Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Hoi allemaal,

Vroeger kon je dit gewoon in het Antenneregister zien, maar tegenwoordig zie ik dit niet meer staan. Weet iemand waar je dit tegenwoordig kunt raadplegen?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via PaT op 07-07-2022 23:03)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Gezien de erg karige TS (@Brad volgende keer vooraf wat meer eigen inzet svp) en de, op zich logische, reacties die hier op komen waardoor het topic meteen dreigt te ontsporen, gaat deze nu dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Van een zeilboot? Hoogspanning? Radio?

Om te wonen? Aanwezig te zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door eLScha op 07-07-2022 01:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Tweede hit op google: antenneregister veilige afstand https://www.antennebureau...en-in-het-antenneregister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

In welk opzicht bedoel je "veilige afstand"? Ivm straling? Het zendvermogen is best laag, hoor. Je moet een actieve zendmast (aanname, gezien het deel van het forum) natuurlijk niet gaan knuffelen ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Vroeger stond dit bij de masten in het register zelf vermeld, ging dan om afstanden van bijv. 6 meter. Ik ken een situatie waar deze (net) niet gehaald wordt. Ik was gewoon even nieuwsgierig. Deze 'algemene' pagina gaat niet in op specifieke locaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je kunt het beste recht onder de gsm-mast gaan staan, het heeft namelijk geen functie om de antennes de grond in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Jammer dat hier vaak zo kleinerend wordt gedaan. Ik stel een normale vraag. Dit is niet leuk. Ik vraag naar iets wat voorheen altijd inzichtelijk is geweest en nu niet meer. Is dat raar?
En waar staat dan de veilige afstand per mast?

[ Voor 14% gewijzigd door Brad op 07-07-2022 13:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:31

dragonhaertt

@_'.'

Brad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:35:
Jammer dat hier vaak zo kleinerend wordt gedaan. Ik stel een normale vraag. Dit is niet leuk.
Je geeft ook bijzonder weinig info, geen duidelijke specifieke vraag en reageert niet op vragen voor meer verduidelijking.

Ik zou als veilige afstand een meter of 2 aanhouden, zodat je je hoofd niet stoot als je omvalt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Cheezus

Luiaard

Misschien dan ook even ingaan op de vraag wat je precies wil weten.
De veilige afstand van een gemiddelde mast is de lengte van de mast zelf. Dan kan ie niet boven op je vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:24
Brad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 02:01:
[...]

Vroeger stond dit bij de masten in het register zelf vermeld, ging dan om afstanden van bijv. 6 meter. Ik ken een situatie waar deze (net) niet gehaald wordt. Ik was gewoon even nieuwsgierig. Deze 'algemene' pagina gaat niet in op specifieke locaties.
Te weinig informatie. Er voor, er achter, er onder, er boven? Type antenne, frequentie, duur van de blootstelling, etc. Er is geen simpel antwoord behalve dat rechtstreeks zeer kort voor de antenne niet zo verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 15:44
[...]

Die algemene pagina staat letterlijk een alinea die uitlegt waarom die afstand niet meer bij specifieke locaties wordt vermeld. Waarom beantwoordt dat je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 07:57
De link die ik postte van het Antennebureau is omdat ik daar zelf ben afgestudeerd ooit, en ik dus tal van die telefoongesprekken heb mogen bijwonen. Je kon ze toen iig even bellen met je vraag, en dan wordt je goed geholpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 20:40

M2M

medicijnman

Brad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:35:
Jammer dat hier vaak zo kleinerend wordt gedaan. Ik stel een normale vraag. Dit is niet leuk. Ik vraag naar iets wat voorheen altijd inzichtelijk is geweest en nu niet meer. Is dat raar?
Raar niet, bijzonder wel. In eerdere posts van je in een ander topic gaf je aan dat je geen 4G gebruikt vanwege de straling: Brad in "[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" . Aangezien geen enkel serieus wetenschappelijk onderzoek, enige relatie heeft kunnen vaststellen tot de hoeveelheid straling van een mobiele telefoon, op mensen, is dit topic vanzelfsprekend een beetje raar.

Achterliggend zit je nu in je hoofd met het idee dat 4G straling gevaarlijk is (en bovendien gevaarlijker dan 3G) en rechtstreeks invloed uitoefent op je gezondheid. Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat tegenargumenten en bewijsvoering slechts beperkt effect hebben als mensen eenmaal een overtuiging hebben. Als er dan op dit forum een topic geopend wordt met de vraag waar antennes staan en wat de veilige afstand tot de mast is, met vervolgens een mededeling dat je een situatie kent die wellicht binnen de safe-zone zit, vullen wij vanzelf de gaten in het betoog in. En dan krijg je inderdaad een response terug dat geen antwoord is op je vraag en bovendien de inhoud van de response niet wenselijk wordt ervaren. Zie ook je posts in het t-mobile topic.

Maargoed, om even terug te komen op de vraag. Hier kun je zien wat de regels zijn omtrent het plaatsen van een antenne:
https://www.antennebureau...regels-plaatsing-antennes

Daar zitten blootstellingslimieten aan vast:
https://www.internetconsultatie.nl/emvbesluit

Een goed begin is deze concept-frequentiebesluit;
https://www.internetconsultatie.nl/emvbesluit/document/6428

En bloodstellingslimieten op basis van het ICNIRP:
https://www.antennebureau...elektromagnetische-velden

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 07-07-2022 15:19 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op de gegeven pagina van de reactie waar jij hier op reageert staat:
Veilige afstand uit het Antenneregister

De berekende veilige afstand is uit het Antenneregister verwijderd. De veilige afstand in het register was een berekende afstand per antenne. Hierdoor werd het effect van meerdere antennes niet bij elkaar opgeteld. De werkelijk gemeten veldsterktes geven een realistisch beeld van de blootstelling aan elektromagnetische velden in de praktijk.
De veilige afstand die er stond was dus sowieso niet goed, omdat er geen sommetje werd gemaakt en de afstand die er dus stond per antenne was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Laatst online: 17:51
https://monet.nl/ heeft ook wat info over de veiligheid bij antenne's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

summetje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:28:
https://monet.nl/ heeft ook wat info over de veiligheid bij antenne's
Ik geloof dat dat vooral over de veiligheid van werken bij/aan antennes gaat.

Als ik het mij goed herinner, ze zijn klant bij mijn vorige werkgever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

DjoeC schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:41:
[...]

Te weinig informatie. Er voor, er achter, er onder, er boven? Type antenne, frequentie, duur van de blootstelling, etc. Er is geen simpel antwoord behalve dat rechtstreeks zeer kort voor de antenne niet zo verstandig is.
En dan ook heel kort.
Wij hadden diverse masten op het dak van het werk staan, als je daar binnen 50cm van ging staat merkte je daar op een gegeven moment wel iets van. maar 10 meter verder stonden ze altijd (illegaal) te roken, en die merkten dat dan weer niets .

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:05
Ook wel bijzonder als je niet gelooft in alle onderzoeken dat 4g geen schade doet, maar dan wel gelooft in de onderzoeken naar veilige afstanden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Bedankt voor de reacties. Met sommige kan ik wat en anderen zijn, zoals ik hier gewend ben, behoorlijk kleinerend. Fijn dat jullie dit forum tot een prettige plek voor verscheidene discussiepunten maken.

Bovendien: we kennen geen langetermijneffecten van langdurige (zeg: 10 jaar of meer) blootstelling. Geen enkel onderzoek geeft overigens 100% garantie met betrekking tot dat de geproduceerde straling echt volledig risicovrij is. We weten het dus simpelweg niet.

Hier houd ik het bij. Fijne avond nog allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Denk dat ik liever voor een 4G antenne ga staan dan voor FM antenne waar 200KW wordt afgestraald

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Brad schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 18:45:
Bedankt voor de reacties. Met sommige kan ik wat en anderen zijn, zoals ik hier gewend ben, behoorlijk kleinerend. Fijn dat jullie dit forum tot een prettige plek voor verscheidene discussiepunten maken.

Bovendien: we kennen geen langetermijneffecten van langdurige (zeg: 10 jaar of meer) blootstelling. Geen enkel onderzoek geeft overigens 100% garantie met betrekking tot dat de geproduceerde straling echt volledig risicovrij is. We weten het dus simpelweg niet.

Ik vind het vrij lomp om met een bijzonder karige topic start te beginnen, niet te reageren op inhoudelijke vragen en vervolgens de community af te blaffen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Gezien de erg karige TS (@Brad volgende keer vooraf wat meer eigen inzet svp) en de, op zich logische, reacties die hier op komen waardoor het topic meteen dreigt te ontsporen, gaat deze nu dicht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.