Rare/verwarrende topic dan aangezien het juist begon met vraag over hoe dat te doen...
Het lijkt wel te werken in mijn garage alleen zit ik met de instelling te klooien heb advies gekregen om de router van het mesh systeem in te stellen als access point. Dat is gelukt alleen heeft de camera die ik wil gebruiken alleen de mogelijkheid gekoppeld te worden op 2,4 Ghz. en ik weet niet hoe ik nu nog in de router kom om te kijken of en hoe ik dat moet instellen...
- je router staat hier los van, je hebt een mesh set gekocht en die draaien nu in AP-modus. Als je het goed is staat WIFi in je router uit (zo niet: doe dat alsnog, zie handleiding mesh set) en beheer je alle WiFi-zaken in je mesh set.
- bediening van je mesh set gaat meestal via een app op je telefoon - maar aangezien je niet met ons deelt welk set je dan hebt kunnen wij je niet zeggen hoe. In geval van twijfel: zie handleiding.
- normaliter bieden de mesh sets een SSID (netwerknaam) aan voor beide banden en hoef je zelf helemaal niets te kiezen op dat vlak. Als je device alleen op 2.4GHz kan verbinden, dan verbindt het op 2.4GHz (tenzij je mesh set geen 2.4GHz kan, maar dat lijkt me erg sterk). Wat denk je exact te moeten instellen?
niet mijn hobby

NOFI maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Je had eerst een heel goed, simpel idee: trek kabel naar garage, hang daar een AP. Vervolgens ga je het zelf ingewikkeld maken door een mesh set te kopen. En tenslotte haal je de termen allemaal door elkaar waardoor je geheid nog meer in de verwarring raakt.
Misschien even stap terug:
- wat wat je bestaande "wifi netwerk" toen je aan dit topic begon? Je had het over "een homeplug van TP link". Welke exact (modelnr, niet "AV500" ofzo, zie sticker, zal iets zijn dat met "TL-...." begint)? En is dat enige apparaat dat WiFi dekking gaf of heb je meer (bijvoorbeeld modemrouter van je provider)? Zo ja, merk+model (niet alleen "KPN Experia" of "Ziggo Connectbox")
- welke mesh-set heb je exact gekocht?
- hoe heb je de mesh nodes aangesloten (minimaal eentje bedraad: waaraan? en hoe de rest daarop verbonden?)
- wat heb je bij installatie mesh qua configuratie gedaan op de mesh set (AP ingesteld is duidelijk, maar verder - zelfde netwerknaam en wachtwoord als de rest of andere)?
- wat heb je bij installatie mesh qua configuratie gedaan op overige WiFi AP's (hopelijk uitgeschakeld... of niet?)
Op basis hiervan kunnen we misschien iets roepen over wat er nu gebeurt en hoe het best vooruit te gaan.