Binnenramen met deur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik ben op zoek naar (vaste) binnenramen met deur. Via Google kwam ik dit tegen, volgens mij is dit wel heel erg goedkoop, maar goed. Misschien zelfs te mooi om waar te zijn?

Echter moet hier nog een deur bij die direct hier tegenaan geïnstalleerd kan worden. Kan dat met iedere deur of moet naar speciale deuren kijken met speciale deuren?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

c-nan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:19:
Ik ben op zoek naar (vaste) binnenramen met deur. Via Google kwam ik dit tegen, volgens mij is dit wel heel erg goedkoop, maar goed. Misschien zelfs te mooi om waar te zijn?

Echter moet hier nog een deur bij die direct hier tegenaan geïnstalleerd kan worden. Kan dat met iedere deur of moet naar speciale deuren kijken met speciale deuren?
Ik zou sowieso naar een compleet geïnteresseerdgeïntegreerd kozijn kijken. Als je een losse deur (met kozijn uiteraard) tegen zo'n raampartij aanzet dan zul je altijd blijven zien dat het eigenlijk 2 losse delen zijn.

De link die je post is een zwart stalen ding (á la taatsdeur), nu weet ik niet wat er op de markt is in die stijl maar ik weet in ieder geval dat je een compleet kozijn met ramen + deur(en) bij zo ongeveer elke kozijnboer dit kunt bestellen, maar dan heb je er wel een van hout.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Harrie_ schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:44:
[...]

Ik zou sowieso naar een compleet geïnteresseerd kozijn kijken. Als je een losse deur (met kozijn uiteraard) tegen zo'n raampartij aanzet dan zul je altijd blijven zien dat het eigenlijk 2 losse delen zijn.

De link die je post is een zwart stalen ding (á la taatsdeur), nu weet ik niet wat er op de markt is in die stijl maar ik weet in ieder geval dat je een compleet kozijn met ramen + deur(en) bij zo ongeveer elke kozijnboer dit kunt bestellen, maar dan heb je er wel een van hout.
Even snel 2 renders/schetsen gemaakt, dit is het idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qj4gx9nnQMwRJyEo0bczbtPbeMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d3vbBiOZTI6fdMaDx38ZsJY2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziwqNCth6yzNuD-zfVk46yeVuUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GUc86cvRpEBJamfocyh9GwcX.png?f=user_large

Het hoeft niet perse van staal/aluminium. Mag ook gewoon van hout zoals jij zegt, maar het moet geen duizenden euro's kosten zeg maar :)

Zal straks eens kijken of ik het een en ander kan samenstellen bij online kozijnboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

c-nan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Even snel 2 renders/schetsen gemaakt, dit is het idee:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het hoeft niet perse van staal/aluminium. Mag ook gewoon van hout zoals jij zegt, maar het moet geen duizenden euro's kosten zeg maar :)

Zal straks eens kijken of ik het een en ander kan samenstellen bij online kozijnboeren.
Als je gaat samenstellen bij online kozijnboeren gaat het je geld kosten dat kan ik wel alvast voorspellen.

Kijkende naar je renders en de eerder geposte ramen denk ik wel dat je prima een taatsdeur+kozijn kunt aanschaffen samen met die ramen. Waar ik wel even op zou letten bij 2 losse elementen is dat ze qua kokerdikte mooi samengaan en dat de kleur matcht. Misschien een deur van hetzelfde merk als de ramen?

Ga je dit zelf zetten of besteed je het uit? In het laatste geval komt er natuurlijk ook nog wel e.e.a. aan kosten bij.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Harrie_ schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Als je gaat samenstellen bij online kozijnboeren gaat het je geld kosten dat kan ik wel alvast voorspellen.

Kijkende naar je renders en de eerder geposte ramen denk ik wel dat je prima een taatsdeur+kozijn kunt aanschaffen samen met die ramen. Waar ik wel even op zou letten bij 2 losse elementen is dat ze qua kokerdikte mooi samengaan en dat de kleur matcht. Misschien een deur van hetzelfde merk als de ramen?

Ga je dit zelf zetten of besteed je het uit? In het laatste geval komt er natuurlijk ook nog wel e.e.a. aan kosten bij.
Bedoeling is om het zelf te doen :)

Moet me nog wel even inlezen over hoe en wat, er ligt namelijk vloerverwarming. Dus o.a. uitzoeken houtskelet, metalstud of kalkzandsteen.