Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Newbie desktop advies/informatie vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• QuickH
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-11 10:22
Recent ben ik begonnen met sim racen heb had het idee om te starten met de Xbox one die ik nog had liggen, zodat ik relatief goedkoop kon kijken of het wat voor mij was. Nu loop ik tegen diverse min punten aan van het gebruik van de Xbox one, namelijk

1. Ik kan niet alle knoppen van het stuur instellen, omdat ik beperkt ben tot Xbox inputs
2. Om de settings in de stuur module te wisselen (per spel verschillend) moet ik de laptop aansluiten

Momenteel is het zo dat ik de mogelijkheid heb om mijn simrig uit te rusten met 3 schermen, maar momenteel is hij zo opgebouwd dat er een scherm aan hangt.

Ik wil eigenlijk de populaire simrace spellen kunnen spelen (Iracing, ACC als voorbeeld)

Mijn idee is om een pc via marktplaats aan te schaffen die dit kan, maar ik heb nog geen idee waar ik geld wise over praat. Ik gok dat men hier vast wel een indicatie kan geven.

- Desktop via marktplaats voor aansturing van 1 scherm
- Desktop via marktplaats voor aansturing van 3 schermen
- Desktop nieuw aansturing 3 schermen

Wat zijn richtprijzen waar ik ik rekening mee moet houden. Mijn idee is dat het draaien van spellen op de recommended settings voldoende is, maar of ik daar goed zit hoor ik ook graag.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:03
Dan is het handig eerst eens te kijken wat de vereisten zijn, voor iRacing is dat te vinden op hun site: https://www.iracing.com/membership/system-requirements/, voor ACC is dat hier te vinden: https://store.steampowere...setto_Corsa_Competizione/. Ook is het de vraag wat voor schermen je op het oog hebt, een 1080p scherm is minder veeleisend dan een 4K scherm voor met name de videokaart. Een HD scherm heeft 2.073.600 pixels, een 4K scherm 8.294.400 - dus drie 1080p schermen zijn makkelijker aan te sturen dan een 4K scherm. Met deze wetenschap zou ik als ik jou was eens beginnen te neuzen in bv. Desktop Best Buy Guide - Juli 2022 om een idee te krijgen wat de systemen gaan kosten bij de verwachtingen die jij in je hoofd hebt, en ook in V&A voor 2e hands systemen die daar bij passen.

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 08-07-2022 20:31 ]

• QuickH
Dan zal ik binnenkort eens even gaan lezen. Ik zat te denken aan quad HD om het betaalbaar te houden. Kan iemand een grove indicatie geven. Als het begint bij 2k dan blijf ik nog even achter de Xbox, maar als ik voor 800 euro al veel kan dan ga ik me er wel in verdiepen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 17:27

SpamLame

niks

Even voor de duidelijkheid.
Jij ben dus op zoek naar een desktop met dedicated gpu, 1 QHD beeldscherm (misschien 3), toetsenbord en muis.
Tweedehands is bespreekbaar.
Klopt bovenstaande?

• QuickH
SpamLame schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:10:
Even voor de duidelijkheid.
Jij ben dus op zoek naar een desktop met dedicated gpu, 1 QHD beeldscherm (misschien 3), toetsenbord en muis.
Tweedehands is bespreekbaar.
Klopt bovenstaande?
Ik ben op zoek naar een indicatie van de kosten voor een desktop met decicated GPU voor sim racing. Ik wil hierbij 3 opties overwegen. Ik heb namelijk geen idee wat zoiets gaat kosten. Als nieuw 2000+ is ga ik me daar niet in verdiepen. Als tweedehands ook nog 1000+ is dan hou ik het voorlopig bij Xbox en weet ik dat ik me er niet verder in hoeft te verdiepen. Ik hoeft dus enkel een indicatie van kosten waar ik aan moet denken. Losse desktop, geen toetsenbord, schermen etc.

- tweedehands 1 QHD scherm aansturen
- tweedehands 3 QHD schermen aansturen
- Nieuw 3 QHD schermen aansturen

Als iemand mij een richtprijs kan geven waar ik aan moet denken bij de bovenstaande opties.

Hierbij de requirements van Iracing https://www.pcgamebenchmark.com/iracing-system-requirements
Hierbij de requirements van ACC https://www.pcgamebenchma...zione-system-requirements

• harold340
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02-2024
Wanneer je assetto corsa competition wilt spelen op 1440p met hogere (maar niet de aller hoogste) instellingen richting de 100 fps dan heb je vermoedelijk een rtx3060ti/rx6700xt met een ryzen 5 5600 of een i5 12400 nodig.
Ik heb zelf maar weinig aan benchmarks kunnen vinden maar ik kwam wel iets tegen waar ze een gtx 1080 en een rtx 3070/3080 testen met een ryzen 3600x testen. De hoogste instellingen zijn epic/epic150/epic 200. Met alle instellingen tot en met epic is de game nogal cpu limited, de rtx 3070 is zelfs sneller als de 3080 maar wanner je de instellingen naar epic 150/200 zet, dan beginnen er wel verschillen te ontstaan.
Ik denk dat je een2e hands build met een rtx 3060 ti wel voor rond de 800 zou moeten kunnen bemachtigen. Maar dat is wel exclusief scherm
Pagina: 1