Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:26
komende tijd gaan ze bij ons in de buurt meerdere keren de de straat open gooien :)

Zowel Tmobile (open fiber) / begin 2023
Delta met meerdere aanbieders zoals Online.nl Caiway enz. eind 2022
en KPN eind 2023.

Op dit moment heb ik Ziggo alles in een complete met 350 down en 35 up. Glasvezel aanbieders concurreren enorm met elkaar en dat maakt het allemaal lastig.

Gezien Kpn pas heel laat met Glasvezel komt zal ik deze overslaan ivm eind 2023 ook begin 2024 kan worden.

Persoonlijk zit ik tussen Delta, T-Mobile en Caiway te kijken.

-Voordeel van Tmobile is vooral de prijs eerste 9 maanden 30 euro plus nog een tv pakket erbij lig je rond 50 euro (na 9 maanden 65)

-Caiway voordeel 1,5 Gig down en up.
-Delta lijkt snelste en stabielste verbinding te hebben met 1, 8 of zelf 10 Gig

Nadelen
- Veel users klagen op de kwaliteit van de beeld bij tmobile.
Lijkt bij KPN en Ziggo uitstekend te zijn

- Bij Delta en Caiway lijken op tv gebied allebei ook geen toppers zijn en zijn na een jaar in prijs allebei 15 euro duurder dan ongeveer hetzelfde pakket bij tmobile.
voor 1 augustus geen extra kosten voor aansluiting daarna 350 euro

Wat is jullie advies omtrent glasvezel en aanbieder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09

lier

MikroTik nerd

Ik zou beginnen met voor jezelf alle eisen en wensen op te stellen. Volgens mij heb je al goed onderzoek gedaan, maar ik lees nog niet wat echt belangrijk is voor jou. Als al je eisen en wensen helder zijn, is de keuze (denk ik) niet zo lastig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 08:10
Zoals al eerder aangegeven, je hoeft niet per se alles bij dezelfde provider af te nemen. Als je tevreden bent over tv bij Ziggo kun je er ook voor kiezen om dat te behouden, internet daar op te zeggen en enkel internet te nemen met glasvezel. En zoals @lier aangeeft, wat zijn je eisen met tv? Liggen er UTP kabels naar je tv's, werk je nu met decoders, verwacht je bepaalde zenders, maak je gebruik van opnemen/terugkijken en ga zo maar door.

Wellicht is een pakket glasvezel internet + NLziet ook een optie, veel mensen zijn daar ook tevreden mee. Staar je vooral niet blind op de combinatiepakketten van de providers maar kijk eens wat bij jouw wensen en budget past :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:26
NLziet vind ik een goede oplossing alleen kijk ik vaak engelse of duitse tv waardoor ik een NLziet te beperkt is. zijn er andere goede apps voor tv te kijken?

Misschien kan ik van me ouders de ziggo login nemen (gebruiken toch geen tv app) dan hoef ik alleen internet en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
bjornricardo33 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:00:
NLziet vind ik een goede oplossing alleen kijk ik vaak engelse of duitse tv waardoor ik een NLziet te beperkt is. zijn er andere goede apps voor tv te kijken?

Misschien kan ik van me ouders de ziggo login nemen (gebruiken toch geen tv app) dan hoef ik alleen internet en klaar.
Voor de Ziggo tv app heb je ook Ziggo internet nodig. Alleen de mobiele app werkt onafhankelijk van de internet verbinding.

T-Mobile TV is nogal buggy en haperig (via de app) en het geluid loopt momenteel niet symchroon. Met het internet ben ik zeer tevreden.
Canal Digitaa heeft een TV app die je onafhankelijk van de internet verbinding kan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kasper1985 op 08-07-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:05
bjornricardo33 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:00:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Als je nu nog via Ziggo tv kijkt, dit kan je ook ontvangen zonder een Ziggo abbonement. Gewoon coax kabel direct in de TV(elke moderne sinds 2008-2010 heeft wel een dvbc tuner) en je hebt een hele hoop FTA zenders incl Duitse en Engelse
Voor de paar die dan nog misschien ontbreken kan je dan nog een andere oplossing vinden
Pagina: 1