[Outlook] - mail verplaatsten naar map met domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07
Wat ik graag zou willen is een Quick action of knop in Outlook die een mail automatisch verplaatst naar een map die dezelfde naam heeft als de domeinnaam van de verzender.
Bijvoorbeeld:
  • From: jan@klant.nl -> druk op knop en mail wordt verplaatst naar map klant.nl, indien die niet bestaat, wordt hij aangemaakt.
  • From: anita@afnemer.com -> druk op knop en mail wordt verplaatst naar map afnemer.com, indien die niet bestaat, wordt hij aangemaakt.
Ik krijg het met Google niet gevonden dus ik verwacht niet dat het kan of bestaat.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een knop weet ik niet, maar met de rechtermuisknop op het bericht kun je de afzender altijd verplaatsen. Een nadeel kan zijn dat het bericht dus niet eerst in Postvak IN komt.

Als je een knop wil, misschien bied een macro uitkomst. Een wat ouder artikel.
Macro's eerst even aanzetten in Trust Center / vertrouwenscentrum.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
PD2JK schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:07:
Een knop weet ik niet, maar met de rechtermuisknop op het bericht kun je de afzender altijd verplaatsen. Een nadeel kan zijn dat het bericht dus niet eerst in Postvak IN komt.

Als je een knop wil, misschien bied een macro uitkomst. Een wat ouder artikel.
Macro's eerst even aanzetten in Trust Center / vertrouwenscentrum.
Die eerste optie is denk ik alleen voor 1 specifieke persoon, niet alles een domein.

Reden voor dit is dat ik ontzettend veel mails krijg van allerlei klanten, die ik na het afhandelen graag wil archiveren in een folder met de klant naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Je kunt in outlook een regel maken met een deel van het e-mailadres die de mail naar een map verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
Dat weet ik maar die moet je van tevoren maken voor ieder domein, en ik heb duizenden klanten die kunnen mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Laatst online: 03-10 16:06
ja dat klopt.
Ik denk niet dat outlook zo inteligent is dat hij dat dynamisch voor jou kan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
Piebas schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:16:
ja dat klopt.
Ik denk niet dat outlook zo inteligent is dat hij dat dynamisch voor jou kan doen....
Dat is ook mijn verwachting, maar hoopte dat ik het mis had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Ook niet vergeten dat er een limiet zit aan het aantal mappen. Ik geloof dat deze sinds enkele jaren 5000 is. Maar omdat je het over duizenden hebt kan je onder de 5000 zitten maar mogelijk ook boven.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je van duizenden klanten email ontvangt en daar iets mee wilt kun je beter investeren in iets van een CRM of ticketing systeem waarbij emails en reacties automatisch worden geïmporteerd en opgeslagen per klant/relatie en van waaruit je je communicatie met de klanten regelt, dan dit blijven doen met Outlook.
Maakt zaken een stuk beter te scheiden en doorzoekbaar te maken.

Verder heeft Outlook views en Zoekmappen (die dan niet in andere clients of mobiele clients worden ondersteund, dus nut is beperkt) die je ook kunnen helpen om je email stroom in banen te leiden dan alles als een "filer" in mapjes te douwen: https://www.google.com/search?q=are+you+a+filer+or+piler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Laatst online: 03-10 16:09
Ik heb Office365, maar heb het in een oudere versie ook gezien. Is dat niet Snelle Stappen / Quick Actions ??
Druk op de knop en het wordt naar een map in OUtlook verplaatst

Runs everything...

Pagina: 1