Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeedot
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 21:19
Mijn opa begint steeds slechter te zien en horen maar wil wel graag televisie blijven kijken. Hij zou graag standaard de ondertiteling aan wille hebben staan op zijn televisie (bijv. standaard 888) en het liefst in een redelijk formaat. Ik heb zitten kijken of ik hiervoor een oplossing kon verzinnen, want handmatig aanzetten is te lastig voor hem, maar tot op heden te vergeefs. Heeft iemand een goede tip voor me?

Groeten, robert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:19

M2M

medicijnman

Ben je dan op zoek naar een TV die dat kan of moet dat ingesteld worden op zijn huidige TV?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:43
Het ligt echt aan de aanbieder of de tv. Caiway ontvanger bijvoorbeeld onthoud per zender of de ondertiteling aan moet blijven staam..

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:44
Hoorapparaat met directe koppeling met het tv geluid?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Bij Ziggo (Next box en GO app) heb ik ook standaard de ondertiteling aanstaan. Dit werkt dan automatisch op alle kanalen. Het hangt dus inderdaad een beetje van de tv aanbieder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeedot
koppie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:05:
Het ligt echt aan de aanbieder of de tv. Caiway ontvanger bijvoorbeeld onthoud per zender of de ondertiteling aan moet blijven staam..
Hij heeft een caiway aansluiting, alleen rechtstreeks in de TV omdat een los kastje wat lastiger is qua bediening. Welk caiway kastje kan dit? (Hij heeft een entone 510 staan die nog niet aangesloten is)

Groeten, robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:43
xeedot schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:34:
[...]

Hij heeft een caiway aansluiting, alleen rechtstreeks in de TV omdat een los kastje wat lastiger is qua bediening. Welk caiway kastje kan dit? (Hij heeft een entone 510 staan die nog niet aangesloten is)
Amino nog iets 7x.. Voor interactieve TV via glasvezel. Ik denk dat jullie op kabel/DVB-C aangesloten zijn. Ik weet niet wat entone kan/doet.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Welke tv gaat het om? Op mijn ietwat bejaarde Sony kan je standaard ondertiteling voor doven/slechthorenden inschakelen, en als ik het me goed herinner kon dat ook op de Samsung die ik daarvoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeedot
hcQd schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:10:
Welke tv gaat het om? Op mijn ietwat bejaarde Sony kan je standaard ondertiteling voor doven/slechthorenden inschakelen, en als ik het me goed herinner kon dat ook op de Samsung die ik daarvoor had.
Een LG 32LB650V
Zo'n oude Sony is misschien wel een optie dan.

Groeten, robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Enigma2-ontvangers hebben hele goede ondertiteling en onthouden ook op welke zender je ondertiteling ingeschakeld had en welke niet.

Ik denk dat je dus toch moet overwegen een los kastje te gebruiken en onderzoeken of de kwestie van meerdere afstandsbedieningen te ondervangen is met HDMI-CEC of een universele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:17
xeedot schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Een LG 32LB650V
Zo'n oude Sony is misschien wel een optie dan.
Druk op de home knop > instellingen > toegankelijkheid > ondertitel

Vervolgens zet je 'ondertitel' aan en krijg je standaard ondertiteling wanneer dit ondersteunt wordt, bij de NPO is dit vaker dan bij de commerciële zenders.
Pagina: 1