Google me This, Google me That ...
Vraag
Beste antwoord (via Achim Pieters op 07-07-2022 16:22)
Is het belangrijk dat je een zo goed mogelijk rimpelloze spanning nodig hebt? Kijk, een simpele 5v switching power supply met een paar Ampere output kost minder dan dit....
Maar ik zou voor de 2e gaan, de eerste heeft een extra component maar is niet beveiligd en kan dus bij sluiting aan alle kanten veel stroom vragen/verwerken. De LM350 is wel beveiligd....
Maar ik zou voor de 2e gaan, de eerste heeft een extra component maar is niet beveiligd en kan dus bij sluiting aan alle kanten veel stroom vragen/verwerken. De LM350 is wel beveiligd....
Alle reacties
Is het belangrijk dat je een zo goed mogelijk rimpelloze spanning nodig hebt? Kijk, een simpele 5v switching power supply met een paar Ampere output kost minder dan dit....
Geen van beide. Tenzij je een kachel maakt. Zeker voor digitale circuits is dit zonde.
Meanwell IRM-30-5
Traco Power TMG 15105
Meanwell IRM-30-5
Traco Power TMG 15105
Voor zover ik de bom kan lezen staat bij het onderste schema de LM7805 en in de tekening staat de 350. En bij het bovenste schema is het omgekeerde het geval.
Ik zou dus aannemen dat de kwaliteit van deze schema's niet goed is.
Valt zonder betere definitie van 'goede' weinig over te zeggen. Wat moet er goed aan zijn? De prijs, de stabiliteit, de rimpel, de ruis in een bepaalde frequentieband, de efficiëntie of nog iets heel anders?Achim Pieters schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:18:
Hi all,
Ik ben opzoek naar een goede voeding 5V 3A circuit, in de bijlage heb ik twee schema's, welke zouden jullie kiezen en waarom?
12x400WP West Fronius
De beide BOM's zijn omgewisseld een zooitje, inderdaad. Besides zijn in het bovenste schema de aansluitingen 3 en 4 van de transformator kortgesloten. Dat gaat niet lang goed.Aetos schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:50:
Voor zover ik de bom kan lezen staat bij het onderste schema de LM7805 en in de tekening staat de 350. En bij het bovenste schema is het omgekeerde het geval.
Maar over "een goede voeding" kun je feitelijk niets zeggen zolang je niet weet wat de eisen van @Achim Pieters aan die voeding zijn. Welke rimpel wil je toelaten? Hoeveel stoorsignalen wil je er uit halen? Hoe nauwkeurig moet de uitgangsspanning zijn? Etc, etc.
[ Voor 1% gewijzigd door Brahiewahiewa op 07-07-2022 13:22 . Reden: voortschrijdend inzicht ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik zoek een voeding 5V ~ 3A zo klein mogelijk, efficient mogelijk en stabiel mogelijk. Wil een ESP32 aansluiten i.c.m. Neopixels, vandaar de hoge amperage.Jansen90 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:52:
[...]
Valt zonder betere definitie van 'goede' weinig over te zeggen. Wat moet er goed aan zijn? De prijs, de stabiliteit, de rimpel, de ruis in een bepaalde frequentieband, de efficiëntie of nog iets heel anders?
Google me This, Google me That ...
Maar waarom wil je dan 1 van die 2 schema's, en waarom zelf een voeding bouwen als het compact moet zijn?
https://www.meanwell-web....-format%2f5%2f%23irm-15-5
En de ESP werkt op 3.3v. dus hoe ga je daar in voorzien? Losse dc-dc converter er achter waarschijnlijk?
En de ESP werkt op 3.3v. dus hoe ga je daar in voorzien? Losse dc-dc converter er achter waarschijnlijk?
Als je even zoekt heb je een USB lader met 3A specs......Achim Pieters schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Ik zoek een voeding 5V ~ 3A zo klein mogelijk, efficient mogelijk en stabiel mogelijk. Wil een ESP32 aansluiten i.c.m. Neopixels, vandaar de hoge amperage.
Wil je deze zelf bouwen ? Anders koop gewoon een voeding voor raspberry pi. Die van de 4 zijn 5V 3AAchim Pieters schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Ik zoek een voeding 5V ~ 3A zo klein mogelijk, efficient mogelijk en stabiel mogelijk. Wil een ESP32 aansluiten i.c.m. Neopixels, vandaar de hoge amperage.
Is een Hi-link AC-DC power module niet wat? https://www.hlktech.com/en/Goods-49.html
Esp32 kan ook 5v op de VIN en de signalen zet ie waarschijnlijk om met een bi directionele level shifter._ferry_ schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:57:
Maar waarom wil je dan 1 van die 2 schema's, en waarom zelf een voeding bouwen als het compact moet zijn?
"Zo efficiënt mogelijk" en 'Lineaire voeding' gaan niet echt goed samen.Achim Pieters schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Waarom geen schakelende voeding?
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Pagina: 1