Ik ben voornemens om komende zomer een auto te huren voor een korte vakantie.
Dit heb ik al eens eerder gedaan, maar destijds was dit via een kleine, regionale vestiging van AVIS. Nu denk ik erover om een auto te huren bij een groter filiaal van een keten (Europcar, Avis, Hertz of Sunnycars) en dat lijkt meer voeten in de aarde te hebben dan vorige keer:
Hoe zit het tegenwoordig met bovenstaande punten? Is een echte credit Mastercard/Visa tegenwoordig echt benodigd? Is het te veel risico om een standaard verzekering in de bergen te gaan rijden, of is het zwaar overdreven? Worden er echt zulke hoge borgen tegenwoordig in rekening gebracht?
Sowieso zijn ervaringen met huurauto's en verzekeringen van harte welkom..
Dit heb ik al eens eerder gedaan, maar destijds was dit via een kleine, regionale vestiging van AVIS. Nu denk ik erover om een auto te huren bij een groter filiaal van een keten (Europcar, Avis, Hertz of Sunnycars) en dat lijkt meer voeten in de aarde te hebben dan vorige keer:
- Er wordt bij een reservering gevraagd wat voor verzekering ik wil nemen en hoe hoog mijn eigen risico moet zijn.
- Er wordt aangegeven dat er een borg van 700 euro wordt gevraagd voor het voertuig.
- Er dient enkel betaald te worden met een creditcard van Mastercard of Visa, waarbij er daadwerkelijk een krediet/lening aan moet hangen.
Hoe zit het tegenwoordig met bovenstaande punten? Is een echte credit Mastercard/Visa tegenwoordig echt benodigd? Is het te veel risico om een standaard verzekering in de bergen te gaan rijden, of is het zwaar overdreven? Worden er echt zulke hoge borgen tegenwoordig in rekening gebracht?
Sowieso zijn ervaringen met huurauto's en verzekeringen van harte welkom..
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?