Extra harde schijf voor mijn toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterfight
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
Beste,
Graag hoor ik welke upgrade ik kan maken voor mijn toshiba laptop, model toshiba satellite L50-C-20W
Er zit nu een 256 ssd in, maar ik krijg meldingen dat ik bepaalde updates niet kan uitvoeren door gebrek aan schrijfruimte.
Ik heb zelf geen kennis van dit soort zaken, maar wil graag ontdekken en leren.
Ik heb er pas een extra RAM geheugen bijgeprikt en dat is gelukt. Echter had ik eerst een verkeerde besteld en dit wil ik met de harde schijf niet weer doen.
Vandaar mijn oproep aan mensen die er wel verstand van hebben.
Welke keuze heb ik en waar moet ik op letten.
Ik denk aan een extra schijf van 256mb, 512mb of 1T, waarbij de prijs ook meeweegt.
Ik hoor graag.
gr,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Deze: pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W ? Wat geeft je het idee dat hier een extra schijf in past? Wat heb je zelf al gevonden als optie? Ik zou even nakijken wat er nu als SSD in zit en een vergelijkbare maar grotere SSD zoeken. Of koop gewoon een externe SSD zoals een Samsung T5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik zou ook eens even proberen na te gaan waar al je schijfruimte dan aan is opgegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Peterfight 256mb 512 mb of 1T is heel klein of heel zwaar (grote T = Ton) ;) het zat wel 256GB 512GB of 1TB zijn.

Volgens de Specs is het een M.2 dus die is gemakkelijk uit te vervangen door een 1TB M.2 (NVME of SATA is dan nog de vraag) maar dan moet je wel iemand kennen die de 256GB disk kan clonen naar de 1TB anders ben je er nog niets mee of je moest willen herbeginnen met een frisse Windows installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 07-07-2022 22:16 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

FeaR

In GoT we trust

Peterfight schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:34:
Ik heb zelf geen kennis van dit soort zaken, maar wil graag ontdekken en leren.
Mogelijk basic en is er rekening mee gehouden: het vervangen van een SSD houdt ook in dat je een nieuw OS installatie moet doen of de huidige installatie clonen naar de nieuwe SSD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterfight
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
Dank voor jullie berichten. Ik lees e.e.a. terug en ik begrijp dat ik er nog minder verstand van heb dan ik dacht.
Er zit nu een 256 GB in. SSD. Ik dacht dat er op de plaats waar je een cd/dvd player kan plaatsen, ook een extra harde schijf kon plaatsen, maar misschien heb ik dat mis. Ik ga in geen geval de huidige schijf vervangen door een grotere, want dat ik dat tot een goed einde breng, heb ik weinig vertrouwen in. De laptop werkt nu wel ok, maar ik krijg steeds die meldingen dat er bepaalde updates niet plaats hebben kunnen vinden, omdat er te weinig schijfruimte is.Misschien dat inderdaad een externe schijf dan beter is en dat ik een hele zwik kan verplaatsen om op die manier ruimte te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat je zoiets zoekt

https://hddcaddy.nl/toshiba-satellite-l50-ssd-hdd-caddy/

En even goed met Treesize zoeken wat er ruimte vreet op je C schijf.
Zet, als je die gebruikt, je Onedrive dan ook op de nieuwe disk.

Dan heeft Windows weer genoeg ruimte. En zet je je data (Fotos, docs, etc) op de nieuwe disk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zoals aangegeven zou ik eerst eens even kijken waarom er geen ruimte meer vrij is?
256GB is toch wel voldoende normaal voor basic gebruik, tenzij je diverse grote spellen hebt geinstalleerd.
Dan zit alles snel vol tegenwoordig ja.
Windows heeft ook nog een schijfopruiming functie.
Misschien dat ook eens even bekijken:
GratisSoftware.nl: Gigabytes aan ruimte vrijmaken met schijfopruiming Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
@Archer_VC10 op de 4e foto krijg je idd de indruk dat er een optical aanwezig is, maar het is niet bij Toshiba / Dynabook terug te vinden.

@Damic volgens de site van Toshiba / Dynabook betreft het een Msata Model.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Comp User schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:02:
@Archer_VC10 op de 4e foto krijg je idd de indruk dat er een optical aanwezig is, maar het is niet bij Toshiba / Dynabook terug te vinden.

@Damic volgens de site van Toshiba / Dynabook betreft het een Msata Model.
Thanks dude dat wil dus zeggen dat het te vervangen is door een 1TB model dat 115€ kost https://tweakers.net/soli...krg050X20xHtQFhDwIAdda6wc

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1