Printen van Pdf bestanden uit Windows 10 in Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Heeft iemand goede ervaringen met een simpele work-around voor een senior gebruiker zodat met 1 druk op de knop de pdf files gewoon geprint worden.
...

Nieuwe laptop met W11 er op
...

Op internet staan wel enkele work-arounds maar is gebruiker niet blij mee tot dusver
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Iets meer context? Wat wordt er gebruikt om de PDF te openen? Staat de printer als standaard ingesteld?

Sowieso is het vrijwel vanuit welke applicatie dan ook, zelfs wanneer de pdf in de browser wordt geopened, een kwestie van windowstoets+p en dan op printen/afdrukken klikken.

Of zelfs zonder de pdf te openen: rechtermuisklik op het bestand -> afdrukken

Eenvoudiger gaat het niet worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Scandic2008 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:36:
Op internet staan wel enkele work-arounds maar is gebruiker niet blij mee tot dusver
Geef dan even concreet aan wat niet voldoet. Zodat je vraag niet over de schutting lijkt gegooid, zodat niet anderen diezelfde tips hoeven te geven, zodat anderen er van kunnen leren.

Ik zou zeggen: file association aanpassen. Wat bedoel je in de titel met "uit Windows 10 in Windows 11"?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
MicGlou schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:46:
Iets meer context? Wat wordt er gebruikt om de PDF te openen? Staat de printer als standaard ingesteld?

Sowieso is het vrijwel vanuit welke applicatie dan ook, zelfs wanneer de pdf in de browser wordt geopened, een kwestie van windowstoets+p en dan op printen/afdrukken klikken.

Of zelfs zonder de pdf te openen: rechtermuisklik op het bestand -> afdrukken

Eenvoudiger gaat het niet worden ben ik bang.
Pdf file wordt geopend met Adobe - printer is als standaard ingesteld en print elke dokument behalve pdf file.

Er schijnt ook contact geweest te zijn met Microsoft - was daar niet bij - waarin let wel gezegd zou zijn dat het niet zomaar meer mogelijk is om een Pdf bestand wat overgezet is vanuit W10 in W11 te printen is. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
F_J_K schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Geef dan even concreet aan wat niet voldoet. Zodat je vraag niet over de schutting lijkt gegooid, zodat niet anderen diezelfde tips hoeven te geven, zodat anderen er van kunnen leren.

Ik zou zeggen: file association aanpassen. Wat bedoel je in de titel met "uit Windows 10 in Windows 11"?
Het gaat om een pdf-bestand dat ooit op een Windows 10 laptop ontvangen is nu vanuit een Windows 11 nieuwe laptop geprint moet worden en niet te printen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Scandic2008 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Pdf file wordt geopend met Adobe - printer is als standaard ingesteld en print elke dokument behalve pdf file.

Er schijnt ook contact geweest te zijn met Microsoft - was daar niet bij - waarin let wel gezegd zou zijn dat het niet zomaar meer mogelijk is om een Pdf bestand wat overgezet is vanuit W10 in W11 te printen is. (?)
Dat lijkt mij zeer stug, een PDF bestand is een PDF bestand... de Windows versie gaat niets veranderen of het bestand te printen is.

Klinkt meer alsof de bestanden beveiligd zijn tegen printen.

Maar ik mis nog steeds nodige context... is er een (fout)melding wanneer geprobeerd wordt het bestand te printen? Is er al eens andere software geprobeerd? Het is echt te weinig informatie om er iets over te kunnen zeggen, het is nu giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:24
@Scandic2008 Open in adobe via bestand -> eigenschappen eens de document eigenschappen en kijk wat er onder beveiliging staat. Wat staat er bij afdrukken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_8p8G9EKooyLvspsgUItTYeuLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Do5Rto1wbHseCs2aqv2Hc1fC.png?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de duidelijkheid: het gaat dus niet om met 1 druk op de knop printen, er is een probleem met ueberhaupt kunnen printen? Misschien goed om dan de topicstart wat te verduidelijken: bij de autogarage vragen naar waarom de ruitenwisservloeistof zo snel gaat wordt een hele andere vraag als je er niet bij zegt dat de auto op de kop staat na een ongeluk :P

Je zult inderdaad echt een stuk concreter moeten zijn om effectief geholpen te kunnen worden. Openen / bekijken gaat wel? (Dus geen rechtenprobleem, geen corrupte bestanden, geen stokoude Acrobat die nieuwe versies niet kan lezen)?

De vraag van @HKLM_ helpt ook zeker de situatie in te schatten. Bijv. DRM in de PDF? Welke Acrobat versie en type?

Je hebt mij gequote maar ging voorbij aan mijn vraag over de work-arounds. Ajb alsnog even aangeven hoe en wat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
MicGlou schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Dat lijkt mij zeer stug, een PDF bestand is een PDF bestand... de Windows versie gaat niets veranderen of het bestand te printen is.

Klinkt meer alsof de bestanden beveiligd zijn tegen printen.

Maar ik mis nog steeds nodige context... is er een (fout)melding wanneer geprobeerd wordt het bestand te printen? Is er al eens andere software geprobeerd? Het is echt te weinig informatie om er iets over te kunnen zeggen, het is nu giswerk.
Bij navraag blijkt dat de pdf bijv wel te printen is via een programma als Wondershare pdf element.
Als het vanuit Adobe gedaan wordt komt er geen foutboodschap gaat ook naar de printer toe en dan stopt het. De printer is compleet nieuw en door HP geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Scandic2008 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Bij navraag blijkt dat de pdf bijv wel te printen is via een programma als Wondershare pdf element.
Als het vanuit Adobe gedaan wordt komt er geen foutboodschap gaat ook naar de printer toe en dan stopt het. De printer is compleet nieuw en door HP geinstalleerd.
Wat gebeurt er dan wel? Mijn glazen bol krijgt momenteel een onderhoudsbeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 08-07-2022 14:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
F_J_K schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:39:
Voor de duidelijkheid: het gaat dus niet om met 1 druk op de knop printen, er is een probleem met ueberhaupt kunnen printen? Misschien goed om dan de topicstart wat te verduidelijken: bij de autogarage vragen naar waarom de ruitenwisservloeistof zo snel gaat wordt een hele andere vraag als je er niet bij zegt dat de auto op de kop staat na een ongeluk :P

Je zult inderdaad echt een stuk concreter moeten zijn om effectief geholpen te kunnen worden. Openen / bekijken gaat wel? (Dus geen rechtenprobleem, geen corrupte bestanden, geen stokoude Acrobat die nieuwe versies niet kan lezen)?

De vraag van @HKLM_ helpt ook zeker de situatie in te schatten. Bijv. DRM in de PDF? Welke Acrobat versie en type?

Je hebt mij gequote maar ging voorbij aan mijn vraag over de work-arounds. Ajb alsnog even aangeven hoe en wat :)
Geachte Moderator het is allemaal het nieuwste van het nieuwste zowel hardware als software. De pdf files zijn allemaal te openen te lezen enz. De vraag mbt wat er onder beveiliging staat zal ik nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Laatst online: 14:08
Je kan de pdf even in edge openen onder windows 11 en dan bekijken of het printen wel lukt.
Maak via word even een nieuw test pdf bestand aan en kijk of je die in adobe kan openen en printen.

Het is nu uitsluiten of er uberhaupt via adobe geprint kan worden.
of pdf bestanden via andere programma's geprint kunnen worden
of het printen vanuit een ander programma wel werkt op de desbetreffende pc.
of er beveiliging op de pdf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02
Wat gebeurt er als je in verkenner rechts op een pdf klikt en kiest voor Afprinten?
(krijg je een foutmelding, zo ja: screenshot?)

en dat van 'een pdf die in de 10 wel afdrukt, maar niet in de 11 is volgens mij ook een broodje aap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Scandic2008 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:47:
[...] De printer is compleet nieuw en door HP geinstalleerd.
Mag ik er dan op aandringen dat je HP benadert en hen vertelt dat hun printer geen pdf-jes wil printen? On-premises is dat veel beter op te lossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Scandic2008 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Geachte Moderator het is allemaal het nieuwste van het nieuwste zowel hardware als software. De pdf files zijn allemaal te openen te lezen enz. De vraag mbt wat er onder beveiliging staat zal ik nakijken.
Wat voor type printer is het (model nummer)

HP heeft zelfs een support page hiervoor HP Printers - Cannot Print PDFs from Adobe Reader (Windows)

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 08-07-2022 19:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Ga komende week op lokatie de tips uitvoeren en feedback volgt daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scandic2008
Op locatie geweest - printen van pdf bestanden in Windows 11 overgezet vanuit W10 kan - het probleem werd mi veroorzaakt door een nogal rommelig beheer van 2 laptops een met W10 en een met W11 het niet synchroniseren van Onedrive dan wel foutief - allerlei snelkoppelingen die niet werkten - lees goede bedoeling maar niet handig van de gebruiker.
Er zat dus geen beveiliging op de pdf bestanden -( ze zouden zo ik begrepen heb anders ook niet naar de HP printer gebufferd kunnen worden.)
Les geleerd is zelf onderzoeken op locatie alvorens obv onjuiste gegevens vragen te stellen.
Pagina: 1