Toon posts:

Turbo ischakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
wie heeft er een paar ideetjes hoe ik m`n turbo in kan schakelen,er zit namelijk wel een turbolampje op deze pentium200mmx maar deze is niet ingeschakeld.
Ik heb ergens gelezen Ctrl en Alt en een afbreekstreepje maar dat werkt dus niet bij mij.
Meer mogelijkheden?????

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
een pentium heeft geen turbo meer

het lampje kan je wel ergens op aansluiten

Verwijderd

Hebben die dingen nog een turbo knop?
Kijk achter het knopje an turbo of er een draadje zit. Kijk op je moederbord waar het eventuele stekkertje van de turbo moet zitten en sluit hem aan.

Of ga naar je bios en zet daar de turbo aan.

suc6

[edit]
Onze p100 had wel een turbo knop :)
Maar bij een mmx heb ik ze nooit gezien geloof ik.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

sluit aan op je mobo aansluitingetje.. (kijk ff in je handleiding daarvan), turbo werkt toch niet, of scheelt geen reet alleen lichtje gaat branden *D

Blog (Linux-related)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij had je zo'n turboknop alleen bij 486's (en ouder).. heb tenminste nooit een pentium gezien met zo'n knop.. het mobo van mn oude p233mmx had wel een aansluiting op het mobo voor de turboled. Dat lampje in de kast brandde ook wel maar zat er volgens mij alleen voor de sier... je kon hem niet uitzetten ofzo. Zit bij jou dat lampje wel aangesloten?

maar je zag wel verschil op bijv. een 486/66 (hadden we op school), als je de turbo aanzette ging scrollen onder met write onder win3.1 ineens wel vloeiend :9~ :P

Verwijderd

Pentiums hadden nog gewoon een turbo optie hoor... scheelt weer een paar procentjes. :)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op maandag 27 augustus 2001 09:51 schreef PARENA het volgende:
Pentiums hadden nog gewoon een turbo optie hoor... scheelt weer een paar procentjes. :)
Een paar procentjes de verkeerde richting uit ja.

Een P1 ging namelijk met turbo ietsje langzamer draaien, dit was express zo, zodat oudere proggies ook nog normaal konden werken op de toen oh zo snelle Pentium processors.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1