Betrouwbaarheid TCE motoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21
Ik ben aan het kijken naar een Renault Clio Estate uit 2017, deze auto heeft een 1.2 TCE motor en nu lees ik dat de ketting van deze motor voor olieproblemen kan zorgen. Op deze website lees ik zelfs dat de 0.9 TCE motor ook niet betrouwbaar is.

Zijn er Tweakers die hier meer ervaring mee hebben? Want dat zou betekenen dat je de Renault Clio moet vermijden? :)

Nu ik dit topic gestart heb, is de 1.6 THP van Peugeot ook onbetrouwbaar?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:42
Strider schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:10:
Ik ben aan het kijken naar een Renault Clio Estate uit 2017, deze auto heeft een 1.2 TCE motor en nu lees ik dat de ketting van deze motor voor olieproblemen kan zorgen. Op deze website lees ik zelfs dat de 0.9 TCE motor ook niet betrouwbaar is.

Zijn er Tweakers die hier meer ervaring mee hebben? Want dat zou betekenen dat je de Renault Clio moet vermijden? :)

Nu ik dit topic gestart heb, is de 1.6 THP van Peugeot ook onbetrouwbaar?
Eerste link gaat het om auto's die gemaakt zijn tussen 2012 en 2016. Die van jou ( in ieder geval waar je naar kijkt )komt uit 2017 dus valt hier niet onder. Er zijn vele verbeteringen toegepast dat het niet meer voorkomt.

Heb zelf een Renault Clio Estate uit 2015 ( dci ) en ben er tot op heden zeer tevreden mee.

Bij TCe is het belangrijk om je olieverversing interval goed te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 06-07-2022 16:23 ]