Ik heb een set mp3 bestanden, A, zo'n 10.000 stuks, in een bepaalde volgorde. De volgorde zit verwerkt in de bestandsnaam en het track-nummer.
Dan heb ik een set FLAC bestanden, B, zo'n 7000 stuks. Zonder volgorde. Deze 7000 nummers komen allemaal voor in A. De metadata zal echter niet 100% gelijk zijn, [edit] de bestandsnamen ook niet.
Doel: een lijst C, waarbij de mp3-bestanden van A worden vervangen door flac (7000 stuks, dus), en de overige 3000 nummers van A nog mp3's zijn.
10.000 in totaal. In de originele volgorde van A.. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste, dat de tracknummers kloppen. De FLAC bestanden uit B moeten dus hun tracknummer ontvangen van de correponderende mp3 uit A. De rest kan ik met mp3tag wel rechtbreien.
Wat is de makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen?
Ik heb hier al een tijdje op zitten broeden maar kan geen goede manier vinden. Bij voorkeur een snelle automatische manier natuurlijk, maar als het handwerk wordt ben ik ook op zoek naar slimme ideeen/tips..
Om de casus nog beter uit te leggen:
A:
1. [BLABLA] Final countdown (exclusive version).mp3 (track = 1)
2. [LALA] YMCA (radio version).mp3 (track = 2)
3. Hotel California.mp3 (track = 3)
4. Bohemian Rhapsody.mp3 (track = 4)
5. [X] Dromen Zijn Bedrog.mp3 (track = 5)
B:
YMCA.FLAC (track = 35)
Hotel California.FLAC (track = 3)
Dromen zijn Bedrog.FLAC (track = 12)
C:
1. Final countdown.mp3 (track = 1)
2. YMCA.FLAC (track = 2)
3. Hotel California.FLAC (track = 3)
5. Dromen Zijn Bedrog.FLAC (track = 5)
De bestandsnamen wijken dus af. De metadata zijn wat betreft artiest en titel (redelijk) gelijk. Met Dupeguru kan ik een aardige match maken door naar deze metadata te kijken. Maar dan?
Ik heb al kid3 geprobeerd, een programma dat ik vanuit Dupeguru kan starten.om metadata te kopieren.van A naar B om zo C te verkrijgen. Echter is Kid3 te buggy en werkt het gewoon niet goed. Ben ik veel tijd mee kwijt geweest.
Dan heb ik een set FLAC bestanden, B, zo'n 7000 stuks. Zonder volgorde. Deze 7000 nummers komen allemaal voor in A. De metadata zal echter niet 100% gelijk zijn, [edit] de bestandsnamen ook niet.
Doel: een lijst C, waarbij de mp3-bestanden van A worden vervangen door flac (7000 stuks, dus), en de overige 3000 nummers van A nog mp3's zijn.
10.000 in totaal. In de originele volgorde van A.. Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste, dat de tracknummers kloppen. De FLAC bestanden uit B moeten dus hun tracknummer ontvangen van de correponderende mp3 uit A. De rest kan ik met mp3tag wel rechtbreien.
Wat is de makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen?
Ik heb hier al een tijdje op zitten broeden maar kan geen goede manier vinden. Bij voorkeur een snelle automatische manier natuurlijk, maar als het handwerk wordt ben ik ook op zoek naar slimme ideeen/tips..
Om de casus nog beter uit te leggen:
A:
1. [BLABLA] Final countdown (exclusive version).mp3 (track = 1)
2. [LALA] YMCA (radio version).mp3 (track = 2)
3. Hotel California.mp3 (track = 3)
5. [X] Dromen Zijn Bedrog.mp3 (track = 5)
B:
YMCA.FLAC (track = 35)
Hotel California.FLAC (track = 3)
Dromen zijn Bedrog.FLAC (track = 12)
C:
1. Final countdown.mp3 (track = 1)
2. YMCA.FLAC (track = 2)
3. Hotel California.FLAC (track = 3)
5. Dromen Zijn Bedrog.FLAC (track = 5)
De bestandsnamen wijken dus af. De metadata zijn wat betreft artiest en titel (redelijk) gelijk. Met Dupeguru kan ik een aardige match maken door naar deze metadata te kijken. Maar dan?
Ik heb al kid3 geprobeerd, een programma dat ik vanuit Dupeguru kan starten.om metadata te kopieren.van A naar B om zo C te verkrijgen. Echter is Kid3 te buggy en werkt het gewoon niet goed. Ben ik veel tijd mee kwijt geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door BPTBPTBPT op 24-11-2022 21:07 ]