Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 23:17
Goedemorgen medetweakers,

ik kwam recentelijk via Independer de nieuwe verzekeraar Mintley tegen. Schijnbaar een grote jongen in het buitenland (o.a. Duitsland). Sinds april 2022 actief op de Nederlandse markt, echter kan ik geen enkele Nederlandse review vinden.

"Mintley is een nieuw merk op de verzekeringsmarkt, ontwikkeld door iptiQ in samenwerking met Independer. IptiQ draagt het risico voor Mintley en is een dochterbedrijf van het beursgenoteerde SwissRe; één van de grootste herverzekeraars ter wereld. Aan verzekeringskennis dus geen gebrek. En met de uitgebreide kennis over consumenten van Independer zorgt dat voor scherpe prijzen, optimale dekkingen en duidelijke polissen."

Heeft iemand ervaring met ze? Het prijsverschil is vrij significant vergeleken met anderen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 11:29
IptiQ ken ik alleen uit de zorgverzekeringenkant. Daar waren ze als herverzekeraar actief in de periode 2018 t/m 2020. Veel verzekerden zullen niet actief hebben geweten wie er achter zat. Ze begonnen door overnemen van portefeuilles van andere zorgverzekeraars en ze zijn de andere kant op geëindigd. Officieel was volgens mij de redenatie dat de kosten in de zorg te onvoorspelbaar waren (o.a. door COVID), maar dat komt waarschijnlijk neer op niet rendabel genoeg en er moet geld bij.

Voor zover ik weet wel een grote degelijke Zwitserse partij. Het grootste risico dat ik zie is dat ze het snel stoppen indien niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Dutchrevenge schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:10:
IptiQ ken ik alleen uit de zorgverzekeringenkant. Daar waren ze als herverzekeraar actief in de periode 2018 t/m 2020. Veel verzekerden zullen niet actief hebben geweten wie er achter zat. Ze begonnen door overnemen van portefeuilles van andere zorgverzekeraars en ze zijn de andere kant op geëindigd. Officieel was volgens mij de redenatie dat de kosten in de zorg te onvoorspelbaar waren (o.a. door COVID), maar dat komt waarschijnlijk neer op niet rendabel genoeg en er moet geld bij.

Voor zover ik weet wel een grote degelijke Zwitserse partij. Het grootste risico dat ik zie is dat ze het snel stoppen indien niet rendabel.
Dank voor de info. Mochten ze stoppen, wat heeft dit dan voor gevolg? "verplicht" elders ondergebracht of simpelweg terug naar je oorspronkelijke verzekeraar? Kreeg ook via mijn huidige verzekeraar een nogal forse prijsstijging om de oren geslingerd i.v.m. inflatie en een hoop blabla. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 11:29
KoningPaulus schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Dank voor de info. Mochten ze stoppen, wat heeft dit dan voor gevolg? "verplicht" elders ondergebracht of simpelweg terug naar je oorspronkelijke verzekeraar? Kreeg ook via mijn huidige verzekeraar een nogal forse prijsstijging om de oren geslingerd i.v.m. inflatie en een hoop blabla. :+
Het zal wel net iets anders werken dan bij de zorgverzekeraars. Mijn inschatting is dat ze laag beginnen om klanten te werven en bij te weinig marge de prijzen (ook) verhogen. Indien ze echt niet meer op de markt willen blijven is mijn gok dat ze alles verkopen aan een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze past beter in PFSL.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00
Dat er een "grootste herverzekeraar" achter zit is geen garantie dat het dan een goede verzekering oplevert.
Ik heb het idee dat het achter de schermen net zo werkt als bij hedge funds. Er wordt gewoon gehandeld in verzekeringsmaatschappijen en de winsten worden opgestreken en de verliezen worden anderen mee opgezadeld.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JukeboxBill schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:42:
Dat er een "grootste herverzekeraar" achter zit is geen garantie dat het dan een goede verzekering oplevert.
Ik heb het idee dat het achter de schermen net zo werkt als bij hedge funds. Er wordt gewoon gehandeld in verzekeringsmaatschappijen en de winsten worden opgestreken en de verliezen worden anderen mee opgezadeld.
Als je als verzekeraar in NL actief wil zijn heb je een vergunning nodig en sta je onder toezicht van DNB. Wat jij veronderstelt dat er gebeurt in deze markt is dan ook volledig niet waar.

Swiss re is 1 van de grootste herverzekeraars ter wereld. Volledig betrouwbaar en solvabel.

Wat deze nieuwe verzekeraar dus doet (en bijna alle nieuwe verzekeraars) is jouw de verzekering verkopen en deze dan gelijk doorzetten naar een herverzekeraar (dus eigenlijk acteren ze meer als tussenpersoon). Pas als ze groter worden en zelf meer vet op de botten hebben, zullen ze meer risico zelf gaan dragen (dus van 100% doorzetten naar 90%, 80% etc)

Risico wat ik hier vooral zie is dat je over een jaar of wat weer een nieuwe verzekeraar moet gaan zoeken, omdat deze jongens er geen zin meer in hebben, omdat het ze te weinig oplevert.

En nee, ze kunnen dan niet gewoon de handdoek in de ring gooien en vertrekken. Ze zullen dan netjes alle verplichtingen moeten afhandelen die ze hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@KoningPaulus

Ik zou ook eens kijken naar deck.nl.

Zitten allemaal NL verzekeraars achter.

Zij werken vanuit het principe dat je je alleen verzekert tegen grote schades die je niet zelf kunt dragen. Dus hoog eigen risico. Levert lagere premies op.

Voorbeeldje mij gegevens van mijn situatie wat betreft inboedel/opstal/aansprakelijkheid:
Mintley: 60 euro per maand
Deck: 28 euro per maand (en daar zit dan ook nog een basis reisverzekering bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
jeroenkb schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:37:
@KoningPaulus

Ik zou ook eens kijken naar deck.nl.

Zitten allemaal NL verzekeraars achter.

Zij werken vanuit het principe dat je je alleen verzekert tegen grote schades die je niet zelf kunt dragen. Dus hoog eigen risico. Levert lagere premies op.

Voorbeeldje mij gegevens van mijn situatie wat betreft inboedel/opstal/aansprakelijkheid:
Mintley: 60 euro per maand
Deck: 28 euro per maand (en daar zit dan ook nog een basis reisverzekering bij)
Ga ik doen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EllieN
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-04-2023
*knip* hier is Tweakers niet voor, dit is je frustratie van je afschrijven en daar is dit forum niet voor.

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 21-03-2023 07:33 ]

Pagina: 1