• exkull2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 09:42
Hoi allemaal,

Ik heb foto's en video's op een oude externe HDD staan.
Ik weet niet of ik een link mag delen, maar dit is een link op tweakers zelf: pricewatch: Bestmedia Platinum MyDrive 500GB Grijs

Ik krijg elke keer een foutmelding zodra ik foto's of video's van eraf haal. Dit is de foutmelding dat ik krijg: "kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen". Heb het geprobeerd op 3 verschillende apparaten, maar helaas weinig resultaat.

Ik weet niet wat dit exact betekent maar ik heb zelf opgezocht en krijg onduidelijke antwoorden hierover.. Maar weet iemand misschien wat ik hiermee moet? De externe HDD is sinds 2013 aangeschaft.

Mocht ik iets vergeten te melden of vragen zijn, hoor ik het graag. ;w

Als u tevreden bent met de service zou ik u dankbaar zijn als u een review wilt achter laten 🥰

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:39

FreakNL

Well do ya punk?

Zal wel stuk (aan het gaan) zijn.

In de prullenbak ermee en een nieuwe kopen.

Maar ik vrees dat je geen backups hebt? (En dan niet zeggen dat dit je backup is :+)

Je kunt nog naar een recovery bedrijf ermee. Of zelf met tooltjes aan de gang.

[Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 07-07-2022 00:14]

• exkull2
Ja dat is inderdaad het probleem.. Dit was mijn backup drive :'( daarom wil ik dus die bestanden eraf halen en deze hdd weggooien.. :'(

Als u tevreden bent met de service zou ik u dankbaar zijn als u een review wilt achter laten 🥰

• exkull2
Oke nou er kwam iets bij me op.. om de xcopy te gebruiken via CMD. Dus dit heb ik nu aan staan en dan ben ik benieuwd hoe ver hij komt.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als xcopy niet werkt dan kan je altijd nog kijken of je de behuizing open kunt maken. Als je mazzel hebt zit de USB-controller niet in de schijf geïntegreerd en zou je 'm aan een SATA-aansluiting moeten kunnen prikken. De USB-controller wil nog weleens de geest geven bij externe schijven, is mijn ervaring.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-01 22:17
Idealiter een sector-by-sector clone/image maken met ddrescue. Idealiter USB laag uitsluiten en direct aan SATA aansluiten, USB bridges zijn vaak slecht in foutafhandeling. Als je bestanden erg belangrijk voor je zijn zou je het best een data recovery bedrijf inschakelen.

Joep

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:26
exkull2 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 00:16:
Ja dat is inderdaad het probleem.. Dit was mijn backup drive :'(
Als dit je backup schijf is dan heb je het origineel toch nog?

• exkull2
jeroen79 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Als dit je backup schijf is dan heb je het origineel toch nog?
Hij stond dus op een oude laptop die weg is

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:52

MsG

Forumzwerver

Dan is het natuurlijk ook geen backup-schijf. Zorg dat je voortaan spullen altijd op minimaal 2 plekken hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
Met dd of ddrescue doen. Dit kan via een clonezilla usb stick. Zelf dit gedaan met mijn server schijven (overigens had ik hier wel goede backup van, maar had geen zin om die te downloaden qua tijd. Achteraf was het sneller :p) . Met dd zou ik dan een sector voor sector doen zowel van voor naar achter als achter naar voor functie. Kost heel wat tijd, maar dan als er beschadigingen zijn heb je de meeste kans. Overigens dit zou je kunnen doen als hij tussendoor errors geeft.
Maar zaak is wel het openmaken van de externe behuizing en kijken of de schijf in je pc aangesloten kan worden. Dat scheelt weer een controller ertussen.

[Voor 10% gewijzigd door Arunia op 07-07-2022 12:08]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 12:27

M2M

medicijnman

Als ik wat foto's mag geloven, is het een normale harddisk met een aparte USB controller. Het ding eruit halen en aan een normale SATA aansluiting hangen is misschien nog wel het beste idee;

Bestmedia Platinum MyDrive USB 3.0 750GB Geel review door frAmEd

-_-

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• exkull2
Voor de mensen die me hebben geholpen, hartelijk bedankt.

Ik heb het nu toch zelf kunnen regelen met de xcopy commando. ik denk dat ik 3% ben verloren vanwege beschadigde bestanden maar dat is niet zo extreem erg.

In principe kan deze post gesloten worden.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee