inventum ecolution combi 50 geeft warmte zonder vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecotom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-06-2023
Beste allemaal,

Wij hebben een inventum ecolution combi 50.
Deze is +/- 5 jaar oud.
Nu viel mij vandaag op, dat hij warmte af geeft aan de vloerverwarming zonder dat er warme wordt gevraagd.
Is dit een instelling of is er iets anders aan de hand?

Inventum zelf geeft geen info aan particulieren en deze pomp is geplaatst door het bouwbedrijf dat de woonwijk heeft gebouwd. Geen idee welke installateur dit heeft gedaan.

Ik hoor graag van iemand die ons hiermee op weg kan helpen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-03 09:59
Hallo, inmiddels 2 maanden verder maar toch.
Je kunt de warmtepomp instellen om cv te leveren in koude periode, als voorbeeld van oktober t/m april. Dit is te doen via de installateurs optie.
Succes!
Gr Den

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 16:56
Ecotom schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:07:
Beste allemaal,

Wij hebben een inventum ecolution combi 50.
Deze is +/- 5 jaar oud.
Nu viel mij vandaag op, dat hij warmte af geeft aan de vloerverwarming zonder dat er warme wordt gevraagd.
Is dit een instelling of is er iets anders aan de hand?

Inventum zelf geeft geen info aan particulieren en deze pomp is geplaatst door het bouwbedrijf dat de woonwijk heeft gebouwd. Geen idee welke installateur dit heeft gedaan.

Ik hoor graag van iemand die ons hiermee op weg kan helpen.

Alvast bedankt!
Wij hebben er ook 1 hangen, echter regelt die niet via de thermostaat maar door het meten van de temperatuur van de afgezogen lucht. In de praktijk loopt de temperatuur op zonnige dagen in de lente/herfst op naar 23 graden zonder hier rekening mee te houden.

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Dat is gek want het idee is juist om bij een bepaalde afzuigtemeperatuur te gaan verwarmen of juist niet, afhankelijk van de instelling in die bewuste parameter.

Tenzij de 3wegklep hapert want tussendoor warmt hij ook de boiler op.