Toon posts:

bios flashen bij een asusP/1-P55TVP4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij deze mobo de bios flashen, ik heb de manual en de nieuwe bios en de zogenaamde flash.

Het wil echter toch niet helemaal lukken
Wie kan mij helpen??

Verwijderd

Waar moeten wij je mee helpen dan :? wat gaat er niet goed ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het " flash" menu niet in beeld, hoe doe ik dit??
Ik heb m'n asus K7M weleens geflashed, maar dat was veel gemakkelijker.

Kortom, ik heb niet meer bereikt dan het downloaden van de manual en de nieuwe bios!!
De beschrijving in de manual vindt ik behoorlijk vaag

Wat is de volgende stap??

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

LopeZ

Too much is never enough

1 je kijkt of je een award of ami bios hebt
2 je gaat naar asus.com en download de award of ami biosflash tool (de "biosmaker" die jij hebt)
3 je flasht hem door middel het bestand dat je downloade te openen en daar de instructies te volgen

/edit: Lees dit maar.

Verwijderd

Topicstarter
die aflash had ik al, Het probleem zit hem in het maken van die floppy!! hoe doe ik dat??

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

LopeZ

Too much is never enough

Dos, en dan echt dos niet een dos venster. (afsluiten--> opnieuw opstarten in ms-dos modus)

Verwijderd

In Dos typ je dan achter c:\aflash en volgt de instructies zoals beschreven in de handleiding, zorg wel ff dat je een back-up maakt van de oude BIOS voor het geval het flashen mislukt, of de nieuwe BIOS niet stabiel is/zorgt voor conflicten o.i.d.

Suc6 ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een stuk verder. aflash menu heb ik in beeld, oude bios is gesaved, alleen als ik de bios wil updaten dan geeft ie de melding: file open failure??

Hoe komt dit???

Verwijderd

Heb je het nummer wel goed ingetypt van de nieuwe BIOS?, is de BIOS wel van het zelfde type ? misschien ff opnieuw downloaden kan zijn dat het bestandje is beschadigd

Dus dit is bijv je nieuwe BIOS, 440XX-1 zo moet je het dan intypen zonder de extensie..

Verwijderd

Topicstarter
het nummer van de nieuwe bios is TV5I0204.awd
de oude heet #401A0-0 De naam die ik intyp is goed, ik heb hem al een keer opnieuw gedownload en ook de bestandsgroottes komen overeen

Verwijderd

Schiet mij ineens te binnen, misschien is je mobo wel beveiligd tegen BIOS updates.

ff de BIOS ingaan -> Advanced -> BIOS update -> Enabled

en dan saven, geen idee of het werkt je kunt het in iedergeval proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen
Pagina: 1