Ik ben twee appartementjes van ca 55m2 aan het maken in een oude schuur. Ik heb de ruimtes rondom geisoleerd en wil ze voorzien van vloerverwarming. Het zijn twee appartementen boven elkaar
Nu zit ik te denken om een warmtepomp te installeren om de appartementen te verwarmen met zone kleppen tussen de vv systemen en daarnaast per appartement een boiler te koppelen aan de warmtepomp voor warm water.
Ik heb een buitenruimte waar de buitenunit zou kunnen staan en daar vlak bij een binnenruimte waar warmptepomp zou kunnen staan
Is dit een haalbaar systeem?
Afgiftesysteem:
- 110m² vloerverwarming, slangen 10/15 cm HoH, 2 zones
SWW:
- plek voor boiler beganegrond
- 2x150 liter nodig
Warmtepompvoorkeur:
L/W : goedkoop, stil, zuinig, verkrijgbaarheid, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Nog te bepalen.
Nu zit ik te denken om een warmtepomp te installeren om de appartementen te verwarmen met zone kleppen tussen de vv systemen en daarnaast per appartement een boiler te koppelen aan de warmtepomp voor warm water.
Ik heb een buitenruimte waar de buitenunit zou kunnen staan en daar vlak bij een binnenruimte waar warmptepomp zou kunnen staan
Is dit een haalbaar systeem?
Afgiftesysteem:
- 110m² vloerverwarming, slangen 10/15 cm HoH, 2 zones
SWW:
- plek voor boiler beganegrond
- 2x150 liter nodig
Warmtepompvoorkeur:
L/W : goedkoop, stil, zuinig, verkrijgbaarheid, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Nog te bepalen.