Mijn vraag:
Hoe krijg ik fatsoenlijk internet op mijn desktop?
Ik ben verhuisd en heb mijn computer mee genomen. Ik heb een prima Ziggo abonnement en vlak voor de router krijg ik 300 mbps op mijn mobiele telefoon. Ik heb mijn oude powerline adapter mee genomen (pricewatch: TP-Link TL-WPA4226T KIT) en hiermee bereik ik 20 mbps op mijn desktop. Dit wil ik uiteraard verhogen naar wat mogelijk is, want dit zit onder mijn verwachting en stelt mij teleur.De desktop staat in mijn slaapkamer boven waar dus geen internetkabel loopt en op de slaapkamer ontvangt mijn telefoon 200 mbps.
Hoe kan ik deze snelheid op mijn computer krijgen? Moet ik gewoon een modernere powerline adapter hebben? Of is een wifi ontvanger in deze situatie verstandiger? En is dat dan zo een inbouw kaart, of gewoon zo een usb dongel?
Het betreft een huis uit 1922, ik weet niet uit welk jaar de elektrabekabeling komt en of die tussendoor dus is vernieuwd.
Ik post normaal nooit wat op forums, maar ik zie het niet zitten om 5 verschillende artikelen te bestellen en de helft terug te sturen, kost veel tijd, geld en is milieutechnisch ook niet verstandig.
Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Tom