één domeinnaam en afzonderlijke Community plaatsen/plaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Hello,
Ik wil een website maken over een hoofdthema(honden) met drie verschillende soorten rassen
dus één domeinnaam met één pagina die gekoppeld is aan elke een afzonderlijke Community plaats.

Ik dacht eerst aan met subdirectories werken maar dan krijg je je lange domeinnaam
https: example.com/newwebsite/
https://www.wpbeginner.co...ubdirectory-step-by-step/

Een mogelijke oplossing kan misschien zijn werken met één domeinnaam die gekoppeld is aan één Community plaats met daarbinnen drie verschillende groups. Maar hoe los ik dit dan op men sociale media kanalen youtube, instagram, facebook als je je domeinnam wilt gebruiken voor je sociale media kanalen.
Iemand een idee hoe ik dit best kan aanpakken ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik raad sowieso aan om één domeinnaam te gebruiken. Als je meerdere domeinnamen hebben die op een centrale site met dezelfde tekst uitkomen, dan gaat dit ten koste van van je SEO vanwege 'duplicated content'

Opsich is er niks mis met subdirectories zoals:
www.hondencommunity.nl/labrador-retriever
www.hondencommunity.nl/boomer
www.hondencommunity.nl/chihuahua

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
AW_Bos schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 00:27:
Ik raad sowieso aan om één domeinnaam te gebruiken. Als je meerdere domeinnamen hebben die op een centrale site met dezelfde tekst uitkomen, dan gaat dit ten koste van van je SEO vanwege 'duplicated content'

Opsich is er niks mis met subdirectories zoals:
www.hondencommunity.nl/labrador-retriever
www.hondencommunity.nl/boomer
www.hondencommunity.nl/chihuahua
juist de in verband de SEO, maar hoe los ik dit op voor sociale media ?

Voor facebook dan gewoon drie pagina's maken en youtube 3 kanalelen en instagram ook 3 pagina's
Alles op één pagina voor per sociaal media kanaal vind ik slordig alle verschillende hondenrassen gaan door elkaar staan. Maar wat in verband de vindbaarheid dan op de sociale media als je als naam gebruik:

hondencommunity/labrador-retrieve
hondencommunity/boomer
hondencommunity/chihuahua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
Je bent al erg op microniveau bezig. Waarom begin je niet gewoon met een wordpress website (kun je gewoon installeren via je hostingprovider) en laat je dit soort problemen voor later. Zie uberhaupt eerst maar eens een community te mobiliseren. Mooie urls kun je altijd later nog regelen en forums kun je altijd later nog splitsen. Ik zou het sowieso bij 1 community houden, niet alleen vanwege seo zoals AW_Bos al aangeeft, maar ook omdat mensen misschien wel meerdere interesses hebben en niet 3 accounts willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat je eerst moet bepalen hoe gescheiden je “communities” echt zijn. Is een boomer-lid echt niet geïnteresseerd in een labrador? Weet niet wat je exacte plannen zijn, maar de algoritmes van YouTube en Facebook zorgen er zelf wel voor dat mensen in hun eigen bubbel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Oh en vergeet mij DM, ik zie dat de genoemde domeinnaam niet door jou verzonnen was. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
HenkEisDS schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 01:17:
Oh en vergeet mij DM, ik zie dat de genoemde domeinnaam niet door jou verzonnen was. _O-
Je heb een puntje je kan ook van verschillende bands houden ook al maken ze andere muziek dat is juist.
bedankt voor de tip maar zoals je zegt de naam had ik niet verzonnen.
[

message=72065306,noline]eLScha schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 01:15[/message]:

ik denk dat je eerst moet bepalen hoe gescheiden je “communities” echt zijn. Is een boomer-lid echt niet geïnteresseerd in een labrador? Weet niet wat je exacte plannen zijn, maar de algoritmes van YouTube en Facebook zorgen er zelf wel voor dat mensen in hun eigen bubbel blijven.
Het is juist maakt een stuk makkelijk mensen kiezen ook liever zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zou gewoon eerst van start gaan met een aparte pagina op Facebook die zich op je volledige community richt. Misschien kan je wel dingen delen die betrekking hebben op alles rassen. Eventueel kan je later nog een splitsing maken in rassen. Maar hoeveel rassen verwacht je uiteindelijk te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
AW_Bos schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 01:41:
Ik zou gewoon eerst van start gaan met een aparte pagina op Facebook die zich op je volledige community richt. Misschien kan je wel dingen delen die betrekking hebben op alles rassen. Eventueel kan je later nog een splitsing maken in rassen. Maar hoeveel rassen verwacht je uiteindelijk te hebben?
4 rassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Valt best mee. Ik zou gewoon eerst groot beginnen, en niet kleinschalig met kleine subgroepen als rassen.
Tweakers begon vroeger ook maar met iets van 7 forums, wat inmiddels nu (hier) al iets van ruim 70 forums zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Waarom niet hondras1.domein.nl etc? Dit moet je hoster natuurlijk wel toestaan en faciliteren. En een soort van catchall voor nog niet opgevoerde rassen/subsites.

Je tag op social media, youtube etc kan je dan je hele domein op nemen maar dat kan lang worden. Je zou ook een afkorting van je site maken als in #site-ras of #ras-site.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
jeanj schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:33:
Waarom niet hondras1.domein.nl etc?
Omdat Google die losse sites als losse sites ziet en de SEO waarde verdeelt. Daarnaast zijn sites op subdomeinen echt aparte installaties van het CMS wat je gebruikt, tenzij je hier iets op verzint. Tegenwoordig auto-updaten de meeste modules in Wordpress zichzelf automatisch, maar anders had je 4x alle sites moeten updaten.
Pagina: 1