Toon posts:

Hoe kern van de mailissues boven water te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 20:27
Ik draai een VPS met hierop een aantal domeinen via Plesk.

Een kennis van me heeft zijn domein op mijn VPS draaien. Hij gebruikt zijn site niet (komt later), maar wel de mailvoorzieningen via zijn domein. Ik heb dit ingesteld zoals mijn eigen sites zijn ingesteld. Ik heb nooit issues. Ik gebruik een desktop met W11/Outlook en een mobiele telefoon met Outlook voor mijn mail. Inkomende mail gaat via de pop van elk afzonderlijk domein, uitgaande mail op mijn desktop via Ziggo en op mijn phone via 3rd party provider smtp2go. Dit omdat ik normaal gesproken veel reis en onderweg ben. Dit werkt bij mij dus altijd 100%.

Nu mijn kennis. Hij woont in Kuala Lumpur. Hij heeft alleen maar Apple producten. Hij heeft een isp vergelijkbaar met Ziggo (prima performance etc). Hij heeft ook pop via het domein en smtp via smtp2go. Hij is veel onderweg. Er is werkelijk altijd gedoe met het ontvangen en verzenden van email. Hij heeft een simkaart met roaming. Als hij thuis is komt mail soms niet aan, heel laat aan etc. Hij werkt veel met internationale bedrijven. Zijn hoofdkantoor zit in België. Als hij op reis is gaat het nog vaker fout. Denk aan landen in de regio (Thailand, Vietnam, Japan, Korea etc). Locatie zou toch niet uit moeten maken qua ontvangen van email?

Zijn domain is een .asia domein. Het draait op een VPS van Leaseweb op een AMS locatie. Ik heb het domein via Let's Encrypt als https geconfigureerd. Mailaccounts zijn gewoon standaard in Plesk aangemaakt.

Ik heb hem om details gevraagd, zoals wel/geen VPN, wel/geen firewall etc.

Zou je zeggen, dat ligt aan locatie/afstand en dus een VPS in zijn eigen omgeving (maar hij reist net zo vaak naar Zuid-Amerika etc). Ligt het bv aan de huidige opzet pop/smtp2go en moet hij een andere oplossing overwegen? Kan hij wellicht al zijn mail onderweg beter via gmail oid versturen. Kan je via gmail uit naam van je domein mail versturen en ontvangen (zonder dat de ontvanger/verzender dit ziet)?

Tips waar ik het moet zoeken zijn zeer welkom.

p.s. als dit niet de juiste plek is dan vooraf mijn excuses en hopelijk kunnen jullie dit topic dan naar een andere plek verhuizen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is denkbaar dat de server het vele reizen als verdachte logins ziet. Maar dat zou uit logfiles moeten blijken. Begin even met zien wat er in logs staat. De logs maken ook duidelijker of het een serverside of clientside issue is.

Gmail: wel als je een abo bij ze hebt. Maar dan is een eigen server wat onzinnig geworden en kom je bij alleen een Google workspace abo en geen VPS meer bij jou (of alleen voor de site).

offtopic:
POP? Is er een reden om die oude meuk te gebruiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee