Vet probleem. please help!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Ik heb een probleem, ik wilde nieuw geheugen bijprikken in de comp. van mijn broertje ( P 1 120@!80) En nou doet hij niks ook niet na verwijderen nieuw geheugen. alle lampjes gaan branden maar hij start niet op, ik krijg geen beeld e monitor blijf in standby, Alle drie de lampjes op het toetsenbord gaan ook branden. is de proccessor overleden?

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Kom je wel door de POST ?

• Stampre
Wat bedoel je met de post? ik kan helemaal niks aanzetten is lampjes branden en thats it

Verwijderd

misschien heb je tydens het bijprikken van je mem je ide kabel losgetrokken kijk maar`s ff

• Stampre
Alle kables zitten 100% goed dus dat kan het niet zijn.

Verwijderd

De Power On Self Test. In ieder geval gaat hij booten, hoor je piepjes ofzo. Wat is er verandert in de kast ? Heb je iets losgetrokken per ongeluk ? En zit je geheugen er nouw wel of niet in das niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

wissel ff je mem die er nu inzit eruit en die andere erin

Verwijderd

O ja sorry je hebt geheugen er alweer uitghaald (moet beter leren lezen) :)

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had ook een keer zoiets met een abit sm5, geheugen gewisseld, weg pc helemaal niks meer. Een paar maand later dacht ik, goh.. es checke of ie 't nog doet. En ineens werktie ie weer :) Ik weet alleen nog steeds niet wat er fout was gegaan.

• Stampre
Ik heb de voeding eruit gehaald, alleen om plaats te maken, is on desktop kast, dus niks aan veranderd. Er zit in 2 X16 en ik wilde er 2 x 8 byprikken. Nu zit er dus nog 2 x 16 in.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:41 schreef Stampre het volgende:
Ik heb de voeding eruit gehaald, alleen om plaats te maken, is on desktop kast, dus niks aan veranderd. Er zit in 2 X16 en ik wilde er 2 x 8 byprikken. Nu zit er dus nog 2 x 16 in.
ja en nu!! :)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Slack heeft gelijk ff laten koele die handel daarna weer aanzetten anders moet je ff je Bios clearen dan ben je compleet zeker dat het ook niet daar door kan komen

• Rickysaint
  • Laatst online: 17-08 07:02
ik zou zeggen alles lostrekken en opnieuw in elkaar zetten.
en ff je cmos van je bios flushen. Dan weet je zeker dat er iets kapot is of niet.

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:42 schreef Mathizsias het volgende:
Slack heeft gelijk ff laten koele die handel daarna weer aanzetten anders moet je ff je Bios clearen dan ben je compleet zeker dat het ook niet daar door kan komen
ff laten coolen nah ik denk`t niet het ging meteen al fout toen i mem eringeprikt had pc was dus niet warm

Verwijderd

Boot ie nu wel of niet ? :?

Verwijderd

Heb je alle power wel weer goed terug geprikt (niet stiekem de moderbord connectoren vergeten of verkeerd om?)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Ik bedoel te coolen ff met rust laten ff de statische electriciteit uit het mobo laten trekken en dan weer booten... kep er ervaring mee

• Stampre
nee heb moederbord connector er niet uit gehad, ik heb geen beeld dus kan niet zien wat hij doet, ik hoor in ider geval wel de Hd beginnen met ratelen. voor de rest geen piepje enzo. bios clearen kan met jumper of niet?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

De oplossing :
Geef je broertje een dikke boek van 1200 blz.
Als hij dat uitheeft ga je verder met compie.
Jij hebt even rust en hij verveeld zich niet.

Klaar alweer. :D

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:28 schreef Stampre het volgende:
Ik heb een probleem, ik wilde nieuw geheugen bijprikken in de comp. van mijn broertje ( P 1 120@!80) En nou doet hij niks ook niet na verwijderen nieuw geheugen. alle lampjes gaan branden maar hij start niet op, ik krijg geen beeld e monitor blijf in standby, Alle drie de lampjes op het toetsenbord gaan ook branden. is de proccessor overleden?
don`t fix it if it ain`t broke :z

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:52 schreef wizzardrobbie het volgende:
don`t fix it if it ain`t broke :z
Wat voor een tweaker ben jij dan :? :D

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hmmmm misschien een gek idee....

- staat je monitor aan ( >:) )?
- Zit je monitor kabel er nog goed in de VGA?
- Druk je VGA kaart nog eens aan misschien zit hij niet lekker.?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op zondag 26 augustus 2001 14:49 schreef Stampre het volgende:
nee heb moederbord connector er niet uit gehad, ik heb geen beeld dus kan niet zien wat hij doet, ik hoor in ider geval wel de Hd beginnen met ratelen. voor de rest geen piepje enzo. bios clearen kan met jumper of niet?
Jaw connector maar w8 er ff mee

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op zondag 26 augustus 2001 14:51 schreef Vae_Victis het volgende:
De oplossing :
Geef je broertje een dikke boek van 1200 blz.
Als hij dat uitheeft ga je verder met compie.
Jij hebt even rust en hij verveeld zich niet.

Klaar alweer. :D
LOL, En wat als het broertje niet kan lezen :) 1200 bladzijden plaatjes kijken ;)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:53 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Wat voor een tweaker ben jij dan :? :D
1 met gevoel voor humor ....Weet je wat dat is?

• Vae Victis
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 26 augustus 2001 14:55 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

LOL, En wat als het broertje niet kan lezen :) 1200 bladzijden plaatjes kijken ;)
Geef hem je collectie playboys is hij nog langer zoet. ;)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:56 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

kijk dat bedoel ik met humor :)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op zondag 26 augustus 2001 14:56 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

LOL >:)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:59 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

en als je geld te veel hebt koop je gewoom een nieuwe pc voor`m tis ook jou schuld dat alles het niet meer doet :)

lol

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:59 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

:) hehehehe

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 14:55 schreef wizzardrobbie het volgende:
1 met gevoel voor humor ....Weet je wat dat is?
Hmmmja daar gaf ik daarstraks een demonstratie van *D

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op zondag 26 augustus 2001 15:00 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

en als je geld te veel hebt koop je gewoom een nieuwe pc voor`m tis ook jou schuld dat alles het niet meer doet :)

lol
Euhmm ik ben niet de topic starter ;) :) en als het mijn broertje had geweest had ik gewoon gezegd : "Kijk nou wat je hebt gedaan !! Moet je ook geen Disney Spellenparadijs spelen he !" >:)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:03 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

Euhmm ik ben niet de topic starter ;) :) en als het mijn broertje had geweest had ik gewoon gezegd : "Kijk nou wat je hebt gedaan !! Moet je ook geen Disney Spellenparadijs spelen he !" >:)
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ah aha ha ah ah aha

erg man dit maar ja moet ook `s kunnen he

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:03 schreef Mathizsias het volgende:

LOL >:) :)

• Stampre
Ik klooi nogwel ff wat aan, in ieder geval bedankt allemaal

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:13 schreef Stampre het volgende:
Ik klooi nogwel ff wat aan, in ieder geval bedankt allemaal
suc7

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Heerlijk ontopic dit 8-)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Exirion> Vanguh! :P

[HA] --> [PMG]

Enneuh, ontopic please...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ff videokaartje lostrekken en weer vastzetten
werkt dat niet, ff CPU en mem eruit halen en weer erin zetten

dit kom ik zo vaak tegen op onze TD

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• DSK
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

heb ik ook ens gehad met videokaartje vervangen, videokaartje erin, niets ander terug, weer niets... Bye Bye moederbordje :r

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Kijk anders even of je toevallig niet
de muis en het toetsenbord verkeerd om
hebt gemonteerd op de OS poorten, heb
ik ook een keer gehad en het gaf vergelijkbaar
'resultaten'

• MindWarp
  • Laatst online: 14:30
Om hem nog een keer omhoog te gooien:
Als monitor niet aanspringt, de hdd wel gaat ratelen en ledjes gaan branden, maar geen piepjes enzo: zit dan niet gewoon de proc er niet goed in :? (of dood natuurlijk?)
Heb ik ook gehad en heb er nog steeds last van als ik mn puter verplaats ofzo.. schijn ik toch iets een beetje gemold/gebogen te hebben

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Op maandag 27 augustus 2001 02:46 schreef Creation het volgende:
Kijk anders even of je toevallig niet
de muis en het toetsenbord verkeerd om
hebt gemonteerd op de OS poorten, heb
ik ook een keer gehad en het gaf vergelijkbaar
'resultaten'
hij heeft het over een p1-120@80 daar zat nog een DIn aansluiting op en met heeeel veel geluk ps/2 voor muis maar waarschijnlijk serieel.

Zoals al door meerdere mensen gezegd, alles loshalen. Dan alleen vga kaart erin en kijken wat hij doet en zo stap voor stap opbouwen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• winnubst
  • Laatst online: 04-07 14:25
Op maandag 27 augustus 2001 10:17 schreef Magneet het volgende:

[..]

hij heeft het over een p1-120@80 daar zat nog een DIn aansluiting op en met heeeel veel geluk ps/2 voor muis maar waarschijnlijk serieel.
Is niet waar, ik heb een P75@100 en daar zitten wel degelijk ps/2 poorten op voor zowel muis als keyboard.

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023
Uhm, ik heb niet alles gelezen maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je simm geheugen in je pc hebt :)

En wist je toevallig dat je dan 2 bankjes tergelijk moest plaatsen?

Ik heb het een keer gehad bij een vriend van me...
Kaarten aangedrukt, simm een beetje verschoven klaar is kees :)

En als dimm hebt dan zou ik ff de bankjes bekijken misschien is er wel 1 verrot dan zou ik ook ff mee gaan wisselen als ik jou was.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

op sommige moederborden moet je in een bepaalde volgorde de geheugen chips bijprikken...

dus als je er 2*16 in hebt, moet je er ook weer 2*16 bijprikken als je je geheugen upgrade!

kijk ff op de site van het moederbord voor de handleiding, daar staat het zeker in!

edit:

Hives was me voor ;)

Verwijderd

//on-topic

Ik durf er heel wat om te verwedden dat er gewoon ergens iets niet helemaal goed contact meer maakt. Dit is een al wat ouder systeem, vaak zijn de contactjes op de plaats waar ze geen verbinding maken iets gecorrodeerd. Als je dan gaat schuiven dan kan het gebeuren dat er geen contact meer is doordat een kaart/het geheugen niet exact zo zit als het zat.

Oftewel; alles er even uit (dus ook VGA etc, maar laat CPU maar zitten), contactjes reinigen en dan weer in elkaar zetten. Heb je het geheugen wel exact zo teruggeplaatst als het oorspr. zat? Experimenteer anders eens wat met het geheugeh, bv. 1 op plek 1 en 1 op plek 3 ipv. 1 op plek 1 en 1 op plek 2.

Je CPU, HD etc hoef je niet al te bang voor te zijn (tenminste, als idd het enige wat je gedaan hebt het bijplaatsen van geheugen is).
Ik bedoel te coolen ff met rust laten ff de statische electriciteit uit het mobo laten trekken en dan weer booten... kep er ervaring mee
Dit is echt totale onzin. Je computer uitzetten om 'de statische electriciteit uit het mobo te laten trekken?'

Ik zou het nog eerder in aardstraling zoeken dan, of een andere kosmische invloed...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Geeft ie geen piepje(s)? :? Want ik zou gewoon alles nagaan niet toevallig een kaart voor de helft er in geduwd? Als het geheugen niet goed in zat geeft ie piepjes :). Is je pc speakers nog goed :+?
Pagina: 1