Op zoek naar een goeie laptop, ik loop vast met zoeken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Tekstverwerken, netflixen. Maar hier komt dus de vraag, ik zou ook laagdrempelig wat foto's willen bewerken. Niet super professioneel, maar gewoon met programmas zoals GIMP. Hier weet ik dus niet of ik bijvoorbeeld zoals een website als coolblue de optie 'laptops voor fotobewerking' moet aanvinken. Ik had een mooie gezien van HP (de envy) maar daar staat weer bij dat het niet voor fotobewerking is. Ik kom hier even niet uit.

Wat is je budget?
Zo'n 900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mee naar werk zodat ik sneller aan de slag kan ipv het museumstuk van een computer wat daar staat. Verder voor thuis op de bank gebruik en misschien als we een weekendje weg gaan om eens een netflix filmpje te kijken.
GEEN spelletjes, daar heb ik een prachtige desktop pc voor staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een bekend merk (hp, asus, acer), tenzij er iets gevonden kan worden wat goed aan mijn wensen voldoet, dan maak ik een uitzondering. Windows laptop (geen macbook oid) Niet meer dan 14 inch schem, het moet wel mee te sjouwen blijven. Bij voorkeur ook zwart, SSD kaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
In principe voldoet elke laptop die je rond de 600/700 euro koopt wel aan jou eisen. Voor laagdrempelig foto edits te doen ben je geen sterke laptop nodig. Dat is alleen als je met meerdere lagen en zware effecten gaat toepassen. Heb je zelf al iets gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
johanneslol schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:14:
In principe voldoet elke laptop die je rond de 600/700 euro koopt wel aan jou eisen. Voor laagdrempelig foto edits te doen ben je geen sterke laptop nodig. Dat is alleen als je met meerdere lagen en zware effecten gaat toepassen. Heb je zelf al iets gevonden ?
Nog niks gevonden nee. Evt een hp ENVY 13-ay1910nd. Al vind ik dat scherm zo omdraaien een beetje eng, ben bang dat het stuk gaat. Plus is ie bij coolblue tijdelijk uitverkocht. Bij alternate hebben ze hem nog en issie iets goedkoper, wat ik ook allemaal verwarrend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Xaphei Om even op dat kopje aangaande "Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?" terug te komen...
Mee naar werk zodat ik sneller aan de slag kan ipv het museumstuk van een computer wat daar staat. Verder voor thuis op de bank gebruik en misschien als we een weekendje weg gaan om eens een netflix filmpje te kijken.
GEEN spelletjes, daar heb ik een prachtige desktop pc voor staan.
Dat dik gedrukte stukje tekst zou voor jou persoonlijk niets uit mogen maken. Als jouw werkgever je 8 uur per dag wil betalen terwijl de ter beschikking gestelde middelen bijvoorbeeld al een uurtje de tijd nemen om ingelogd te raken.... Dat is ZIJN probleem, niet dat van jou!

Buiten de logische frustratie aan jouw kant gerekend, uiteraard.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:49
Als je hem op schoot wilt gebruiken is een Macbook wel weer fijn :)
Aangezien deze niet warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
Will_M schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:07:
@Xaphei Om even op dat kopje aangaande "Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?" terug te komen...

[...]

Dat dik gedrukte stukje tekst zou voor jou persoonlijk niets uit mogen maken. Als jouw werkgever je 8 uur per dag wil betalen terwijl de ter beschikking gestelde middelen bijvoorbeeld al een uurtje de tijd nemen om ingelogd te raken.... Dat is ZIJN probleem, niet dat van jou!

Buiten de logische frustratie aan jouw kant gerekend, uiteraard.
Haha i know. Als je een mechanisch toetsenbord gewend bent en je komt opeens te werken met een toetsenbord dat nog voor de euro rijk lijkt te zijn. Het gaat hier wel om een non profit organisatie waar ik met heel veel plezier voor werk dus er kan niet zo 1 2 3
een ander apparaat komen en dat wil ik ook helemaal niet van ze vragen. Gelukkig staat ie al aan als ik begin haha.
Maar goed. Het is 1 van de berg met reden waarom ik graag een laptop aanschaf voor mezelf. Net iets sneller werken en zo.
VodaNL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:11:
Als je hem op schoot wilt gebruiken is een Macbook wel weer fijn :)
Aangezien deze niet warm wordt.
Ik heb geen ervaring apple en ook geen apple apparaten dus ik hou het liever bij Windows.
Dat warm worden is wel iets om over na te denken. Ik had 5 jaar geleden een laptop die ik op een speciaal daarvoor gemaakt plankje had en later op een steun met fans eronder. Maar aangezien ik niet meer van plan ben om zware programma's erop te draaien (ik speelde games op die oude laptop) zal het wel stukken meevallen.
Pagina: 1