Geforce2MX voltage mod (toepassen op Viper2)

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Ik wil mijn viper2 nog ff een keer flink op z'n bl*ksem geven...

Ik heb ergens een voltagemod gevonden die verdacht veel lijkt op die van een Geforce2MX voltage mod op X-Bit.
Reden hiervoor is dat de Voltage regulators precies hetzelfde zijn, en bij toeval dat die GF2MX dezelfde weerstandjes heeft zitten als mijn Viper2.

Ik moet dus een weerstandje over beentje 1 en 2 van de voltage regulator plaatsen. Op zich niet zo moeilijk, ware het niet dat ik voor 2,2V een 220Ohm nodig heb. Ik heb hier alleen een 200Ohms liggen, wat me in de buurt van 2,35V brengt. Is dit een veilige waarde voor de Viper2 chip (die dezelfde corespanning heeft als de Geforce2MX?)
Heeft iemand ervaring met het modden van een Geforce2MX?

Edit:
Geen 200Ohm, maar 150 Ohm heb ik hier, wat resulteert in 2,42V. Iets te hoog?

Verwijderd

volgens mij moest je binnen een waarde van 10% van het eigenlijke voltage blijven dat is dus normaal 0.2 volt. ik zou het niet doen, 2,42 is meer dan 10% ik zou eers met 5% beginnen

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
2,42 lijkt me goed mits je koeling iig oke is, weet je zeker dat het hetzelfde is als van een mx, anders maakt het niet uit hoe je het verhoogt, dan sloop je het toch :(

• _JGC_
Ik had een spaanse voltage mod gevonden voor de viper2. Ik begreep hem niet helemaal, maar na te vertalen naar steenkool engels door babelfish, was het heel simpel: potmetertje parallel over een weerstand solderen. Aangezien ik niet variabel hoef, doe ik het met een weerstand.

Toen ik ging zoeken naar die voltage regulator, kwam ik bij X-Bit op een mod voor een geforce2MX van een of ander vaag merk.

• Carel
Maar heb je ook mem sinks, etc en extra vette fans op je kaartje, en wat ga je doen mem of core mod ?..

• _JGC_
Memsinks? Niet nodig, dat ding haalt de 186 wel zonder mod.

Core? Hoe ziet die heatsink eruit? Ik zie em niet onder die 8cm fan.

De meeste Viper2's zijn gelimiteerd op 150MHz, zo is de mijne dat op 146MHz. Ik wil em gewoon wat oprekken. Cooling heb ik zat (8cm fan erop).

Ik wil gewoon proberen de core en MCLK evenhoog te krijgen. 185MHz ofzo dus.

• Carel
Op zondag 26 augustus 2001 22:45 schreef _JGC_ het volgende:
Memsinks? Niet nodig, dat ding haalt de 186 wel zonder mod.

Core? Hoe ziet die heatsink eruit? Ik zie em niet onder die 8cm fan.

De meeste Viper2's zijn gelimiteerd op 150MHz, zo is de mijne dat op 146MHz. Ik wil em gewoon wat oprekken. Cooling heb ik zat (8cm fan erop).

Ik wil gewoon proberen de core en MCLK evenhoog te krijgen. 185MHz ofzo dus.
Huh, maar is de core dan de bottleneck ?.., als ik jou was zou ik ook mem vetter doen hoor :)

• _JGC_
Core is bottleneck. Van de Savage4 weet ik dat het sneller gaat als je AGP textures gaat forceren (komt omdat die 64bit geheugen heeft op 150MHz in mijn geval)

Ik heb die Viper2 eens op een Abit KT7A geprobeerd, en daar was AGP textures evensnel als kaart-textures. Dat terwijl de bandbreedte zo'n 400MB/s was op de AGP bus. Alleen als ik de ECLK verhoogde werd ie iets sneller. Ook zie ik totaal geen verschil tussen een MCLK van 150 en 185MHz met die kaart. Savage2000 chippie is dus de flessehals :(

• Carel
Op zondag 26 augustus 2001 22:56 schreef _JGC_ het volgende:
Core is bottleneck. Van de Savage4 weet ik dat het sneller gaat als je AGP textures gaat forceren (komt omdat die 64bit geheugen heeft op 150MHz in mijn geval)

Ik heb die Viper2 eens op een Abit KT7A geprobeerd, en daar was AGP textures evensnel als kaart-textures. Dat terwijl de bandbreedte zo'n 400MB/s was op de AGP bus. Alleen als ik de ECLK verhoogde werd ie iets sneller. Ook zie ik totaal geen verschil tussen een MCLK van 150 en 185MHz met die kaart. Savage2000 chippie is dus de flessehals :(
AAH, ok das duidelijk :), zijn er ondertussen nog geen mensen die dus zo'n mod hebben gedaan op een S3, lijkt mij wel :), zoja gelijk eraan beginnen :)

Verwijderd

deze Viper2 gebruiker wenst je veel suc6 :)

ik draai op 170 Mclk , 145 Eclk , zonder extra koeling. Ik zit nog steeds te hopen dat ie een keer kapot gaat :P dan koop ik lekkere een andere, geforceje ofzow
Pagina: 1