Goedemorgen,
ik ben op zoek naar een nieuwe game-pc. Kunnen jullie mij helpen met advies?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor een klein beetje voor werk, met name mail, pinterest, youtube en spotify. En daarnaast gebruik ik de pc om te gamen. Een voorwaarde is dat de pc in een groepscall op discord streams van vrienden kan kijken tijdens het gamen. En daarnaast moet het mijn games goed aankunnen. De kwaliteit hoeft niet perfect, maar het moet wel soepel verlopen. De games die op de pc gespeeld worden zijn: fortnite, valorant, the Hunter, Ark, fishing planet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan ongeveer 1500 inclusief assemblage, maar weet niet of dit haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in elk geval veel ruimte op een Hd of ssd nodig
. Ik heb nu 1 tb en die zit zo goed als vol en ik moet steeds games wissen. Ik wil een vidoekaart die beter is dan mijn huidige, en dat is de 2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER. De behuizing moet ook nieuw, want de huidige pc krijgt een andere eigenaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een pc die het de komende paar jaar goed doet, ik wil niet over een jaar weer iets nieuws nodig hebben. Ik kan niet zelf iets in bouwen, maar heb wel vrienden die dit kunnen. Dus ruimte in de kast hiervoor zou wel fijn zijn.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een goede, degeleijke pc, waar ik niks meer softwarematig aan hoef te doen, de komende tijd (updaten is uiteraard geen probleem). Ik zoek een goede balans tussen een goede pc die mij niet de hoofdprijs kost. Ik wil er ten opzichte van mijn uisige pc op vooruit gaan in beeldkwaliteit en soepelheid in de games. Mijn huidige pc bevat:
CPU
AMD Ryzen 5 2600 41 °C
Pinnacle Ridge 12nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1197MHz (16-16-16-39)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. A320M-S2H-CF (AM4)
Graphics
PHL 275E1 (2560x1440@75Hz)
22PFL3404 EU (1280x768@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (ZOTAC International)
Storage
931GB Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB (Unknown (SSD))
931GB Seagate Expansion SCSI Disk Device (USB (SATA) )
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD5
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Graag zou ik ook advies willen waar ik deze pc kan laten bouwen.
Bedankt voor de tips en aan fijne dag gewenst!
Lionne
zou dit wat zijn?
ik ben op zoek naar een nieuwe game-pc. Kunnen jullie mij helpen met advies?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de pc voor een klein beetje voor werk, met name mail, pinterest, youtube en spotify. En daarnaast gebruik ik de pc om te gamen. Een voorwaarde is dat de pc in een groepscall op discord streams van vrienden kan kijken tijdens het gamen. En daarnaast moet het mijn games goed aankunnen. De kwaliteit hoeft niet perfect, maar het moet wel soepel verlopen. De games die op de pc gespeeld worden zijn: fortnite, valorant, the Hunter, Ark, fishing planet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan ongeveer 1500 inclusief assemblage, maar weet niet of dit haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in elk geval veel ruimte op een Hd of ssd nodig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een pc die het de komende paar jaar goed doet, ik wil niet over een jaar weer iets nieuws nodig hebben. Ik kan niet zelf iets in bouwen, maar heb wel vrienden die dit kunnen. Dus ruimte in de kast hiervoor zou wel fijn zijn.
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?
Ik wil een goede, degeleijke pc, waar ik niks meer softwarematig aan hoef te doen, de komende tijd (updaten is uiteraard geen probleem). Ik zoek een goede balans tussen een goede pc die mij niet de hoofdprijs kost. Ik wil er ten opzichte van mijn uisige pc op vooruit gaan in beeldkwaliteit en soepelheid in de games. Mijn huidige pc bevat:
CPU
AMD Ryzen 5 2600 41 °C
Pinnacle Ridge 12nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1197MHz (16-16-16-39)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. A320M-S2H-CF (AM4)
Graphics
PHL 275E1 (2560x1440@75Hz)
22PFL3404 EU (1280x768@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (ZOTAC International)
Storage
931GB Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB (Unknown (SSD))
931GB Seagate Expansion SCSI Disk Device (USB (SATA) )
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD5
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Graag zou ik ook advies willen waar ik deze pc kan laten bouwen.
Bedankt voor de tips en aan fijne dag gewenst!
Lionne
zou dit wat zijn?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 422,90 | € 422,90 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 579,- | € 579,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 79,89 | € 79,89 |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold-V2 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 190,04 | € 190,04 |
Totaal | € 1.641,53 |
[ Voor 32% gewijzigd door Lionne op 07-07-2022 09:33 ]