IPTV: Geeft hogere internet-snelheid verbeterde ontvangst?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-01 15:11
Mijn vraag
...IPTV: Geeft hogere internet-snelheid verbeterde ontvangst?

Ik heb nu 400/400 internet-only bij T-mobile, en toch zijn er soms storingen met providers IPTV.

T-mobile TV zelf lust ik niet door de Layout, NLZIET is mooier en stabiel, maar kost 7,50 extra bovenop het IPTV abonnement dat ik al heb. (de provider verklap ik hier liever niet >:) Buitenlandse zenders heeft NLZIET helaas niet, dus ben ik daarvoor afhankelijk van ons IPTV abonnement. Canal Digitaal geprobeerd, maar ook die vond ik een warboel, qua Layout. Mijn vroegere Kabelaar had nog de beste schermen qua leesbaarheid, maar daar ben ik wegens blijvende storingen weggegaan. Leesbaarheid is belangrijk voor ons, we zien slechter met de jaren, en de TV is niet echt groot genoeg. Dichterbij zitten is onmogelijk, want dan zouden we op de salontafel moeten gaan zitten. Goed, voorlopig dus NLZIET, en voor Niet-NL onze IPTV provider.

Ik gok er op dat verhoging van de snelheid naar 1000/1000 verbetering geeft bij IPTV ontvangst, maar ben er niet zeker van, omdat 400/400 best al wel een hoge snelheid lijkt. Bij T-Mobile heb ik nu alleen internet.
Het rare is, dat wanneer ik nu de snelheid verhoog naar 1000/1000, mijn korting van de 1e 6 maanden feitelijk vervalt, want men (T-mobile) zei dat de komende 6 maanden er dan 75 euro meer moet worden betaald in totaal. Na die 6 maanden is het verschil in prijs maar 5 euro tussen 400 of 1000 Mbs. Raar geregeld.

Het is dus een gok van 75 euro, om te zien of het werkelijk verbetering geeft, een snelheidsverhoging.
Ik moet er bij zeggen dat ik een IPTV abbo heb van 2 lijnen, zodat we kunnen opnemen en kijken tegelijkertijd. En overigens kijken mijn vrouw en ik vaak afzonderlijk naar verschillende zenders, op TV en Laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Formuler Z10 Pro max en MyTVOnline2 (android) en voor PC/Laptop IPTV Smarters Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik weet eigenlijk niet of ik de snelheid tijdelijk kan testen en weer downgraden, zonder extra kosten.

Beste antwoord (via hpieters op 06-07-2022 19:24)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meer snelheid gaat je probleem niet oplossen. Ter indicatie: https://www.google.com/search?q=4k+bitrate
4k video gebruikt ca 50 Mbit, full hd ca 20 Mbit. Da's ex audiokanalen maar als je bedenkt dat goede audio 320kbps per kanaal is snap je ook dat die 2mbit extra voor 6 kanalen het verschil niet maken en die je lijntje niet vol zullen trekken :)

Waar je tegenaan loopt is de codering van de stream, en dat zit bij degene die de stream levert.
De kabelaars / Vodafone zijn daar het langste al mee bezig, dus daar zie je meestal de beste beeldkwaliteit bij terug. Wat jij doet is jezelf omwille van een stukje eigengereidheid afhankelijk maken van een streaming provider die je een slechte beeldkwaliteit levert. Da's je eigen keuze.
Net zoals het je eigen keuze is dat je met een TV blijft kijken die eigenlijk te klein voor je is.
Voor die laatste heb je trouwens twee opties: dichter bij de TV gaan zitten of een nieuwe grotere TV kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13
Nee. Je hebt ongeveer 10 Mb/s nodig. Dus je hebt voor iptv al ruim voldoende.

[ Voor 90% gewijzigd door upje op 06-07-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-05 11:23
Een snelheidsverhoging gaat dit probleem niet oplossen.

Heb je de Formuler met een UTP kabel verbonden of met WiFi?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meer snelheid gaat je probleem niet oplossen. Ter indicatie: https://www.google.com/search?q=4k+bitrate
4k video gebruikt ca 50 Mbit, full hd ca 20 Mbit. Da's ex audiokanalen maar als je bedenkt dat goede audio 320kbps per kanaal is snap je ook dat die 2mbit extra voor 6 kanalen het verschil niet maken en die je lijntje niet vol zullen trekken :)

Waar je tegenaan loopt is de codering van de stream, en dat zit bij degene die de stream levert.
De kabelaars / Vodafone zijn daar het langste al mee bezig, dus daar zie je meestal de beste beeldkwaliteit bij terug. Wat jij doet is jezelf omwille van een stukje eigengereidheid afhankelijk maken van een streaming provider die je een slechte beeldkwaliteit levert. Da's je eigen keuze.
Net zoals het je eigen keuze is dat je met een TV blijft kijken die eigenlijk te klein voor je is.
Voor die laatste heb je trouwens twee opties: dichter bij de TV gaan zitten of een nieuwe grotere TV kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
nielsn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:57:
Een snelheidsverhoging gaat dit probleem niet oplossen.

Heb je de Formuler met een UTP kabel verbonden of met WiFi?
Met kabel (wifi uitgeschakeld op Z10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
... provider die je een slechte beeldkwaliteit levert. Da's je eigen keuze.
[/quote]

We zijn dus nog druk bezig te kiezen
Inderdaad, misschien is de keuze, om naar onze vertrouwde kabelaar terug te gaan.
Maar dan zonder coax, want ik moest altijd aan het contact morrelen voor beter beeld.
Jaren, en tientallen monteurs, hielpen niet. Maar Zodra ze iptv leveren ben ik direct bij ze terug.

Eén voordeel is er nu wel. De hoge uploadsnelheid van onze nieuwe internet verbinding.
De kabelaar had maar 1/10e van de snelheid, qua upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Was intussen een test gestart. Theorie: De cpu van de Z10 moet taken verdelen, hoe meer aandacht voor een client, hoe minder tijd (berekeningen p/s) voor de anderen. Het viel mij op dat de stotteringen vooral kwamen als Ik opnam, daarbij tv keek, en mij vrouw tv keek op de laptop. Dus eigenlijk 3 gebruikers voor 2 lijnen.

De opnames waren op een ouderwets draaiend notebook ext. usb disk. Die had ik nu als test vervangen door een ext. usb SSD drive (eigenlijk 2SSD's in raid0-stripe). Zoals je weet, zijn zulke disks stukken sneller in schrijven/lezen. Ik heb de hoop dat daardoor de cpu meer tijd zal houden voor irq management (interrupt-request) taakverdeling.

Tot nog toe geen haperingen meer! Ondanks de 3 signaal afnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel5555
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-02 11:45
Ik heb zelf een amiko Red V9 ontvanger met een internetsnelheid van 50mb en wired aan de router. Heb een goed beeld. Misschien ligt het aan de router want met de kpn ontvanger op de reguliere tv is mijn beeld minder
Pagina: 1