Hallo allemaal! Ik heb het volgende systeem:
De videokaart uit bovenstaande tabel wil ik gaan vervangen.
Afgelopen jaren heb ik eigenlijk geen nieuwe games gespeeld waar je een grafisch monster voor nodig hebt maar enkel wat oudere classics (bijv. World of Warcraft Classic en C&C: Kane's Wrath).
Op het moment speel ik dus geen nieuwe games maar toch zou ik wel graag willen dat ik met de kaart de eerstkomende paar jaar nieuwe games zou kunnen spelen. Wel zo leuk wanneer bijvoorbeeld vrienden voorstellen om weer eens samen een (dan nieuwe) game te gaan spelen. Ik vind het niet zo'n punt als ik dingen dan niet op de hoogste settings kan runnen. Ik denk dat dat voor max 500 wel zou moeten kunnen?
Ik zou het wel een erg groot pluspunt vinden als de kaart lekker stil is!
Verder wellicht nog wel even goed om te vermelden dat ik zowel Ubuntu 20.04 als Windows 10 op mijn systeem heb staan (Dual-Boot). Waarvan ik dan voornamelijk Ubuntu gebruik. Vaak heb ik dan na verloop van tijd zowel Android Studio als Eclipse als Firefox met 50 tabjes open staan. Tijdens dergelijk dev/office gebruik moet de kaart zowiezo fluisterstil zijn.
Ik heb bijv. deze twee kaarten op het oog:
MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G:
pricewatch: MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G
ASUS Dual Radeon RX 6600:
pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600
Zouden deze voldoen?
Is het goed om voor de MSI kaart te gaan omdat mijn mobo ook een MSI is of maakt dat niet uit?
Alvast bedankt voor de hulp!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 509,- | € 509,- |
1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix Radeon RX570 OC edition 8GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 64,63 | € 64,63 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-64GVK | € 280,40 | € 280,40 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 16,50 | € 16,50 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
2 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB | € 169,40 | € 338,80 |
Totaal | € 1.511,94 |
De videokaart uit bovenstaande tabel wil ik gaan vervangen.
Afgelopen jaren heb ik eigenlijk geen nieuwe games gespeeld waar je een grafisch monster voor nodig hebt maar enkel wat oudere classics (bijv. World of Warcraft Classic en C&C: Kane's Wrath).
Op het moment speel ik dus geen nieuwe games maar toch zou ik wel graag willen dat ik met de kaart de eerstkomende paar jaar nieuwe games zou kunnen spelen. Wel zo leuk wanneer bijvoorbeeld vrienden voorstellen om weer eens samen een (dan nieuwe) game te gaan spelen. Ik vind het niet zo'n punt als ik dingen dan niet op de hoogste settings kan runnen. Ik denk dat dat voor max 500 wel zou moeten kunnen?
Ik zou het wel een erg groot pluspunt vinden als de kaart lekker stil is!
Verder wellicht nog wel even goed om te vermelden dat ik zowel Ubuntu 20.04 als Windows 10 op mijn systeem heb staan (Dual-Boot). Waarvan ik dan voornamelijk Ubuntu gebruik. Vaak heb ik dan na verloop van tijd zowel Android Studio als Eclipse als Firefox met 50 tabjes open staan. Tijdens dergelijk dev/office gebruik moet de kaart zowiezo fluisterstil zijn.
Ik heb bijv. deze twee kaarten op het oog:
MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G:
pricewatch: MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G
ASUS Dual Radeon RX 6600:
pricewatch: ASUS Dual Radeon RX 6600
Zouden deze voldoen?
Is het goed om voor de MSI kaart te gaan omdat mijn mobo ook een MSI is of maakt dat niet uit?
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 0% gewijzigd door Knalgeel! op 09-07-2022 11:12 . Reden: Aantal onnodige linebreaks verwijderd om leesbaarheid te verbeteren. ]