Gpu kopen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiaan
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-07 16:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX9Ad9balLfpz2y42lA0FXPYG3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEw31cMeFvcKcWu6KvNurvtF.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je gewoon zonder probleem op een Duitse webshop een videokaart bestellen want de prijzen liggen daar toch wel een stuk lager.

Dit is ook niet bij maar 1 webshop zo de prijzen zijn gelijkaardig bij meerdere Duitse webshops.

Bij de foto hierboven zitten de vat en de leveringskosten naar België er al bij.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Lees de shop reviews ;) onbekend maakt niet noodzakelijk onbemind, maar de skeptische "if a deal sounds to good to be true, it usually is" gedachte dient wel een toon te vormen.

Dat gezegd hebbende: een prijsverschil van €80 bij bekend >GOEDE< webshops is wel een red flag - als je al een kaart krijgt, let op (ondanks EU, zou dus goed moeten zijn...) zaken als garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiaan
De webshop heeft 6000 reviews op Google en 4 sterren en in de EU is 2 jaar warranty verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Umbrah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:13:
Dat gezegd hebbende: een prijsverschil van €80 bij bekend >GOEDE< webshops is wel een red flag
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, bij videokaarten (en specifiek de RX6600) schieten de prijzen en beschikbaarheden op dit moment alle kanten op. Dus als winkel A een andere leverancier heeft dan winkel B is een prijsverschil van 100 euro helemaal niet ongewoon.

Je kunt zelfs al zien dat als een leverancier stop met een bepaalde videokaart, de prijs van verschillende webwinkels één voor één met honderd euro omhoog schiet.

Natuurlijk moet je wel blijven kijken of je geen kat in de zak koopt (goede reviews etc.) maar het voorbeeld in de TS is een heel realistische prijs voor een RX 6600. Een aantal uitvoeringen daarvan was in Nederland ook voor zo'n prijs te koop, een paar weken geleden (maar nu dus alweer niet meer).

En onder EU-wetgeving biedt inderdaad een goede bescherming. Als je webshop echt kut is en je wordt opgelicht heb je daar niks aan, maar als de reviews aangeven dat je een beetje normale garantieafhandeling hebt zou een Duitse webwinkel niet heel riskant moeten zijn. Hooguit wil je liever geen gebruik maken van retourrecht (verzending kan de verantwoordelijkheid van de koper zijn, en internationale post is extra risico).

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 08-07-2022 12:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Shopping want dit heeft niets met een technisch aspect van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlairWitch1234
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-07 23:21
De BTW in Duitsland ligt 2% (19%) lager dan hier in Nederland (21%). Die 2% verschil zal volgens mij nog bijbetaald moeten worden. Zo worden de prijzen die op de Duitse Amazon worden getoond in het winkelmandje aangepast naar de Nederlandse BTW. Geen 80 euro verschil uiteraard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiaan
ja dat is waar ik heb gekeken en als je via amazon de besteld waar een rx6600 320 euro kost en er 2 jaar garantieverlening bij doet voor 10.59 euro dan komt er ook nog 9 euro aan porto en verzendkosten bij en ik gok dat ze met porto btw bedoelen, maar dan is deze nog steeds 40 euro goedkoper.

maar voor dat verschil heb ik toch liever een betrouwbaardere webwinkel zoals megekko.

en over de site van de foto hierboven heb ik inmiddels veel slechte reviews gevonden met betrekking tot het verzenden van hun porducten, ze worden blijkbaar meestal in veel te grote dozen gedaan waardoor ze veel bewegen tijdens transport en vaak kapot aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47
BlairWitch1234 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:07:
De BTW in Duitsland ligt 2% (19%) lager dan hier in Nederland (21%). Die 2% verschil zal volgens mij nog bijbetaald moeten worden. Zo worden de prijzen die op de Duitse Amazon worden getoond in het winkelmandje aangepast naar de Nederlandse BTW. Geen 80 euro verschil uiteraard ;).
Dat is alleen als ze meer dan een bepaald bedrag verkopen in Nederland.
Tot dat bedrag mogen ze het Duitse BTW tarief aanhouden bij de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:15
Robbiaan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:27:
De webshop heeft 6000 reviews op Google en 4 sterren en in de EU is 2 jaar warranty verplicht
Vraag is hoe betrouwbaar zijn reviews, die kan je immers ook kopen. Er zijn bijv. ook genoeg Ali Express dropshippers met ogenschijnlijk goede reviews, maar de service is belabberd tot niet bestaand en daar kom je dan pas later achter.

Als de shop inderdaad legitiem is zal inderdaad die 2 jaar garantie ook wel gegeven worden, als de shop niet legitiem is kan het wel verplicht zijn in de EU, maar heb je daar nog niets aan.

Maar zoek ook even uit hoe ze garantie verlenen, als jij de kaart moet opsturen kan het zijn dat je heel snel door die €80 besparing heen bent als er iets misgaat, want hoewel in Nederland de webshop die kosten op zich moet nemen, kan dat internationaal weer lastiger zijn en ga jij dan procederen voor een paar tientjes als die webshop jouw verzendkosten niet terugbetaald? Ook iets om mee te nemen.

Al met al kan je best internationaal shoppen, maar ben je wel bewust van de eventuele risico's en dan kan je bepalen of voor jou die risico's het waard zijn om te lopen.
Pagina: 1