Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 15:18
Goedemiddag !

Ik ga binnenkort op reis en wil hiervoor een camera kopen, ik heb op dit moment een Nikon D3100 maar ben toch toe aan iets nieuwers. nu is mijn oog gevallen op de Sony A6000 en de volgende lenzen: Sony 18-135mm & Sony 75-350mm. alles zal samen rond de €1200 tweedehands gaan kosten. de reis zal ondermeer plaatsvinden in noord & zuid amerika, afrika (safari) en australie. zou ik rond kunnen komen met deze camera & lenzen of hebben jullie hier een ander idee over? ik probeer het zo licht en klein mogelijk te houden ivm backpack.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Als licht en klein je belangrijkste punt is, is een superzoom zoals een pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 VII Zwart een beter idee. Die neemt minder plek en ruimte in. Ook heb je altijd je tele of juist groothoek lens bij de hand op het moment dat je tas nog in het hotel ligt.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Jallie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:05:
Goedemiddag !

Ik ga binnenkort op reis en wil hiervoor een camera kopen, ik heb op dit moment een Nikon D3100 maar ben toch toe aan iets nieuwers. nu is mijn oog gevallen op de Sony A6000 en de volgende lenzen: Sony 18-135mm & Sony 75-350mm. alles zal samen rond de €1200 tweedehands gaan kosten. de reis zal ondermeer plaatsvinden in noord & zuid amerika, afrika (safari) en australie. zou ik rond kunnen komen met deze camera & lenzen of hebben jullie hier een ander idee over? ik probeer het zo licht en klein mogelijk te houden ivm backpack.
Die objectieven (lenzen) zijn prima. De A6000 body is al een ouder type camera. Je zal minimaal de a6100 of a6400 moeten kiezen om de voordelen van die lenzen te benutten, zoals snelle autofocus.

Als je die set tweedehands voor 1200 kan vinden, zou ik dat aanraden. Maar ik denk niet dat die veel aangeboden worden.

Zijn foto's met tele (350m) zo belangrijk, of zou je ook genoeg hebben aan een 55-210 lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Foto & Video Hardware -> Koopadvies

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 17:05
Ik ken de kwaliteit van de 75-350mm niet, evenals de 18-135.

De voorgestelde 55-210 zou ik echter laten liggen. Dat is echt een instapmodel voor mensen die zoekende zijn. Zelf ook destijds die lens gehad op een A6000, maar dat voornamelijk omdat ik die voor 125€ nieuw kon kopen. Dat was een leuke startset om te kijken of ik langere tijd wat met fotografie wou gaan doen.

Echter merk je dat die lens gewoon "budget" is, en veel scherpte verliest.

Zelf zou ik idd de optie voor een goede compact zeker overwegen. Scheelt lenzen wisselen en vooral dus opbergruimte.

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kijk ook eens naar het aanbod van Fuji.
Beide merken hebben mooie aps-c lijn met wat verschillende sterke punten.

RX100 zeker ook goed idee.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 09-07-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 11:44
Zelf in het bezit van een a6000 + 18-135mm. Leuke camera die na 6 jaar nog steeds goed meegaat en de lens is ook perfect voor in daglicht. In het donker merk ik echter dat de autofocus niet altijd evengoed wilt meewerken, dus werk ik vaker met DMF (autofocus welke je daarna kan bijstellen zoals bij manuele focus).
Geen zelfpromotie, maar ongeveer 60% van de foto's op mijn instagram zijn gemaakt met deze combinatie (https://www.instagram.com/marree.photography/). Natuurlijk wel nabewerkt.

In ieder geval zeker ook een perfecte camera voor mee op reis. Destijds 3 maanden meegeweest in de backpack, toen nog met kitlens. Heel lichte combinatie. Enigste opmerking daar is dat deze niet weatherproof is, dus soms een beetje oppassen in de regen.
Pagina: 1