Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsu
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 21:20
Voor mijn werk gebruik ik het bijna 10 jaar oude Outlook 2013 (policies).

Hierin heb ik een vreemd en nogal vervelend fenomeen. Hopend dat iemand dit heeft meegemaakt en/of een oplossing voor heeft.

Ik weet dat de mail-editor van Outlook 2013 stiekem gewoon een Word editor is. Dit Word component binnen Outlook gaat bij mij een beetje zn eigen leven leiden af en toe. Het probleem dat zich voordoet is dat bij het openen van een nieuwe mail (via 'new', 'reply' of 'reply all') de Word editor los lijkt te raken van het mail-edit venster en in fullscreen in eerste instantie voor het mail-edit venster komt. Vrij irritant. Als ik eenmaal het mail-edit venster te pakken heb blijft het Word formulier op de achtergrond, gemaximaliseerd. Als ik vervolgens het mail-edit venster sluit treedt het fenomeen niet meer op totdat ik Outlook in zn geheel sluit en heropen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeDfs-WDNuCMS67DrjbWmGCEafQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3YvLy8tDTvSp9GQosmGgqBXp.png?f=fotoalbum_large

Even op een rijtje waar ik achter ben:
  • Belangrijkste punt: Het doet zich alleen voor met sneltoetsen. Ofwel als ik klik op 'New mail' is er niks aan de hand. Als ik ctrl + n doe speelt het zich voor. Hetzelfde geldt voor de reply (ctrl + r) en reply all (ctrl + shift + r) Vrij vervelend aangezien ik zelf zoveel mogelijk met zulke shortcuts doe
  • Het gebeurt alleen de eerste keer. Als ik het mail-edit venster sluit, sluit het Word formulier ook. Als ik hierna een nieuwe ctrl + n doe, gaat het goed. Als ik Outlook volledig afsluit en heropen dan speelt het opnieuw.
  • Het mail-edit venster werkt overigens gewoon zoals het hoort, sneltoetsen werken ook (ctrl + enter voor versturen etc.)
  • De knoppen rechtsboven werken niet (sluiten, maximaliseren, minimaliseren). Ik kan het formulier wel verslepen en kleiner en weer groter maken met een dubbelklik op de caption/li]
  • Het Word formulier heeft en krijgt nooit focus
  • In de taakbalk krijgt dit Word formulier zn eigen icoontje (je ziet er in het screenshot 3: 1 voor de main client, 1 voor het mail-edit venster en 1 voor het Word formulier, heb icoontjes expres ongegroepeerd)
  • Zodra ik het daadwerkelijke mail-edit venster te pakken hebt blijft het Word formulier erachter staan
  • Het lijkt erop dat als ik te lang wacht en het bijvoorbeeld een half uur open laat staan, het Word formulier niet verdwijnt als ik het mail-edit venster sluit
  • Bijzonder puntje, niet echt belangrijk maar wel apart: de caption van dit Word fomulier is gelijk aan het onderwerp van de mail die geselecteerd is (alleen bij nieuwe mail, bij een reply wordt de caption het onderwerp van het mailtje waar ik op reply).
Is er iemand die dit bekend voorkomt en/of een oplossing hiervoor heeft? Daarbij gezegd hebbende, vanuit bedrijfs policies van een aantal keer overkoepelende moederbedrijven is het nogal een gezeik met een ticket inschieten waarna er nieuwe tickets worden ingeschoten wil ik Office opnieuw kunnen installeren 8)7.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er worden sinds 2018 geen (niet-security) bugxes meer voor gemaakt en er wordt bij doorontwikkeling van Windows en van video-drivers geen rekening mee gehouden. Het is niet ondenkbaar dat er op een gegeven moment dergelijke onoplosbare problemen gaan komen, helaas.

Hoe staat in de Windows display settings de scale? ALs geen 100%, zet het als test eens daar op.

Edit: bedrijf zal sowieso voor april 2023 moeten zijn gemigreerd naar een nieuwe versie, anders hebben ze grotere problemen dan de lay-out :P

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 08-07-2022 12:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsu
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 21:20
F_J_K schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:47:
Er worden sinds 2018 geen (niet-security) bugxes meer voor gemaakt en er wordt bij doorontwikkeling van Windows en van video-drivers geen rekening mee gehouden. Het is niet ondenkbaar dat er op een gegeven moment dergelijke onoplosbare problemen gaan komen, helaas.

Hoe staat in de Windows display settings de scale? ALs geen 100%, zet het als test eens daar op.
Sterker nog, ik heb een desktop van werk met een speciaal ingespoelde image, waar ik tot afgelopen januari nog gewoon vast zat met een Windows build 1803 met een end of life van mei 2021 en ik dus nog zo'n 8 maanden mee heb gewerkt. (maar we zijn wel een iso gecertificeerd ICT bedrijf ;)). Inmiddels gelukkig over op een iets nieuwere 19nogwat build.

Qua scaling staat alles gewoon 100%. Heel toevallig had de applicatie die wij ontwikkelen daarin een probleem dat de Hardware acceleration bij een aangepaste DPI voor problemen zorgde. De hardware acceleration voor Outlook 2013 uitzetten kan via options -> mail -> editor options -> advanced -> Disable hardware acceleration, maar helaas lost dat het ook niet op.

Vanuit onze grote boze moeder krijgen we al een tijdje te horen dat we office 365 gaan krijgen, maar dat loopt al letterlijk jaren. Zo belangrijk is een dochterbedrijf van een dochterbedrijf van een dochterbedrijf in een ander land :+ .
Edit: bedrijf zal sowieso voor april 2023 moeten zijn gemigreerd naar een nieuwe versie, anders hebben ze grotere problemen dan de lay-out :P
Overigens wel bedankt dat je me hier even op wijst, kan ik wel goed gebruiken om een upgrade naar iets nieuwers te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
*off-topic*

[ Voor 90% gewijzigd door g0tanks op 09-07-2022 22:04 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar