45 schreef McFlipp het volgende:
ik denk dat ik voor deze ga:
goed idee?
ja okeej dat snap ik ook maar is dat bij die dan extra bijzondr ofzo?Op zondag 26 augustus 2001 15:52 schreef JusticeFriends het volgende:
Dat ie een buffer/cache van 2MB heeft wat dacht jij dan?
Verwijderd
ps. kunnen jullie ook ff naar dit: [topic=213716/1/25] kijken? dankjewel!!
fabricanten laten altijd graag hun spec's zienOp zondag 26 augustus 2001 15:59 schreef McFlipp het volgende:
[..]
ja okeej dat snap ik ook maar is dat bij die dan extra bijzondr ofzo?
geen id of het bijzonder is bij mijn imb 40 gig is iig ook 2mb cache...
Verwijderd
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
nee. trage meuk schijf. hoge transfer rate maar ook hoge accestime dat wil je niet weten. daar staat tegenover dat de III erg stil is (in tegenstelling tot de cuda I en II)ik denk dat ik voor deze ga:
goed idee?
barracuda II heeft erg hoge uitvalspercentage, bij de I valt dit wel weer mee. met de III heb ik minder ervaring, alleen dat ie traag is weet ik.
persoonlijk zou ik op dit moment voor eem Maxtor DM 60+ gaan of voor een Western Digital BB series (op dit moment mijn favoriet: gruwelijk snel en stil)
Verwijderd
Ja. natuurlijk kan een western ook crashen.. elke schijf kan crashen. Maar als je even naar de statistieken kijkt zie je gewoon dat western een veel lagere uitvalspercentage heeft dan IBM en maxtor. wat dus wijst op kwalitatief betere schijven.Op zondag 26 augustus 2001 18:58 schreef InterFreak het volgende:
Western? dat is echt ut allerlaatste wat ik koop!! die van mij is laatst WEER gecrashd! heb nu een maxtor! ben er bijzonder tevreden over
western is ook niet onsterfelijk..
HMm..een schijf heeft toch een MTBF van 100.000 gemiddelt..ehh..1 jaar is toch geen 100.000 uur of wel!?!? Hmm..garantie?!?!Op zondag 26 augustus 2001 15:58 schreef McFlipp het volgende:
hehe nou deze ibm die er nu inzit is nu ook net 1 jaar oud en doet nu al usper vaag!!
Verwijderd
Voor mij is de betrouwbaarheid het allerbelangrijkste, ik ga ook harddisks moeten kopen voor mijn nieuwe raid-array in raid 0.
Check deze url ff :Op zondag 26 augustus 2001 15:58 schreef McFlipp het volgende:
hehe nou deze ibm die er nu inzit is nu ook net 1 jaar oud en doet nu al usper vaag!!
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
hier staat vast iets mbt garantie..ik heb het een keer met een WD schijf gehad..gewoon inpakken opsturen...(wel ff aanmelden via website) en dan krijg je een nieuwe terug