Autoverhuur, verzekeringen en creditcards

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
Ik ben voornemens om komende zomer een auto te huren voor een korte vakantie.
Dit heb ik al eens eerder gedaan, maar destijds was dit via een kleine, regionale vestiging van AVIS. Nu denk ik erover om een auto te huren bij een groter filiaal van een keten (Europcar, Avis, Hertz of Sunnycars) en dat lijkt meer voeten in de aarde te hebben dan vorige keer:
  1. Er wordt bij een reservering gevraagd wat voor verzekering ik wil nemen en hoe hoog mijn eigen risico moet zijn.
  2. Er wordt aangegeven dat er een borg van 700 euro wordt gevraagd voor het voertuig.
  3. Er dient enkel betaald te worden met een creditcard van Mastercard of Visa, waarbij er daadwerkelijk een krediet/lening aan moet hangen.
Vorige keer bij Avis kreeg ik het voertuig mee na het betalen van een borg van €42,00 met een debit Mastercard, en die borg kreeg ik na inlevering terug zonder gezeur over schade met de standaard schadeverzekering.

Hoe zit het tegenwoordig met bovenstaande punten? Is een echte credit Mastercard/Visa tegenwoordig echt benodigd? Is het te veel risico om een standaard verzekering in de bergen te gaan rijden, of is het zwaar overdreven? Worden er echt zulke hoge borgen tegenwoordig in rekening gebracht?

Sowieso zijn ervaringen met huurauto's en verzekeringen van harte welkom..

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn laatste autohuur had op papier een borg van ongeveer €3500. Dus euhm, het kan nog wat hoger ja :P . In de praktijk is er volgens mijn bank app nul borg gereserveerd op mijn CC, maar goed ze hadden op wel meer punten er een puinhoop van gemaakt. Overigens dat is dus ook niet €3500 overmaken, maar gewoon gereserveerd op je CC. Moet je wel die ruimte hebben natuurlijk.

Qua verzekeringen: Als er iets mis gaat is het het makkelijkste als je die rechtstreeks bij de verhuurder hebt. Maar het is meestal veeeeeeel goedkoper als je het via een tussenpersoon doet: Je hebt zowel losse verzekeringen voor huurautos die je kan afsluiten, als autoverhuur vergelijkingswebsites die het gewoon erbij aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb zelf eigenlijk altijd auto’s gehuurd bij Sunnycars. En altijd erg tevreden mee. Het betreft een tussenpartij die bij bekende verhuurpartijen ter plekke de auto regelt. Als er wat is heeft sunnycars een telefoonnummer die je kan bellen. Vind het altijd goed geregeld bij hen.
Voordelen zijn: de prijs die je betaalt is all-inclusive oftewel alle verzekeringen zitten er standaard bij. Je hoeft ter plekke dus geen verzekeringen meer af te sluiten. En daarbij wordt eigen risico gedekt door Sunnycars en kan je tot 24 van tevoren annuleren/wijzigen.

En ja er wordt inderdaad een borg op je cc ingehouden. Betreft een ‘reservering’ dus geen directe betaling. Is er niets aan de hand wordt de reservering weer teruggehaald. Echter mocht er wat zijn wat je borg kost kan je dat in veel gevallen dus bij Sunnycars terugkrijgen doordat zij dat dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:36:
Ik ben voornemens om komende zomer een auto te huren voor een korte vakantie.
[list=1]
• Er wordt bij een reservering gevraagd wat voor verzekering ik wil nemen en hoe hoog mijn eigen risico moet zijn.
Dit is eigenlijk een standaard vraag bij autohuur (hoewel in sommige landen/gebieden een basis verzekering standaard is en dus niet als optie wordt aangeboden). Ik heb zelf een Amex platinum cc met autohuurverzekering dus kies altijd voor geen of de laatste verzekering.
• Er wordt aangegeven dat er een borg van 700 euro wordt gevraagd voor het voertuig.
Bedrag wisselt maar niet ongebruikelijk. Heb ook wel eens twee creditcards moeten afgeven voor een dure auto.
• Er dient enkel betaald te worden met een creditcard van Mastercard of Visa, waarbij er daadwerkelijk een krediet/lening aan moet hangen.
[/list]
Enkel creditcard is voor mijn gevoel standaard, maar heb ook nooit anders geprobeerd. En ik betaal altijd met Amex.

Ik weet niet of je vorige ervaring perse de gemiddelde autohuurervaring is.