[NAS] schijven clonen mbv een dockingstation

Pagina: 1
Acties:

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 17:02
Hallo,

mijn vraag is of het mogelijk is om de schijven van een (Synology) NAS te clonen met behulp van een dockingstation.
Dus niet via de Synology DSM Manager de schijven omwisselen/upgraden, maar via een extern apparaat.
Ik kan er eigenlijk geen informatie over terugvinden of dit mogelijk is en of iemand dit ook op deze manier weleens succesvol heeft uitgevoerd.
Het doel is om de huidige schijven te vervangen voor grotere capaciteit schijven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dd gebruiken onder Linux. Dan maak je een bit voor bit kopie van je disk. Lijkt mij de makkelijkste optie om te proberen.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 17:02
TERW_DAN schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:13:
dd gebruiken onder Linux. Dan maak je een bit voor bit kopie van je disk. Lijkt mij de makkelijkste optie om te proberen.
Mijn clone-station (zie link) heeft een "1 knop en ik clone je schijf" optie,
dus waarom zou ik dan met dd en Linux aan de gang gaan?
Ik wil juist dit station hiervoor gebruiken..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan pak je dat station, werkt het niet, heb je dd altijd nog als alternatief (al zou het me weinig verbazen als het ding intern gewoon een linuxdistro heeft die een clone doet dmv dd).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
De meeste clone-stations doen gewoon een (domme) 1-op-1 kopie. Dus het eindresultaat is dan ook een clone van dezelfde grootte. Als je de extra ruimte op een grotere schijf wilt gebruiken zul je dus alsnog de partitie(s) vergroten of er eentje toevoegen.