Externe monitor aansluiten op macbook zonder haperingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo.
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-07 00:41
Beste leden,

Ik kom er maar niet uit, desondanks ik al tal van mogelijke oplossingen heb geprobeerd. Maar het lukt me maar niet.

Ik heb een externe monitor, die ik via een kabel probeer aan te sluiten op mijn Macbook air. Dat lukt, echter kan ik hem enkel op de resolutie 720p draaien. Anders krijg ik namelijk het volgende: YouTube: WhatsApp Video 2022 06 24 at 11 45 26 AM.

Mijn voorkeur gaat er naar uit, om mijn Macbook scherm volledig dicht te doen. En enkel op de externe monitor te werken. Echter lukt het dan ook niet, om het op te normale resolutie 1080p te draaien. Want dan blijft het scherm raar doen (te zien op de video hierboven).

Gisteren werkte het op de een of andere manier wel. Toen kon ik mijn Macbook dichtklappen en bleeft de monitor werken op de juiste resolutie. Alleen heb ik geen idee, waardoor dit nou kwam...

Beste antwoord (via Pablo. op 07-07-2022 14:49)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pablo. Waarschijnlijk toch de kabel, van die generatie Macbooks kende ik eigenlijk alleen maar dit soort adapters (Mini DisplayPort naar HDMI adapter) en die werkten bij mij in ieder geval altijd zonder problemen.

https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Verder zou ik even een backup maken en een schone installatie naar Big Sur overwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 07-07-2022 13:48 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke MacBook Air, welke monitor, en welke versie van macOS?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo.
Daedalus schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:20:
Welke MacBook Air, welke monitor, en welke versie van macOS?
Macbook air uit 2014. macOS High Sierra (loop een beetje achter ;-)). Monitor: LG 27ea63.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pablo. Waarschijnlijk toch de kabel, van die generatie Macbooks kende ik eigenlijk alleen maar dit soort adapters (Mini DisplayPort naar HDMI adapter) en die werkten bij mij in ieder geval altijd zonder problemen.

Verder zou ik even een backup maken en een schone installatie naar Big Sur overwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 07-07-2022 13:48 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo.
Greatsword schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:44:

Ik heb zo'n kabel geleend van iemand anders en het werkt direct zoals het hoort. Heel erg bedankt! Ik ga er zo eentje bestellen.