Toon posts:

Schijven ondersteboven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb net in Utrecht mijn nieuwe kast opgehaald, een Enlight miditower. Ben direkt begonnen met modden: casefan voorin, casefan achterin, en uiteraard de gaatjes in het front een stuk groter gemaakt.

In deze kast zitten 3 kleine drivebays, en daar zit precies het probleem. Er komen namelijk twee schijven in deze kast, waarvan er 1 een koeler krijgt (10.000 rpm apparaat). Die is dus te dik. Nu zitten er onder deze drivebays nog twee lippen waar je een extra schijf aan op kan hangen.

Nou heb ik zitten meten en passen, en ben op het volgende idee gekomen: ik plaats beide drives ondersteboven, de schijf zonder koeler aan die twee lippen, en die schijf met koeler onder de floppy drive, heeft die lekker veel ruimte. Dit past. Alleen vraag ik mij af of ik harddisken zomaar ondersteboven mag plaatsen. Slechts 1 schijf ondersteboven is geen optie, want ze komen aan dezelfde LVD-kabel...

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt, Hans

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
In principe maakt het niet uit hoe HDD's hangen; het belangrijkste is dat ze stevig hangen. Ondersteboven zou geen probleem op mogen leveren.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zou ze niet zomaar op zn kop hangen niet elke hd is geschikt om in een andere positie te hangen als horizontaal
ga bij de maker van je hd de technische gegevens downloaden daarin staat of het wel of niet mag.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Precies

Ik weet dat sommige quantum hdd's er niet zo blij mee waren

Repareren doe je zo.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

[flauwe mode]
Als je er maar een bakje onder zet, dan kun je de bitjes opvangen die eruit vallen ;)
[/flauwe mode]

Volgens mij maakt het niet uit hoe een HD in je kast hangt. Als er maar niet teveel druk op de bovenkant van de hdd komt te staan

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ondersteboven hangen/leggen is extreem slim! Zorg dat ze goed vast liggen/hangen en er kan niks gebeuren. Het nuttige van ondersteboven hangen/liggen van is dat de warmte van de elektronica beter wegkan;

Ik heb mijn beide maxtor schijven ondersteboven in mijn werkbakkie op een stuk geluidsdempend schuim liggen; Minder geluidsproductie, iets betere koeling. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Seagates moeten geen probleem zijn die hebben zon g protection... toch ?!

Verwijderd

Topicstarter
Net even op de site van Seagate gekeken, geen probleem. Dus over 1 schijf heb ik al zekerheid.

Over die andere schijf (Quantum Atlas 10k II) is van alles te vinden, maar nergens een waarschuwing dat'ie niet ondersteboven zou mogen.

Denk dat ik het maar gewoon probeer (als ik de rest van de spullen binnen heb dan...).

Hans

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zondag 26 augustus 2001 15:14 schreef monterey het volgende:
ik zou ze niet zomaar op zn kop hangen niet elke hd is geschikt om in een andere positie te hangen als horizontaal
Op z'n kop is ook horizontaal ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben al blij als mijn IBM schijven uberhaubt heel blijven, als ik daar ook nog acrobatische kunsten mee uit ga halen zouden ze zeker stuk gaan.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:20 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ondersteboven hangen/leggen is extreem slim! Zorg dat ze goed vast liggen/hangen en er kan niks gebeuren. Het nuttige van ondersteboven hangen/liggen van is dat de warmte van de elektronica beter wegkan;

Ik heb mijn beide maxtor schijven ondersteboven in mijn werkbakkie op een stuk geluidsdempend schuim liggen; Minder geluidsproductie, iets betere koeling. :)
Betere koeling??? eeeh de disks zelf worden warm hoor...de elektronica is te verwaarlozen!!!! Dus als je ze op zijn kop hangt...wordt de elektronica juist warmer!!!!

PS martijn...bedankt voor die mooie desktop plaat!!
Pagina: 1