Tracking bericht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kosm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo!

Dit bericht staat vast op de verkeerde plek, dus voel je vrij als mod om hem te verwijderen.

Als ik tweakers.net in typ in mijn browser krijg ik rechtsonder een vriendelijke vraag of ik aub een uitzondering wil maken voor de reklame / banners op de site. Ik antwoord met "nou nee liever niet". Ik heb deze vraag nu zeker 18 keer met "nein" beantwoord.

Concrete vraag : Hoe vaak moet ik met "Neehee" antwoorden voordat het wordt geaccepteerd?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kosm schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:06:
Hallo!

Dit bericht staat vast op de verkeerde plek, dus voel je vrij als mod om hem te verwijderen.

Als ik tweakers.net in typ in mijn browser krijg ik rechtsonder een vriendelijke vraag of ik aub een uitzondering wil maken voor de reklame / banners op de site. Ik antwoord met "nou nee liever niet". Ik heb deze vraag nu zeker 18 keer met "nein" beantwoord.
Dit is mij ook opgevallen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:35

crisp

Devver

Pixelated

Deze vraag zal bij sluiten elke 3 dagen weer terugkomen. Een site als Tweakers onderhouden en voorzien van content kost nu eenmaal geld, en daarvoor vragen wij een tegenprestatie. Dat kan door bijvoorbeeld onze banners niet te blokkeren of door een abonnement af te sluiten. Wij hebben ons veel moeite getroost om er voor te zorgen dat onze banners volledig vrij zijn van thirdpartytracking en voeren daarbij een uitermate bescheiden reclamebeleid :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:58

EvH

Had er dan niet beter kunnen staan:

“Elke 3 dagen krijg je deze irritante popup, klik hier om ons te whitelisten of neem een abonnement..”

Ipv: hoi ik ben henk, piet, [random naam]+[foto]+[lang verhaal]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kosm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
crisp schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:27:
Deze vraag zal bij sluiten elke 3 dagen weer terugkomen. Een site als Tweakers onderhouden en voorzien van content kost nu eenmaal geld, en daarvoor vragen wij een tegenprestatie. Dat kan door bijvoorbeeld onze banners niet te blokkeren of door een abonnement af te sluiten. Wij hebben ons veel moeite getroost om er voor te zorgen dat onze banners volledig vrij zijn van thirdpartytracking en voeren daarbij een uitermate bescheiden reclamebeleid :)
Het ziet eruit als een oprechte vraag, waar tweakers het antwoord niet van accepteert. Zet er dan eerlijk in wat er gaat gebeuren en wat de intenties zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kosm schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Het ziet eruit als een oprechte vraag, waar tweakers het antwoord niet van accepteert. Zet er dan eerlijk in wat er gaat gebeuren en wat de intenties zijn.
We denken inderdaad dat de "Nee, bedankt"-knop een verkeerde suggestie wekt, en we overwegen dan ook die weg te halen. Het kruisje klikken heeft hetzelfde effect, maar wekt wellicht minder de suggestie dat je daarmee geheel "verlost" bent van het bericht.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:24
crisp schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:27:
Een abonnement afsluiten helpt niet, want ik heb de vraag ook al een paar keer gekregen, ondanks dat ik al heel lang een abonnement heb.

Maar ja, zal wel weer zo'n vage bug ergens in de code zijn, net als dat ik bij YouTube ook lange tijd reclame voor een abonnement (op zowel YouTube als YouTube Music) zag, terwijl ik allang een abonnement had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:25
TheVivaldi schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Een abonnement afsluiten helpt niet, want ik heb de vraag ook al een paar keer gekregen, ondanks dat ik al heel lang een abonnement heb.

Maar ja, zal wel weer zo'n vage bug ergens in de code zijn, net als dat ik bij YouTube ook lange tijd reclame voor een abonnement (op zowel YouTube als YouTube Music) zag, terwijl ik allang een abonnement had.
Als je een abbo hebt hoef je toch niet te blokken? Dan zet je de banners gewoon uit in je account settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Weet je zeker dat je toen wel ingelogd was? Ik zal het morgen voor de zekerheid nog even checken, maar ik weet vrij zeker dat we de whitelistmelding niet tonen aan ingelogde abonnees (ongeacht of ze banners wel of niet uit hebben staan).

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
crisp schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:09:
[...]

We denken inderdaad dat de "Nee, bedankt"-knop een verkeerde suggestie wekt, en we overwegen dan ook die weg te halen. Het kruisje klikken heeft hetzelfde effect, maar wekt wellicht minder de suggestie dat je daarmee geheel "verlost" bent van het bericht.
Kruisje is minder expliciet, maar waarom het niet gewoon écht expliciet maken, zoals was voorgesteld?

En als je per se vaag wilt blijven, dan kan je van de 'Nee, bedankt'-knop een 'Niet nu'-knop maken. Dan suggereer je al wat meer dat je de vraag later terug kan verwachten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Kruisje is minder expliciet, maar waarom het niet gewoon écht expliciet maken, zoals was voorgesteld?

En als je per se vaag wilt blijven, dan kan je van de 'Nee, bedankt'-knop een 'Niet nu'-knop maken. Dan suggereer je al wat meer dat je de vraag later terug kan verwachten.
Goede suggestie, die zal ik morgen nog even in de groep gooien :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@TheVivaldi ik heb het nog even nagekeken; er wordt inderdaad op abonneestatus in de code, dus als je ingelogd bent zou je deze melding sowieso niet te zien kunnen krijgen.

Intentionally left blank

Pagina: 1